۲
۵۱
استفساریه مهم مجلس و رفع یک ابهام

مدیرانی که باید از نفت بروند

با تصویب استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تعدادی از مدیران فعلی وزارت نفت باید به فکر خداحافظی با سمت‌های خود باشند.
مدیرانی که باید از نفت بروند
به گزارش ميزنفت، مهر 94 و اواخر کار مجلس نهم بود که کلیات طرح اصلاح ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و پس از کش و قوس‌های فراوان و رفت و آمدهای متعدد بین مجلس و شورای نگهبان در نهایت به دولت یازدهم ابلاغ شد.

از آنجا که این قانون افراد مشمول در ماده 71 را از این قانون مستثنی می‌کرد تفسیرهای مختلفی ارائه می‌شد.  بر اساس قانون مذکور مواردی که ماده 71 آنرا پوشش می دهد عبارت بودند از روسای سه قوه٬ نواب رئیس مجلس٬ معاون اول٬استانداران٬ نمایندگان مجلس٬ سفرا٬ معاونان وزیر. سمت هایی که در بین این موارد نیستند شامل قانون ممنوعیت بازنشستگان هستند و نکته مهم دیگر در این تبصره «اجازات رهبری» است. این بدان معنی است که مثلا وزیر نفت باید برای ادامه کار مدیران بازنشسته خود که تعدادشان فراوان است براساس اصل 110 قانون اساسی از رهبری مجوز ادامه فعالیت شان را دریافت کند و یا با کسب مجوزی از هیئت دولت برخی سمت‌ها را در حد معاونت وزیر یا همان ماده 71 ارتقا دهد مثل همان مجوزی که برای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گرفته شد تا بیژن عالیپور بر سر کار باقی بماند.

سال 94 که این بحث داغ بود دو تفسیر وجود داشت؛ تفسیر نخست می‌گفت افرادی که پیشتر در امور ماده 71  فعالیت می‌کردند و مثلا وزیر و سفیر و ... بودند، در واقع همان مستثنی شدگان هستند و گروه دیگر اینگونه تفسیر می‌کردند که قانون برای بازنشستگانی استثنا قائل شده است که روی سمت‌های ماده 71 منصوب شوند. یعنی اگر قرار است بازنشسته‌ای به کار گرفته شود باید حداقل معاون وزیر باشد وگرنه هرگونه انتصابی برای آنان خلاف است.

اما با ابلاغ این قانون در سال 95 به دولت یازدهم، سازمان بازرسی هم چند هفته به وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی زمان داد تا هرچه زودتر بازنشستگان را مرخص کنند ولی دولتی‌ها با این توجیه که هنوز نمی‌دانند کدام تفسیر صحیح است از تغییر برخی مدیران خود صرف نظر کردند.

به هر شکل در تاریخ 10 شهریور 95 نمایندگان مردم در خانه ملت یک فوریت طرح استفساریه قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را با 131 رأی موافق تصویب کردند. موضوع استفساریه این قانون به این موضوع اشاره داشت که آیا در تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان منظور از مستثنی شدن مقامات مصرح در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری به‌کارگیری افرادی است که در زمان بازنشستگی به یکی از سمت‌های مذکور انتصاب یا انتخاب می‌شوند یا خیر؟

در آن جلسه حمیدرضا فولادگر نیز در موافقت با یک فوریت طرح مذکور گفت: اکنون بحث ما بر سر فوریت آن است و ممکن است بر محتوای آن قابل بحث است. اکنون که این قانون اجرا شده با ابهاماتی مواجه شده که نیاز به استفساریه است.

این استفساریه دو روز پیش در مجلس به رای گذاشته شد که اینگونه تفسیر شد: در پاسخ به این استفساریه آمده است: بله، بازنشستگانی که به واسطه انتصاب یا انتخاب در یکی از سمت های مذکور در ماده 71  قانون خدمات کشوری و همترازان آنها به کارگیری می شوند از شمول ممنوعیت این قانون مستثنی هستند و هر سمتی در زمان بازنشستگی یا قبل از آن داشتند ملاک نیست.

این استفساریه با 171 رای موافق به تصویب رسید تا نهادهای دولتی هیچ راه فراری برای مرخص کردن بازنشستگان نداشته باشند. بر اساس مصوبه مجلس نهادهای دولتی از جمله وزارت نفت باید هرچه زودتر مدیران بازنشسته خود را کنار گذاشته و به قانون تمکین کنند. 

نگاهی به مدیران فعلی صنعت نفت نشان می‌دهد که سید مجید هدایت زاده مدیرعامل شرکت نیکو، یکی از مدیرانی است که ماندنش در نیکو غیرقانونی است و وزیر نفت باید طی چند هفته آینده جایگزین وی را مشخص کند.همچنین علی محمد احمدی، مدیر طرح جامع توسعه پارس جنوبی هم گزینه دیگری است که ماندن وی در نفت جایز نیست. حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک هم به احتمال فراوان باید جای خود را به فرد دیگری بدهد. سید اصغر هندی، عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت هم در این ردیف قرار دارد.غلامرضا منوچهری معاون توسعه شرکت ملی نفت را هم باید به این فهرست اضافه کرد.

البته از آنجایی که وزارت نفت همواره راهکارهایی را برای دور زدن قانون داشته است از همه توان خود برای یافتن خلاهای دیگری جهت دور زدن قانون بهره خواهد برد ولی آنچه که مشخص است این است که تعدادی از مدیران نفت از نظر نص صریح قانون دیگر نمی‌توانند در نفت حضور داشته باشند.
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 19091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
یعنی زنگنه تاهرچی عمرداره بایدوزیرباشه ....
Iran, Islamic Republic of
مگه خدا بازنشسته اش كنه
رضا
Iran, Islamic Republic of
منوچهری هم بازنشسته می شود؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
منوچهری هیچ وقت با زننشسته نمی شود....
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی انشااله مشمول این موضوع گردیده و از تکلیف شدید خدمت معاف شوند!
Iran, Islamic Republic of
هندی هم بازنشسته باید بشه.....
Iran, Islamic Republic of
حسین جناقی در وزارت نفت چه میکند؟چرا وزیر اورا تمدید کرد؟فقط رفاقت با زمانی رییس دفتر وزیر کارایی بحساب میاد؟خجالت بکشین واقعا.
Iran, Islamic Republic of
خسرو جناقی نه حسین
Iran, Islamic Republic of
اقای بیژن زنگنه توضیح بدهد این اقا کارش چیه؟تا الان چکار کرده برای وزارت نفت؟حقوقش چقدره؟چند تا دفتر کار داره؟چند تا منشی و کارمند داره؟چرا وزیر ازش اینقدر میترسه؟ زنگنه توضیح بده وگرنه با سکوتت خیلی چیزها را تایید میکنی.
Vietnam
اینو خوب اومدی , بدجوری قاطی هم هست.کارش فوهش و دعواست.
Vietnam
منوچهر طاهری تو شرکت انتقال گاز هم باید بره.اون حتی برای مدیرعاملی تایید نشد و برش داشتن اما هنوز بعد بازنشستگی هست.خب اگر این مملکت حساب و کتاب داره چرا تایید نشده ولی نیگرش داشتن؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
رفتن چند نفر بازنشسته مشکلات نابسامانی وزارت نفت را کم نخواهد کرد. وزارت نفت در دوره های گذشته به ویژه از سال 1392 تاکنون به دلیل مختلف سیاسی در حال فروژاشی است. علت این فروپاشی, تحول عمیق فکری و کیفی در زیرساختارهای این وزارت نیست. علت فروپاشی بازآرایی و چابک سازی رقابتی نیست. علت این فروپاشی سبک مدیریتی فردی است ر.....
تا "شایسته" سالار نباشد "شایسته سالاری" حرف مفت تبلیغاتی است. مدیریت مطلوب وزارت نفت نیاز به یک "جریان فکری" اهل دانش, میهن دوست و شجاع دارد. تاریخ. تاریخ. تاریخ. هر چه آسیب است از ناآشنایی با این غول است.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید کدوم شاسته سالاری در اینجا مناطق فقط رفیق و فامیل
Iran, Islamic Republic of
نفت از سال 84 دچار ویران شد با آمدن امثال ابراهیمی اصل به پتروشیمی کاظمی به وزارت نفت. نفت را یک عده تازه به دوران رسیده ای نابود کردند که ادعای 170 ساعت اضافه کاری داشتند آنهایی که جو آن را امنیتی کردند آنهایی که به جای خصوصی سازی خصولتی کردند نفت را نابود کردند با تمام توابعش
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام. در شرکت پتروپارس بایستی آقای علیرضایی و آقای اکبری و تعدادی از بازنشستگان که به صورت پاره وقت و ساعتی مشغول بکارند نیز بایستی شرکت را ترک نمایند.
Iran, Islamic Republic of
بله آقای مشتری دوست نیز جز بازنشستگان میباشد که به مدت سه سال بصورت قراردادی تمدید شده است
Iran, Islamic Republic of
اقای مروی در پتروپارس نیز
خرم زاده..پارس جنوبی
Iran, Islamic Republic of
سلام...به لیست فوق افرادی چون زرین گل(نماینده اسبق مجلس)که بازنشسته هستند وهنوز در نفت وگاز پارس سمت مدیریتی دارند نیز اضافه کنید...البته آقایان الهی...علاقه بند ...صدرایی و...نیز هستند که علیرغم بازنشستگی به لطف مشکین فام (مدیرعامل فعلی نفت وگاز پارس)دعوت به کار شده اند وباوجود اینهمه فارغ التحصیل بیکار در کشور مجددا با حقوقهای زیاد ودر سمتهای مشاوره ای مشغول به کارند..!!
Iran, Islamic Republic of
آقای زرین گل بله باید بروند اما بقیه دعوت بکار نشده اند بلکه براساس همین قانون منع بکارگیری بازنشستگان به عنوان مشاور در سقف ۶۴ ساعت ماهانه کار میکنند اگر چه در عمل بسیار بیشتر از این سقف برای سازمان کار میکنند.وزارت نفت همانگونه که به نیروی جوان نیاز دارد به این تجربه ها هم نیاز دارد و نباید صرفا محلی برای اشتغال دیده شود.
Iran, Islamic Republic of
زرین گل نه سابقه نفتی دارد نه نفتی بود ایشان از استانداری بندرعباس به نفت منتقل شد وهمیشه مدیر بودن
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی میپرسید حقوق این اقایان برای 64 ساعت کار کردن چقدر است... مهندسین 20 سال خدمت هم به انذازه ایشان حقوق نمیگیرند.. وای بر این عدالت ....
Iran, Islamic Republic of
آقای زنگنه اگر پژوهشگاه بدرد نمی خورد پس اینکارها چیه؟ شما که اعتقادی به اینجا ندارید و م گویید که بایستی بسته شود چرا این نون دونی خودتان را تعطیل نمی کنید فقط خجالت بکش گروهبان
Iran, Islamic Republic of
سلام
زنگنه نه پژوهشگاه دوست داره نه اموزشگاه نه هنرستان اگر دوست که این صنعت پیشرفت کنه ک دستور نمی داد تمام اموزشگاه ها و هنرستان ها که سرمایه این صنعت را تعطلیل کنه و....زنگنه فقط خارجی دوست داره از نوع خوبش شما الان ببیند وضع تعمیرات کامل مناطق را ......
حامد
Canada
سلام - نصرت رحیمی را از قلم انداختید ایشان هم بازنشسته هستند
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
با سلام باستحضار شما وضعیت نفت بسیار اسف باراست زیرا مدیرت ابشاریاز بالا به پایین رضا شاهی ومدیران چاپلوس ومتملقوپست پرس وخالی شدن دیران شجاع وکاربلد استفاده از دوستان متلق بخودشان بدنه نفت را بیچاره کرده واقعا بروید دونه دونه دونه مدیران شرکت نفت ودیگرشرکت هارو صادقانه برسی کنید از جمله وزن هیت مدیره شرکت نفت رو واقعا مایه خجالت یک شرکت بزرگ همچون نفت است مسولین به داد شرکت های نفتی و گازی برسید
نجات
Iran, Islamic Republic of
به شمابگویم کارکنان کاربلد به دلایل سیاسی وواهی کنار میزنن ودوستان متملق وبی کفایت خود را سرکار میاورن
رضا
Iran, Islamic Republic of
میشه لطفا بیاید این تیمسارهارو که ۵ساله اوردین که البته اندازه گروهبان هم نیستن البتن بلانسبته گروهبان ها وردارین ببرین پادگان های اموزشی امزش ببینن تاکار هارو ضایع نکنن یه مش مدیر بز دل وچاپلوس
محرم
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی خوب همه را سرکارگذاشتید وهر روز یک تییری برای خوش رقصی بعضی تهیه میکنید . برای شما غیر نفتیها هم مسجل شده کارکنان نفت مظلوم وهرکسی میتواند توسرش بزند بهرحال وزیر که زنگنه باشدمدیرعامل هم مالی چی بهترازاین نمیشود ولی به ماکارکنان بخاطرخدا رحم کنید
یک نفتی
Iran, Islamic Republic of
چرا باید در جمهوری اسلامی با این همه جوان تحصیل کرده مقامات عالیه از سالخوردگان و باز نشستگان استفاده نمایند مگر قحطی مدیریت و .... وجود دارد ؟ نه این ها همه از روند خراب قوانین و دستورالعمل های بی خاصیت مجلسیان است که هر یک با رانت دیگری بر سر کار امده اند اگر قانون قانون باشد استثنا بی معنی است باز نشسته ها باید بروند در اتاق های فکر ئ وایده فعال شوند!!!!! جه معنی دارد که پس از حدود 40 سال به اصطلاح کار و فعالیت هنوز هم می خواهند در راس هرم باشند و دستور بدهند انتظار است روسای محترم قوا با درایت مقام مغظم رهبری فکری اساسی در این خصوص بیاندیشند تا این خلیل عظیم جوان جویای کار و باز مانده از فعالیت جای بازنشستگان را بگیرند تا کشور با نیروی جوان و با پتانسیل و انرژی چزخ زنگ زده و معیوب اقتصاد را به حرکت در آوردند آیا ان روز را ما خواهیم دید !!!!در دولت های 11 و 12 اقای روحانی افرادی در راس قرار گرفتند که همه دوران مدیریت خود را طی کرده بودند و هر چه داشتند بروز و به انجام رسانیده بودند و دیگر ایده و کار بلد نیستند انجام دهند همین حضرات با عملکرد های بیش از 15 سال و بیشتر در وزارت خانه ها ببینید کشور را به کجا رسانیده اند که باز از اسب و زین جدا نمی شوند این مدیریت ها چه لذتی دارد که دست بردار نیستند . قدرت طلبی تا کی و کجا در ایران ادامه خواهد داشت رشد بیکاری/ فساد اقتصادی /و نبود در امد و هزاران مشکل دیگر را چه کسانی بروز داده اند ایا این حضرات مقصر نمی باشند این باز نشستگان چند نفر جانشین برای پست های خود تربیت کرده اند که هنوز خودشان باید درراس باشند اگر عملکرد خوبی داشتند که الان باید با نوه ها و نتیجه هایشان سر گرم می بودند !!!!!! خدا به همه جزای خیر عنایت نماید.
Iran, Islamic Republic of
احسن باز نشستگان باید بروند در پارک ها با نوه ها و نتیجه هایشان بازی کنند نه سر کا باشند و حقوق باز نشستگی و حقوق مقام بگیرند که اگر حقوق مقامشان را انها نگیرند هر یک حقوق می توانند حقوق حداقل 10 نفر جوان بیکار را در ادارات تامین کند . انها فقط برای کشور خرج تراشی می کنند ایا این حق است .
Iran, Islamic Republic of
امروز اول ابان 96 , رفتن؟
Iran, Islamic Republic of
از بین همه افراد، محسن امیریان عضو عجیب الخلقه هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از قلم نیوفته که با 4 بار تمدید بازنشستگی هنوز در حال خدمت و خدمت هست. تصمیم نداره از خدمت دست برداره. آدمی که همه میدونن چه بلایی داره سر صنعت نفت میاره و همه جا خون ملت را کرده تو شیشه.
Iran, Islamic Republic of
سلام حتما پارتی کلفت داره ک نمیره
Iran, Islamic Republic of
نماینده دراوپک بانظر این سازمان تعین میشود بابرکناریایشان شاید نفربعدیازایران نباشد
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
اولین کسی که بایستی بره خود زنگنه هس
میکاییل
Iran, Islamic Republic of
نظرات دوستان نفتی در زمینه قانون صریح منع بکارگیری بازنشستگان در سازمانهای دولتی که هم عقلانی و هم قانونی را مطالعه کردم. به نظرم نباید با طرح مطالبی که لحن موضع و عصبانیت دارد به لزوم اجرایی شدن این منع و ضرورت ارایه گزارش ماهانه توسط سازمان بازرسی کل کشور از اجرای ان رنگ شخصی داد. موضوع بسیار روشنه: بازنشسته باید بره به کارهای شخصی و خصوصی خود رسیدگی کند و بکارگیری ایشان باید با ارایه دلایل و گزارش توجیهی موجه و اخذ مجوز انجام شود. یعنی باید بکارگرفتن این بزرگواران نباید با سهولت و با لابی گری که متاسفانه به دلیل داشتن روابط دیرینه با مدیریتهای صاحب مقام و بده بستانهای قبلی صورت میگیرد و حتی با تاسف به یک نفر چند سمت برای انتخاب پیشنهاد میگردد به عنوان یک قبح و گناه مدیریتی تلقی گردد. بکارگیری بازنشسته به این معناست که ان سازمان از تربیت جانشین و یا مدیریتهای مطلوب و توانمند عاجز بوده و کوتاهی کرده و برای همین باید مؤاخذه گردد
چه معنا و توجیه عقلی، شرعی، حق الناس، دارد که با توجیه و حتی با کمال پر رویی بدون توجیه مؤسسات و شرکت های موسوم به خصولتی که عطف به صراحت قانونی دال بر اینکه اگر ردیف بودجه دارد از بکارگیری بازنشستگان منع شده اند و عملا با توجه به واگذاری پروژه های سنگین دولتی با ترک تشریفات خیلی بیشتر از ردیف بودجه دولتی به ان ارفاق میشود مملو شده اند از این عزیزان بازنشسته مخصوصا در موقعیت های اجرایی، تصمیم سازی و مدیریتی که عطف به نامه اخیر سازمان بازرسی به وزیر تعاون عامل اصلی ورشکستگی شرکت های شستا و بازنشستگی هستن
طبق قانون بکارگیری ایشان تصرف در اموال عمومی بوده و جرم است و باید پرداختی ها به ایشان بازگردانده شوند به خزانه دولت و مسببین محاکمه شوند
استخدام بازنشسته اگر خوبه و مفید، چرا این اقایان نمیتونند در بخش خصوصی حتی در سمتهای میانی مدیریتی بکار گرفته بشوند؟ اگر توانا هتند چرا نمیرند دنبال کارافرینی شخصی و بی منت در جامعه؟
طبف صراحت قانون، حداکثر حقوق مدیران عامل و هیات مدیره های نهادهای عمومی نباید از ۱۰ برابر کمترین حقوق مصوب که زیر یک میلیون تومان است باشد. حالا باید دید مدیر عامل شستا، صندوق بازنشستگی کشور و خصوصا نفت
و شرکنتهای زیرمجموعه این مبلغه؟ سازمان بازرسی در این وسط چرا با جدیت و با حضور و کنترل و ابلاغ دریافتی این اقایان را چک نمیکنه؟
از ماست که بر ماست
عزت زیاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
همینطور است که میفرمایید . واقعا اگر اینها کوهی از تجربهو علم هستند چرا در بیرون موفق نیستند و یارایی قرار گرفتن در مقابل برخی جوانان که به نظر اینها کم تجربه اند را ندارند .به خدا برخی از اینها کامپیوتر را هم بلد نیستند (که سالهاست اعلام شده بیسوادند) و حتی سیستم مکاتباتشان را هم منشی ها باز میکنند و پرینت میگیرند تا بتونند بخونند و دستور بدهند!! به اونهایی که صد برابر اینها میدونند!!!! آخه مملکت بیخودی که تو سراشیبی نمی افتد نتیجه کار امثال این گروهبانهای ژنرال نما است که از سر تکبر و خودخواهی خویش را ژنرال مینامند. تشخیص ژنرالی با کسانی است که با یک ژنرال کار میکنند و تصمیمات وی را میبینند، نه با خود آن فرد.
Iran, Islamic Republic of
سلام
ببخشید اینا اگر رفتن خونه نشستن بیشتر از دوماه دوام نخواهند اورد اینا فقط کشته و مرده حقوق و اون میزها و دور هم نشستن هستن
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا درست گفتی مخصوصا توی مناطق نفتخیز
Iran, Islamic Republic of
خانم شاهدایی، عراقی گاز، کاردر، سلحشور، شهنازی زاده، عالی پور، شعبانپور، نصرت رحیمی، رحمتی، عقیق،
ضمنا همه باز نشستگان مجری طرح متن، مثل سقایی، همه نماینده ادوار ی مجلس که با مدرک معلم قرآن بعنوان عضو هیات مدیره شرکت های تپلیدی مانند نفت مرکزی هستند
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که بعنوان مشاور 64 ساعتی هستند هم از مصادیق هر گونه بکارگیری بازنشستگانند . تر خدا اینها رو بریزید بیرون مخصوصا تو شرکت نفت و معاونت مهندسی واقعا داغون کردن.
علی
Iran, Islamic Republic of
خیر اقای عزیز شامل حال اینها نمیشود چون طبق قانون ساعتی شده اند.
ابراهیم ط
Iran, Islamic Republic of
میرعامل پالایشگاه شیراز ۵ سال است که بازنشسته شده و بر کرسی همچنان تکیه زده
United Kingdom
مشکل بزرگ در وزارت نفت این است که بسیاری افراد قبل از رسیدن به تاریخ بازنشستگی قانونی خود که طبق مقررات وزارت نفت حداقل 30 سال خدمت و 60 سال سن است، با اخذ موافقت های لازم، بازنشستگی خود را به تعویق می اندازند و متأسفانه مدیریت ها هم با این تعویق های متعدد موافقت می کنند.
توجیه این دسته از افراد هم این است که ما اصولا بازنشسته نشده ایم که مشمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان باشیم، بلکه قبل از رسیدن به بازنشستگی با موافقت وزیر آن را به تعویق انداخته ایم.
قانون موضوع این گزارش در مورد این افراد چه موضعی دارد؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
وقتی اینها نیاز به تمدید دارند یعنی بازنشسته باید میشدند که مجبور به اخذ مجوز تمدید شدند. خود نامه تمدید ادامه کار دال بر بازنشستگی است و تعدادی که بازنشسته شدند پاداش و حقوق بازنشستگی را از همین وزارت نفت میگیرند و اکنون بصورتهای مختلف قراردادی از طریق صبا نفت که زیر نظر صندوق بازنشستگی نفت است سر پستهای خود هستند و دو حقوقه اند یعنی نفت به صبا نفت کیش پول میدهد آنها هم هزینه بالاسری خود را برمیدارند و حقوق این بازنشسته ها را که بعضا" از حقوق و مزایای زمان اشتغال هم بیشتر است میپردازند. باز صد رحمت به تمدیدها اینجوری اینها دوبرابر زمان اشتغال و تمدید متعاقب آن حقوق میگیرند هیچ کجا هم ثبت و ضبط نمیشه و اصلا هم که نجومی نیست!!!!!!؟؟؟؟؟؟ تر بخدا به فریاد نفتی ها برسید ای علما ای بزرگان ای بازرسی کل پس کجایید؟ اینها با قرار دادهای 64 و 120 ساعتی علاوه بر حقوق بازنشستگی دارند حقوق میگیرند سود پاداشهای کلانی هم که گرفتند که نوش جان. آخه به یکنفر با یک کار مشخص چقدر باید بپردازند؟ بعد یک جوان را میخواهند بگذارند سرکار 2-3 میلیون حداکثر بهش بدهند ببینید چه داستانهایی درست کردند.
البته وقتی چندگروهبان که چه عرض کنم از نظر کارایی در حد سرباز صفر ، را اینچنین حمایت و این وجوه را بپردازند همه آنها باید مجیزه گوی گروهبان اعظم باشند که خود دارای کارایی لازم نیست و دچار آلزایمر است و دیگران برایش تصمیم میگیرند. باید تمام کارهای غلطش را با به به و چهچه تایید کنند. وضع وزارت نفت امروز چنین است.
Iran, Islamic Republic of
دوستان گرچه رفتن این آقای آن خوب است اما ما مدیران نا کارآمدتری داریم که اگر جایگزین شود فاتحه همه را می خوانند فرض کنید شاهدایی را با قنبری پژوهش و فناوری پتروشیمی جایگزین کنید .فاتحه ای می خوانند که کشور به شام شبش محتاج شود . ما باید دنبال وارد کردن چند مدیر خارجی که حرف داخلی گوش نکند و فقط به مصلحت شرکت بیندیشد باشیم به خداست بعدی از اینها هم افتضاح تر هستند
United Kingdom
مشکل بزرگ در وزارت نفت این است که بسیاری افراد قبل از رسیدن به تاریخ بازنشستگی قانونی خود که طبق مقررات وزارت نفت حداقل 30 سال خدمت و 60 سال سن است، با اخذ موافقت های لازم، بازنشستگی خود را به تعویق می اندازند و متأسفانه مدیریت ها هم با این تعویق های متعدد موافقت می کنند.
توجیه این دسته از افراد هم این است که ما اصولا بازنشسته نشده ایم که مشمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان باشیم، بلکه قبل از رسیدن به بازنشستگی با موافقت وزیر آن را به تعویق انداخته ایم.
قانون موضوع این گزارش در مورد این افراد چه موضعی دارد؟
Iran, Islamic Republic of
برعکس بنده برای دومین بار درخواست بازنشستگی به میل شخصی داده ام و هموز موافقت نشده است. در حالیکه در شرکت های خصوصی درآمد چند برابر حقوق فعلی شرکت نفت است مسئولیت هم بسیار کمتر است.
علي
Iran, Islamic Republic of
علي اكير پروري - رئئيس امور قراردادها و رئيس هيات مديره شركت خوارزمي پتروشيمي بندرامام هم بازنشسته بوده و دوباره با رانت مدير عامل اومده ، شامل قانون ميشه و جايي را كه از روز اون متعلق به ايشان نبوده بايستي تحويل يك جوان شايسته بده
سید مجید
Iran, Islamic Republic of
سلام. سایت وزین عصر نفت تو رو خدا به شرکت های صندوق بازنشستگی نفت هم بپردازید. باور کنید شرکت هایی هست که تبدیل به خانه سالمندان شده. بنده های خدا دیگه توان راه رفتن هم به سختی دارن، اما دل کندن از قدرت و پول براشون سخته. مثلا شرکت اوتی سیو زیر مجموعه هاش رو نگاه کنید. هیات مدیره ها و مدیرعامل غالب شرکت هاشون ۷۰ ساله به بالا هستن. مدیران میانیشون هم همینطور. هواپیمایی نفت، اویک و ....
تو را به خدا جوون های مستعد و تحصیلکرده رو دریابید به خدا سرشار از انرژی هستن اما متاسفانه استفاده ای نمیشه از اونها.
ممنونم
United Arab Emirates
زنگنه و افرادش افراد خوبی بودن باور کنید جناغی هر چی بود رو بود و تو صورت آدم‌ها حرفشو میگفت نه پشتشون انصافا اگر از دستش بر میامد کار خیلی ها را راه می انداخت خیلی ها از کنارش نون بردن