۰
تلاش برای لغو گازوئیل سه نرخی

سواری قاچاقچیان روی اعتصاب کامیون داران

​میز نفت – شبکه قاچاق گازوئیل با بهره‌برداری شیرین از اعتصاب کامیون‌داران، در حال فشار به دولت هستند تا پاستور را از اجرای طرح سه‌نرخی کردن گازوئیل منصرف کنند؛ آنها می‌خواهند عایدی دو میلیارد دلاری دولت از اجرای این طرح را در جیب خود نگه دارند.
اعتصاب کامیون داران | میز نفت
اعتصاب کامیون داران | میز نفت
به گزارش میز نفت، حدود یک هفته است که برخی کامیون‌داران دست به اعتصاب زده اند؛ مشکل اصلی رانندگان، موضوعات بیمه، کرایه و روغن و .. است که موجب شده، اعتصاب بخشی از ناوگان را در بر گیرد.

بااین‌وجود، یک جربان مشخص با وارونه جلوه‌دادن اصل ماجرا، برنامه دولت برای ساماندهی به شبکه توزیع گازوئیل را هدف قرار داده و در حال تشدید فشار هستند تا این طرح اجرایی نشود.

طرحی که دولت آماده اجرا کرده، قاچاق این فرآورده نفتی را هدف گرفته و در صورت اجرای آن از قاچاق روزانه حداقل ۵ میلیون لیتر گازوئیل جلوگیری می‌شود.

بر اساس این طرح، کامیون‌ها با پایش دقیق و رصد آنلاین اگر در مسیر مشخص شده حرکت کنند، از گازوئیل 300 تومانی بهره مند می شود و در صورتی که بیشتر از سهمیه مشخص شده برای مسیر استفاده کرده و یا از مسیر منحرف شوند، باید پول بیشتری برای گازوئیل پرداخت کنند.

بررسی‌ها می گوید در صورت اجرای این طرح حیاتی، سالانه حدود 2 میلیارد دلار در مصرف گازوئیل صرفه جویی شده و دیگر نیازی نیست دولت 2 میلیارد دلار برای واردات گازوئیل هزینه کند.

اما قاچاقچیان بااحساس ترس از این تصمیم، روی مطالبات کامیون داران سوار شده و در حال فشار به دولت هستند تا از طرح خود عقب بکشند. دولت هم فعلا تصمیم خود را لغو کرده تا خوشبختان اعتصاب کامیون داران، قاچاقچیان سوخت باشند.

به نظر می‌رسد دولت باید با پایش دقیق شبکه قاچاق سوخت، تعارف را کنار گذاشته و مانع از گروگان گیری منافع کشور توسط برخی سودجود شود.
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۰۳:۰۱
کد مطلب: 43074
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *