۱
حاشیه کشف میدان گازی در مصر

وحشت گازی صهیونیست ها

محافل رژیم صهیونیستی از کشف میدان بزرگ گازی در سواحل مصر که گفته می شود یکی از بزرگترین میدان گازی جهان است ابراز نگرانی کردند.
وحشت گازی صهیونیست ها
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  شبکه تلویزیونی المنار ، محافل صهیونیستی درباره ورود مصر به خط رقابت با رژیم صهیونیستی در زمینه گازی هشدار دادند.

بازارهای سرمایه گذار در بخشهای گازی رژیم صهیونیستی پس از آنکه شرکت انی ایتالیا از کشف یکی از  بزرگترین میدان گازی در منطقه در سواحل مصر خبر داد متلاطم شده است.

این خبر برای رژیم صهیونیستی شوک آور بود و سهام شرکتهای گازی در تل آویو سقوط کرد و بین 16 تا 23 درصد از ارزش خود را از دست داد.

عیرن وینگر تحلیلگر صهیونیست در نشریه انرژی به تلویزیون این رژیم گفت:« معتقدم این اکتشاف گازی در مصر بسیار مهم است و توسعه میدان گازی لفیتان بسیار هزینه‌بر و پیچیده است. برای توسعه این میدان گازی به یک مشتری بسیار بزرگ نیاز است تا شرکتها بتوانند پول کافی برای توسعه میدان گازی لیفتان به دست آورند. این مشتری نیز مصر بود . مصر اکنون کنار کشیده است.»

کادوف دسکلاز ی مدیر کل یکی از شرکتهای سرمایه گذار در بخش گاز رژیم صهیونیستی گفت:« این اکتشاف، اولویتها را تغییر خواهد داد زیرا شرکتهای گازی اسرائیل مشتری اصلی خود یعنی بازار مصر را از دست داده اند به همین سبب وضع جدید هنوز روشن نیست آیا توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری در میدان گازی لفیتان وجود خواهد داشت؟»

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند مصر قرار بود دست کم 15 سال از میدان گازی لیفتان گاز وارد کند اما گاز کشف شده در سواحل مصر باعث می شود این کشور دهها سال از واردات گاز بی نیاز شود که به اسرائیل خسارت زیادی وارد خواهد کرد، علاوه بر اینکه مصر به عنوان رقیبی در قیمتهای گاز خواهد بود.

عودید عیرن کارشناس مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل گفت:« با توجه به نبود مشتریان مهمی مانند ترکیه و مصر ، دولت اسرائیل باید به صورت جدی موضوع خرید گاز از میدان گاز لیفتان را بررسی کند.»

منابع صهیونیستی درخواست کردند در توسعه میدان لیفتان تسریع شود تا زودتر از میدان گازی مصر بهره برداری شود اما مخالفان اعلام کردند شرایط تغییر کرده است و دولت اسرائیل باید در طرحهای گازی اصلاحاتی به وجود آورد.
شرکت انی میدان گازی کشف شده در سواحل مصر را بزرگترین اکتشاف گاز طبیعی جهان توصیف کرده و ذخایر این میدان را حدود 30 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی برآورد کرده است که مسافتی به وسعت 100 کیلومتر مربع را دربر می گیرد.

این شرکت افزود میدان جدید نفتی در عمق 1450 متری کشف شده و تا عمق 4131 متر حفاری شده است و کار توسعه این میدان نیز حدود چهار سال زمان می برد و به تأمین نیازهای داخلی مصر ، کمک به سزایی خواهد کرد.

شریف اسماعیل وزیر نفت و معادن مصر نیز اعلام کرد این اکتشاف مهم نتیجه مثبت توافقنامه های نفتی است که طی دو سال و نیم گذشته امضا شده است.

وی گفت 65 توافقنامه سرمایه گذاری به ارزش حد اقل 13 میلیارد دلار امضا شده است و بر اساس آن دست کم 254 چاه حفاری خواهد شد و 21 توافق جدید نیز در این خصوص امضا خواهد شد.
 
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب: 8652
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *