۰
۳
8 سوال از تیم ارشد رگ سفید

سکوت محض برای فرار از پاسخ

پاک نژاد و سپهری - میز نفت
پاک نژاد و سپهری - میز نفت
میز نفت/ طی روزهای اخیر برای سرپوش گذاشتن برطولانی شدن عملیات مهار چاه 147 رگ سفید٬ گفته می ‌شود بهترین و متخصص ترین افراد برای اطفای حریق و کنترل چاه در منطقه حضور دارند؛ در اینکه چهره‌های متخصصی مانند مکوندی٬ حقیقی٬ دریس و ... از تجارب خوبی برخوردار هستند تردیدی نداریم  چرا که این رسانه  در همان روزهای نخست فوران چاه 147 به معرفی آن‌ها پرداخت ولی چند پرسش اساسی در این باره وجود  دارد که هیچگاه پاسخی به آن داده نشد البته با چاشنی فرافکنی ٬ زیر نویس کردن آدرس‌های غلط  و دشمن سازی فرضی:

1 -  «همه» افرادی که برای فرار از پاسخگویی روی آن‌ها مانور داده می‌شود دقیقا در چند عملیات مهار فوران شرکت کرده‌اند؟

2 -  «همه» افرادی که از آن‌ها به عنوان متخصص نام برده می‌شود تحت فرماندهی چه کسی آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند؟

3 - اگرمعتقدیم تیم فعلی بهترین تیم عملیات مهار است دلیل مذاکره پنهانی با شرکت‌های خارجی و دلال برای مهار فوران چاه چه بوده است؟

4 - چرا آقایان پاک نژاد٬ سپهری و محمد بهمئی طی تماس‌های تلفنی با 5 نفر از تیم 8 نفره با سابقه و با تجربه عملیات‌های مهار از آن‌ها دعوت کرده‌اند تا به کمکشان بیایند؟

5 - این 7 نفر چه گفتند که دیگر با آن‌ها تماسی بر قرار نشد؟ نقش خصومت‌های شخصی در این باره چه بوده است؟

6 - اگر اعتقاد دارید که مرد مهار چاه‌های ایران در آموزش مدیران کم کاری کرده است٬ پس چه کسی فوران چاه ابوذر را مهار کرد؟

7 - چنانچه بر موضع خود هستید که دوران قهرمان سازی تمام شده است٬ چرا از وزیر نفت سوال نمی‌کنید که وقتی یکی از مخازن پتروشیمی بوعلی سینا آتش گرفت٬ از بهمنی خواسته شد سریعا خود را به ماهشهر برساند؟

8 -  چه تفاوتی میان فردی که ده‌ها عملیات مهار را فرماندهی کرده است با فردی که اصلا چاه نفتی را از نزدیک ندیده است٬ وجود دارد؟
 
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 19910
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


کاوه
Iran, Islamic Republic of
سلام.به عنوان کسی از ابتدا در متن حادثه بودم باید به عرض برسانم یکی از دلایل اصلی طولانی شدن عملیات مهار رگ سفید ۱۴۷ وجود بدنه دکل ۹۵ و ادوات جانبی دکل پیرامون شعله بود که جمع آوری آن زمانبر بود و همچنین کج بودن شیر فورانگیر که باعث شد کار بسیار بسیار دشوار گردد و دوم فشار بالای خروجی آتش که ترکیبی از نفت و گاز است که کار را سختتر میکند.همکاران ما در محل حادثه همه اصول را با طرق مختلف انجام دادند که در واقع استاندارد در این مواقع است ولی به شخصه معتقدم این چاه از ترکیبی از عملیات سطح و عمق خاموش میشود یعنی به محض رسیدن چاه امدادی که عنقریب به مخزن برسد و با پمپاژ سیال گل یا آب باعث کم شدن خروجی نفت و گاز از دهانه چاه میشود و از سطح با ابزار استینگر سعی در مهار جریان آتش که در صورت چنین اتفاقی قاعدتا چاه باید کنترل شود.به هر حال فکر میکنم این چاه با همه موارد قبلی فرق دارد و در واقع سختترین نمونه است.
بیت سیاح
Iran, Islamic Republic of
حیدر بهمنی آدم مظلومیه. فرزند جنوب، فرزند محرومیت و فرزند دیار نخل و آفتابه. درسته که مثل همه ضعف و قوت داره اما انصافا جان بر کفه
Belgium
بفول احمدی نژاد اب را بریز جایی که میسوزه