۰
روزهای جنگی صنعت نفت با صهیونیست‌ها

اسرائیل، ناکام در ضربه نفتی

​میز نفت – نگاهی به حملات صهیونیست‌ها به مراکز انرژی ایران، نشان می‌دهد این رژیم در تحمیل آسیب‌های جدی به تأسیسات نفتی و گازی ناکام مانده است.
تاسیسات انرژی ایران | میز نفت
تاسیسات انرژی ایران | میز نفت
به گزارش میز نفت، با پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله پنج‌شنبه‌شب اسرائیل و ترور فرماندهان نظامی، اسرائیلی‌ها حمله به تأسیسات و زیرساخت‌های انرژی ایران را در پیش گرفتند.

از همان روز شنبه که سیستم پدافندی ایران قفل بود، خبرهایی درباره حملات هوایی به پالایشگاه تبریز شنیده شد که وزارت نفت به‌سرعت آن را تکذیب کرد؛ اما نگاه‌ها را روی این زیرساخت‌ها متمرکز کرد. با پاسخ نخست ایران، صهیونیست‌ها در اولین مرحله از حمله نفتی خود، پارس جنوبی را هدف قرار داده و پالایشگاه این فاز را منفجر کردند.  

پالایشگاه گازی فجر جم، دومین پالایشگاه گازی بود که هدف قرار گرفت؛ اما میزان خرابی‌های این پالایشگاه، به‌مانند فاز ۱۴ چندان جدی نبود.

پس از این حملات، گفته شد پتروشیمی تندگویان هم مورد حمله قرار گرفت که البته به‌سرعت تکذیب شد. باز هم پالایشگاه تبریز هم مطرح شد که این بار هم تکذیب شد.

شب گذشته ولی حملات به زیرساخت‌های انرژی وارد فاز تقابل شد و ایران، پالایشگاه حیفا را به‌عنوان یکی از استراتژیک‌ترین بخش‌های انرژی اسرائیل، موشک‌باران کرد. صهیونیست‌ها هم همزمان، حمله انبار نفت کن و یکی از مخازن نفتی در جنوب تهران را در دستور کار قرار دادند.

خط خبری اسرائیل، انفجار پالایشگاه تهران را دنبال می‌کرد که این خبر هم با اطلاعیه فوری وزارت نفت، تکذیب شد. درباره مخازن انبار نفت کن هم باید گفت این حمله پیش‌بینی می‌شد و به همین دلیل، مخازن این انبار تعدیل و کاهش‌یافته بودند تا در صورت بروز حملات هوایی، تهران را درگیر یک فاجعه بزرگ نکنند.

گرچه دامنه حملات به زیرساخت‌های انرژی تا این لحظه، به همین چند مورد محدود مانده؛ ولی به نظر می‌رسد وزارت نفت باید هوشمندانه‌تر از روزهای گذشته، حملات را پیش‌بینی کرده و مانع ازبین‌رفتن سرمایه‌های کشور شود.
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۰۷:۱۲
کد مطلب: 43358
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *