۰

مخالف خوانی در ایتالیا/ اني يک شرکت فاسد ايتاليايي است

رئیس حزب مخالف سرسخت دولت ایتالیا با توصیف کردن شرکت نفت و گاز این کشور به نماد فساد، خواستار تحقیق و تفحص مجلس نمایندگان ایتالیا درباره این شرکت شده است.
مخالف خوانی در ایتالیا/ اني يک شرکت فاسد ايتاليايي است
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  رای نیوز ایتالیا، بپه گریلو رئیس حزب «جنبش پنج ستاره» ایتالیا خواستار تحقیق و تفحص مجلس نمایندگان این کشور درباره شرکت نفت و گاز ایتالیا انی شده است. 

در همین زمینه، گزارشگر شبکه گزارش داد، بپه گریلو اعلام کرده است، شرکت انی یک سیستم فسادی است که سیاستهای خارجی دولتها را درخصوص یک سیستم فساد بین المللی پیش می برد. 

برهمین اساس، رئیس حزب «جنبش پنج ستاره» ایتالیا خواستار تحقیق و تفحص مجلس نمایندگان این کشور درباره شرکت انی و نیز شرکت سایپم شده است.

فعالیت «جنبش پنج ستاره» از حدود ۷ سال پیش آغاز شده است. بپه گریلو، کمدین مشهور ایتالیایی بنیانگذار آن بود. شعار اصلی این جنبش مبارزه علیه فسادی است که از مشکلات ساختار سیاسی ایتالیا ناشی شده است.

او سال ۲۰۰۷ میلادی تظاهراتی گسترده را علیه طبقه سیاسی حاکم تدارک دید. پیرو این تظاهرات، او با تهیه طوماری خواست نمایندگان مستقیما با رای ملت انتخاب شوند، نه اینکه رهبران احزاب، آنها را انتخاب کنند.

جنبش پنج ستاره در سال ۲۰۰۹ میلادی پایه گذاری و به فضایی دموکراتیک برای مشارکت مستقیم انواع گروههای سیاسی تبدیل شد. هدف اولیه گریلو از تاسیس این جنبش آن بود که انحصار احزاب اصلی ایتالیا را بر زندگی سیاسی مردم بشکند. هدف وی، رسیدن به دموکراسی بود که به مردم فرصت داده شود بدون وابستگی به احزاب، در تصمیمهایی که بر زندگی آنها اثر دارد، مشارکت داشته باشند.
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 6253
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *