۰
درباره افزایش تولید امارات

خیز امارات برای استفاده از EOR

میدان نفتی زقوم یکی از میادینی است که با استفاده از این تکنولوژی به تولید ادامه می دهد. این میدان دومین میدان نفتی بزرگ دریایی و چهارمین میدان بزرگ نفتی در جهان به شمار می رود و هم اکنون روزانه 590 هزار بشکه نفت تولید می کند. در جولای 2012 میلادی شرکت توسعه زقوم قرارداد مهندسی به ارزش 800 میلیون دلار با شرکت ساخت و ساز صنایع نفت ابوظبی منعقد کرد
سکوهای نفتی امارات - عصر نفت
سکوهای نفتی امارات - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، به دلیل آنکه چشم اندازهای مربوط به اکتشافات نفتی در امارات متحده عربی پایین است این کشور برای افزایش تولید نفت از میادین موجود خود از تکنولوژی EOR "آزادی نفتی گسترده" استفاده می کند.

با استفاده از این فناوری دوره و مدت زمان تولید نفت در میادین امارات تا سال 2020 میلادی بیش از 30 درصد افزایش خواهد یافت.

البته تکنولوژی EOR یک روند هزینه بر است و در اوقاتی که قیمت نفت با کاهش روبرو می شود ممکن است اصلا اقتصادی نباشد.

میدان نفتی زقوم یکی از میادینی است که با استفاده از این تکنولوژی به تولید ادامه می دهد. این میدان دومین میدان نفتی بزرگ دریایی و چهارمین میدان بزرگ نفتی در جهان به شمار می رود و هم اکنون روزانه 590 هزار بشکه نفت تولید می کند. در جولای 2012 میلادی شرکت توسعه زقوم قرارداد مهندسی به ارزش 800 میلیون دلار با شرکت ساخت و ساز صنایع نفت ابوظبی منعقد کرد تا با استفاده از تکنولوژی EOR تولید نفت این میدان البته در بخش بالادستی را به 750 هزار بشکه در روز تا سال 2016 میلادی افزایش دهد.

بر اساس این قرار داد تولید نفت از بخش پایین دستی این میدان نیز باید از 345 هزار بشکه در روز به بیش از 425 هزار بشکه افزایش پیدا می کرد.

امارات متحده عربی در سال 2013 میلادی 1.9 تریلیون گاز طبیعی سالم تولید کرده است. امارات علی رغم آنکه هفتمین ذخایر بزرگ گازی جهان را در اختیار دارد ولی در سال 2008 میلادی به وارد کننده گاز تبدیل شده است.

علت اصلی این مساله آن بوده است که بر اساس تکنیک ئی او آر 30 درصد از گاز تولیدی در امارات به چاه های نفت تزریق می شده است و نیروگاه های برق امارات نیز به طور قابل توجهی برای تولید برق مورد نیاز این کشور به گاز طبیعی وابسته شده اند.

امارات مجبور شده برای تامین گاز مورد نیاز داخلی، واردات از قطر را آغاز کرده و برای افزایش تولید داخلی تلاش کند.

امارات متحده عربی ششمین ذخایر بزرگ نفتی جهان در سال 2014 میلادی را در اختیار داشته و در کشورهای عضو اوپک نیز پس از عربستان سعودی دومین کشور بزرگ از نظر تولید نفت و سایر میعانات به شمار می رود.

منبع: گلوبال نیوز کانکت


 
شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۲
کد مطلب: 9984
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *