۰

اسکای: کردستان عراق صادرات نفت به ايران را از سرگرفت

مقامات کردستان عراق صادرات نفت به ایران را با استفاده از تانکرهای نفت کش از طریق گذرگاه های مرزی از سرگرفتند.
اسکای: کردستان عراق صادرات نفت به ايران را از سرگرفت
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، مقامات کردستان اعلام کردند صادرات نفت به ایران بر اساس قانون صورت می گیرد و با قانون اساسی عراق یا توافق نفتی بین اربیل و بغداد هیچ تعارضی ندارد.

صدها دستگاه تانکر نفت کش ایرانی هر روزه از گذرگاه مرزی این کشور با کردستان عبور می کنند. این تانکرها هنگام ورود به کردستان حامل انواع فرآورده های سوختی هستند و در راه بازگشت به ایران نیز نفت با خود وارد ایران می کنند. این نوع تجارت همیشه مشکلات بغرنجی بین اربیل و بغداد به وجود آورده است. بغداد به صدور نفت از میدان های نفتی کردستان معترض است و آن را خلاف قانون اساسی می داند حال آن که اربیل نظر دیگری دارد. در همین حال نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت کردستان عراق صدور نفت خام به ایران با استفاده از این تانکرها را تکذیب می کند و می گوید این تانکرها حامل نفت سیاه هستند که هیچ گونه فرآورده ای در آن وجود ندارد.

بارزانی گفت: صادرات نفت به صورت کاملا شفاف و بر اساس مناقصه ها و مطابق قانون اساسی عراق انجام می شود که به کردستان اجازه می دهد در زمینه نفت از شرکت های خارجی کمک بگیرد. نفت صادراتی از نوع نفت سنگین است که نمی توان آن را با لوله انتقال داد و ما در مقابل آن فرآورده های نفتی وارد می کنیم.

در ادامه گزارش آمده است: مسئولان گذرگاه تعداد تانکرهایی را که از کردستان به سمت ایران می روند حدود یکصد تانکر در روز اعلام می کنند.
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب: 7954
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *