۰
۳

نامه خداحافظی خادمی با کارکنان خود

هدايت اله خادمي طي نامه اي با تمامي همكارانش خداحافظي كرد.
نامه خداحافظی خادمی با کارکنان خود
به گزارش «ميزنفت»،  پايگاه اطلاع رساني شركت حفاري شمال، در اين نامه آمده است: 

أَ لَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ وَ وَضَعْنا عَنْكَ وِزْرَكَ

آيا سينه تو را گشاده نساختيم و سختي ها را از دوش تو برنداشتيم؟(سوره الشرح، آيه 1 و 2)

با عرض سلام، ادب و احترام خدمت همكاران سخت‌كوش و حرفه‌اي عزيزم كه باعث افتخارم بوده و خواهند بود، براي سال‌هايي خاطره‌انگيز و پر از كار و تلاش، سازندگي، توسعه، استقلال، سودآوري و انتقال دانش فن‌آوري و ...  در خدمت شما عزيزان و بزرگواران بوده‌ام و هميشه اين مدت برگ بسيارزيبايي در تاريخ زندگي‌ام خواهد بود، نه فقط زندگي كاري‌ام بلكه در زندگي‌ام، چون با هم زندگي كرديم و چه زيبا.

به اطلاع شما عزيزانم مي‌رساند شرايطي بوجود آورده شده كه بايستي صدها بوسه به دستان مردانه‌تان بزنم و با همه شما برادران و خواهران خوب و محترم وداع كنم و حلاليت بطلبم .

در اين خصوص لازم است قطره‌اي از صدها خدمات ارزنده‌اي كه در زمان حضورم در شركت شما بزرگواران انجام داده‌ايد را به خودتان يادآوري كنم.

1-    قطع رابطه با شركت‌هاي معروف Sepenta، Sepanta FZE و Sayma دو ماه پس از ورودم به شركت به دليل صدماتي كه به شركت حفاري شمال وارد و فضايي كه ايجاد شده بود ، اين تصميم باعث شد كه سود شركت در پايان سال مالي 300 درصد افزايش يابد .

2-    انتقال دانش و فن‌آوري پيشرفته آب‌هاي عميق و مديريت و راهبري دستگاه‌هاي حفاري شناور و نيمه شناور از طريق تمام روش‌هاي استاندارد .

3-    راه‌اندازي غيرباورانه و افسانه‌گونه دستگاه حفاري 15000 تني، 3000 اسب بخاري و 12000 كيلوواتي نيمه‌شناور اميركبير كه پس از 7 سال وقت كشي شركت سازنده اروپايي، بدون تكميل كردن و بدون راه‌اندازي با ده‌ها مشكل اساسي آن را رها كرده و رفتند و به اين اميدوار بودند كه با توجه به اين كه دانش آن در سطح خاورميانه وجود ندارد، جوانان ايراني هيچ وقت قادر نبوده و تصور راه‌اندازي اين دستگاه را نخواهند داشت و بزودي به آهن قراضه‌اي عظيم تبديل خواهد شد و اين خيال خام آنها باعث شده بود كه حتي صدها رمز بر روي سيستم‌هاي مختلف دستگاه ايجاد كرده بودندكه دسترسي به آنها وجود نداشته باشد، چه خيال خامي؟

ولي الان حتي در خانه خود و تحريم اتحاديه اروپا، دست بسته حتي نمي‌گذارند در رقابت‌ شركت‌هاي دسته دهم آسيايي قرار بگيريم و تنها راه از صحنه خارج كردن اين شركت را زدن انگ‌هاي سياسي به يك شركت حرفه‌اي، فني و بنگاه اقتصادي بين المللي ديده‌اند.

4-    كمتر كسي باور داشت كه اين افسانه توسط شما بزرگواران اين مرز و بوم شدني باشد، به محض اعلام آمادگي حفاري و اهميت موضوع و بمنظور تقدير از همكاران ، رئيس جمهوري محترم وقت جناب آقاي     دكتر احمدي‌نژاد، وزير محترم نفت جناب آقاي مهندس نوذري و معاون محترم وزير جناب آقاي مهندس جشن‌ساز به دستگاه تشريف فرمائي داشتند و در كابين حفار حضور و توضيحات لازم داده شد، و پس از آن هم تقدير و لوح‌هاي تقدير توسط رئيس جمهور محترم و وزير محترم به شما داده شد، ضمناً يكي دو دفعه هم توسط وزير محترم وقت جناب آقاي دكتر ميركاظمي در اين خصوص شركت حفاري شمال را مورد تشويق قرار دادند بهر حال همه مسئولين وقت  از فرزندان دلير و بزرگ، بي‌توقع و بي‌نام و نشان اين ملت تقدير كردند كه شكرگذاريم.

5-    شروع عمليات حفاري در آب‌هاي شمالي ايران بزرگ ،با نظارت، هماهنگي و پيگيري برادران خوبم در شركت كارفرمائي نفت خزر كه به حق كاري استثنايي انجام دادند و مديراني حرفه‌اي و وفادار به مملكت كه با همكاري خوب، حرفه‌اي و برادرانه پس از سال‌ها آرزوي ديرينه ايراني‌ها بمنظور كشف نفت در خزر را با هماهنگي خوبي محقق و با حفر چندين حلقه چاه در حالي كه زير دستگاه تا كف دريا بيش از 756 متر عمق آب بوده و در عمق چند هزار متري چاه، به نفت رسيديم و نفت كشف شد و از نظر فني و حرفه‌اي كاري استثنايي در آسيا بوده آن هم با حداقل امكانات و كارشكني‌هاي بيگانگان، كه از اين بابت هم طي چندين مرحله توسط رئيس جمهور محترم وقت، وزير محترم نفت وقت جناب آقاي مهندس قاسمي و مديرعامل محترم شركت ملي نفت وقت جناب آقاي مهندس قلعه باني در بزرگداشتي هر دو شركت حفاري شمال و نفت خزر مورد تقدير قرار گرفتند كه باز هم تشكر و قدرداني داريم.

6-    حضرت آيت‌اله العظمي خامنه‌اي مقام معظم رهبري در زمان بازديد از نمايشگاه پژوهشگاه نفت  در سال 90 بخاطر اهميت موضوع در اقدامي بزرگ و پدرانه بمنظور تقدير از فرزندان برومند خود از طريق ويدئو كنفرانس با مهندسين و كاركنان آن دستگاه صحبت و آنها را مورد لطف و محبت قرار دادند.

7-    تأمين دودستگاه حفاري سوپر ريگ با مشخصات ممتاز فني و با كمترين قيمت 143 ميليون دلاري كه حدود 14 ميليون دلار آن هم مربوط به تجهيزات اضافي كه جزء استاندارد دستگاه نيستند از جمله يونيت پمپ گل سيمانكاري، تجهيزات اضافي و قطعات اضافي.

اين دستگاه‌هاي ملكي پايه‌دار 300 فوتي بعد از 30 سال پس از انقلاب وارد ايران شدند تا طلسم عدم مالكيت دستگاه‌هاي دريايي در خليج فارس شكسته شود تا ايراني‌ها هم حداقل در آب‌هاي خود و ميادين مشترك

سهمي از دستگاه‌ها داشته باشند و دست بسته وابسته به خارجي‌ها نباشد، اين در حالي بود كه دستگاه‌هاي پايه‌دار 300 فوت و به بالا همه در مالكيت خارجي ‍‌‌ها بودند.

  كه نه از نظر اقتصادي، نه ملي و امنيتي توجيهي نداشته ، هزينه خريد هر دستگاه دريايي ظرف 5/3 تا 4 سال برگشت مي شود و ده ها سال ديگر قادر به درآمدزايي و اشتغال فراوان است ،به سادگي متوجه مي شويم كه صاحبان و دلالان دكل هاي موجود در ايران چرا كمر به شكست حفاري شمال كه حتي دو بار مورد تحريم اتحاديه اروپا قرار گرفته و مي باشد، گرفته اند.

8- افزايش دستگاه حفاري خشكي به 9 دستگاه

9- تأمين 12 دستگاه يونيت سيمانكاري خشكي و دريايي

10- تأمين دستگاههاي نمودارگيري از گل و دهها خدمات تخصصي ديگر

11- انتقال دانش فني عمليات، لنگراندازي در آب هاي عميق، به كاركنان

12- شكست ركورد جهاني حفر تعداد چاههاي حفاري به دستگاه در يك سال، شركت موفق شد در خارج از كشور با يك دستگاه حفاري دريايي سالي ده حلقه چاه حفاري كنند، اين يك ركورد استثنايي است كه هيچ شركت قدر بين المللي چنين ركوردي را در كارنامه خود ندارد، آخرين ركوردي كه توسط شركت هاي قدر اروپايي و امريكايي در دست است حفر حداكثر 5 تا 6 حلقه چاه در سال با عمق مشابه هستند.

13- تأسيس آموزشگاه بين المللي كه اقدام دانشي بسيار ارزنده و تأثيرگذاري است.

14- تأسيس پايگاههاي پشتيباني در كيش، اهواز، شيراز جهت پشتيباني از دستگاههاي دريايي در خليج فارس و دستگاههاي حفاري خشكي در جنوب.

15- تأسيس شركتي مستقل به عنوان زير مجموعه در اقليم كردستان عراق و انتصاب مديرعامل براي آن شعبه و شركت در دهها مناقصه در كردستان و نهايي نمودن ايجاد شعبه در جنوب عراق.

16- آموزش و توانمندسازي حرفه اي و برنامه ريزي شده براي كارآموزان و كاركنان.

17- داشتن رتبه ششمين شركت شفاف مالي در بورس.

18- سود ده ترين شركت حفاري خاورميانه كه ظرف سالهاي گذشته سود ساليانه اي بين 45-35 درصد را در كارنامه درخشان خود دارد.

19- تنهاترين شركت حفاري خاورميانه و كشورهاي عضو اوپك كه مسلط به حفاري در آب هاي عميق است.

20- تجربه در وسيع ترين منطقه جغرافيايي عملياتي از خارج از كشور، خزر، خشكي تا خليج فارس.

21- تنها شركت غير دولتي بورسي بين المللي ايران كه كاملا حرفه اي، فني و براساس رقابت بعنوان يك بنگاه اقتصادي عمل كرده و اگر قصدي بر صدمه به آن نباشد پتانسيل تبديل به يك شركت بين المللي نفتي را دارد تا بتواند

پس از صد و اندي سال از كشف نفت در ايران لااقل پروژه اي نفتي همانند كشورهاي كوچك دنيا در خارج از كشور داشته باشيم و اين يكي از برنامه هاي آتي شركت بوده.

بهرحال اينجانب آنچه تكليف داشته ام با حمايت شما انجام داده ام ولي تحمل شركتي، حتي يك شركت كه گروهي خاص از دوستان بر آن تسلط نداشته باشند تحمل نمي شود، هر اقدامي بوده انجام داده اند منتها چون زيرساخت هاي شركت را درست و محكم ساخته ايد تاكنون محكم و استوار مانده ايد و تنها راه را در انگ زدن و برچسب هاي سياسي كه در خط و خطوط آنها نيستيد مؤثر ديدند و اقدام كردند كه مشكلاتي براي اين شركت درست كنند و حتي تظلم خواهي هايمان هم نتوانست از اين ستم جلوگيري نمايد.

همه تلاشم را كردم تا در خانه خود با وجود كاركردن خارجي ها با دكل هاي 30 و 40 ساله شان، فضايي هم براي اين شركت فني و بنگاه اقتصادي غير سياسي باشد ولي كساني كه انگ ها را مي خوانند و تصميم مي گيرند دوستان همان انگ زننده ها هستند.

خوشحالم كه ظرف چندين سال گذشته و حتي در اين شرايط عجيب و ظالمانه كاري دو سال گذشته براي شركت باز هم توانستيد ساليانه حدود 30 تا 40 درصد سود ارائه دهيد و خوشحالتر از آنم كه با توجه به طلب حدود 800 ميليارد توماني هم اكنون از كارفرماها و سختي ها، نگذاشتم حتي يك روز حقوق شما عزيزان عقب بيفتد، محض اطلاع اين در حالي بوده كه طي دو سال گذشته هر ماه براي گرفتن حقوق ناچيز خودم با مشكلاتي روبرو بودم و حتي طي 6 ماه گذشته كليه مزايا قطع و حتي يك ساعت اضافه كاري و حتي ارزشيابي سال 93 كه چندين ماه گذشته به همه داده شد به اينجانب داده نشد، بيان اين حرف هاي آخري ريز و بي ارزش به اين خاطر بيان شد كه مطلع باشيد از همه ابزارها از ريزترين و بي ارزشترين تا برچسب هاي مختلف سياسي و ... استفاده شده و هيچ خط قرمزي براي تخريب و اذيت كردن ندارند. 

و اما سخن آخر:

برادر عزيزي كه احتمالا تشريف مي آورند اگر هم سابقه اي در صنعت نفت و حفاري نداشته باشند ولي خوشبختانه ارتباط بسيار نزديك و دوستانه اي با مسئولين محترم نفتي و مديران محترم سابق بنياد دارند و بنابراين با توجه به اين مهم و پتانسيل هاي  خوبي كه در ايشان در  زمان آشنايي با وي سراغ دارم حتما شركت را با كمك شما  به مراحل بهتري خواهند رساند و در امر توسعه شركت موفق خواهند بود و باعث ارتقاء خواهند شد و شما هم در كمال آرامش و در فضايي دوستانه ادامه خواهيد داد و هدف هم رشد و بالندگي شركت، توسعه آن، سود دهي و ارتقاء دانش فني بوده كه انشاء ا... حتماً اين مهم صورت خواهد گرفت و شماها هم هيچ گونه مشكلي نخواهيد داشت.

تقاضا دارم كه همگي شما برادران و خواهران همانند سابق و حتي بيشتر و بهتر در كنار برادر بزرگوار مديرعامل جديد شركت باشيد و با كمك و همراهي خود ايشان را پشتيباني نمائيد تا همگي بتوانيد اين شركت بين المللي موفق كه متأسفانه خيلي ها از واقعيت درون و اهميت فني آن مطلع نيستند، در داخل و خارج از كشور موفق تر شود و اينجانب هم هر كجا باشم در خدمت اين برادر عزيز و شما برادران و خواهران خواهم بود.

در پايان از همه شما حلاليت مي طلبم و بوسه بر دستان و پيشاني همكاران عملياتي ام در اكثر نقاط داخل و خارج از كشو، معاونين بزرگوار، مديران حرفه اي و بي همتايم  ميزنم و از همه خواهران عزيز تشكر و قدرداني دارم و آرزو دارم حتما روزهاي بهتري برايتان رقم بخورد  و همه شما را به خداوند منان مي سپارم.

همچنين از همه كارفرماهاي عزيز و بزرگوار بخصوص شركت نفت خزر و مديرعامل آن برادر عزيز جناب دكتر اصولي و مديران و همكاران عزيزمان در آن شركت و شركت دراگون اويل و مديرعامل دانشمند و بزرگ اش جناب آقاي دكتر الخليفه و جناب آقاي مهندس شمس مديرعامل محترم شركت پتروپارس تشكر و قدرداني دارم.
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 8335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


United States
درود بر تو مرد شریف
Iran, Islamic Republic of
دوست داشتني ترين مردي كه تا حالا ديدم، حق نگهدارت...
arsham
Iran, Islamic Republic of
کشور ما به افرادی چون تو نیاز دارد مهندس خادمی .
نه به چپاولگران بیت المال چون کرسنتی ها
همه تورا "سردار اشتغال و خدمت " میشناسند
ای سرشار از صداقت
موفق و سربلند باشی مثل همیشه .