۰
۱
بخش دیگری از گزارش غلط وزیر نفت به رئیسی

تولید بنزین آبادان، نصف ادعای اوجی!

​میز نفت – جواد اوجی در حالی از تولید 15 میلیون لیتری بنزین در پالایشگاه آبادان می گوید که میانگین تولید بنزین در این شرکت پالایشی 8 میلیون لیتر است!
پالایشگاه آبادان | میز نفت
پالایشگاه آبادان | میز نفت
به گزارش میز نفت، حواشی گزارش وزیر نفت در جلسه هیئت دولت همچنان ادامه دارد؛ اوجی که آمارهای غیرصحیح به رئیس جمهور ارائه داده است، حالا باید درباره ادعاهای خود پاسخ دهد.

فارغ از کاهش سود پالایشگاه آبادان در سال 1402 به نسبت سال 1399، یکی دیگر از مشکلات گزارش ارائه شده موضوع تولید بنزین در این پالایشگاه است. اوجی به رئیسی گفته است در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، میزان تولید بنزین از این شرکت 8 میلیون لیتر بوده و هم اکنون 15 میلیون لیتر است.

این دروغ بزرگ در حالی مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفته است که سند رسیده به میز نفت، نشان می دهد میزان تولید بنزین پالایشگاه آبادان طی یک ماه اخیر رقمی حدود 8 میلیون لیتر بوده است.

اینکه چرا اوجی به راحتی موارد غیرواقع به رئیسی ارائه می دهد سوالی است که باید خودش پاسخ دهد اما هر چه هست، بهتر است مسئولان نهاد ریاست جمهوری تیمی را مامور بررسی دستاوردهای ساختگی وزارت نفت کند تا در چاله ای بزرگ گرفتار نشود.

گزارش اخیر رئیسی، از معدود گزارش هایی است که رسانه ای شده و بسرعت موارد غیرواقع آن مشخص شد؛ چه بسیار گزارش هایی که در معرض عموم قرار نمی گیرد که باید بیشتر نگران آن گزارش ها بود.
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 37856
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


کارکر
Iran, Islamic Republic of
حداکثر تولید بنزین در پالایشگاه ۸ میلیون لیتر در روز است و در صورتی این مقدار تولید می شود که واحدهای تولید کننده بنزین تمام وقت در سرویس باشند.
این در حالی است که واحد کت کراکر که بزرگترین واحد تولید کننده بنزین است در سال گذشته حدود ۱۳۰ روز از سرویس خارج بوده است. بنابراین میانگین تولید بنزین زیر ۸ میلیون لیتر بوده است.
متاسفانه بنزین های وارداتی و خریداری شده از پتروشیمی ها را به حساب تولید پالایشگاه می نویسند. که نوعی عوام فریبی است.