۰

با ارزش ترین شرکت نفتی جهان

میز نفت - نگاهی به شرکت‌های با ارزش صنعت نفت جهان نشان می‌دهد آرامکوی سعودی با اختلاف قابل‌توجهی در صدر است و پس از این شرکت، شل انگلیس قرار دارد. ساینوپک چین، پتروچاینا و توتال فرانسه هم رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
به گزارش میز نفت، شرکت نفت سعودی آرامکو، به عنوان یکی از شرکت‌های برتر حوزه انرژی در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. این شرکت با ارزش ترین شرکت جهان از لحاظ مالکیت نفت خام و گاز طبیعی است. شرکت عربی آمریکایی سعودی آرامکو در شهر ظهران واقع در عربستان سعودی قرار دارد. 

 به گزارش رویداد۲۴ شرکت نفت و گاز سعودی آرامکو به دنبال قرارداد امتیازی بین دولت عربستان سعودی و شرکت استاندارد اویل کالیفرنیا در سال ۱۹۳۳ تأسیس شد. این شرکت  مدت کوتاهی پس از توافق عملیات حفاری اولیه را آغاز کرد و اولین تولیدات نفت تجاری خود را در سال ۱۹۳۸ آغاز کرد.

این شرکت در دهه بعد به سرعت در سراسر عربستان سعودی گسترش یافت و در سال ۱۹۴۹ تولید نفت خام را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز رساند. به منظور همگام شدن با تولید، شرکت خط لوله توزیع خود را ساخت. حالا خط لوله ترانس عربی، طولانی‌ترین خط لوله در تاریخ است.  

با ارزش ترین شرکت نفتی جهان - میز نفت
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۱
کد مطلب: 36095
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *