۰
واشنگتن پست عنوان کرد:

پیوند «گاگا» و نفت آذربایجان

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله ای نوشت در حالیکه زندانیان سیاسی در جمهوری اذربایجان عذاب می کشند، لیدی گاگا، خواننده آمریکا و اعضای کنگره آمریکا از دیکتاتور پول دریافت می کنند.
پیوند «گاگا» و نفت آذربایجان
به گزارش «ميزنفت»، واشنگتن پست در مقاله ای با امضای تحریریه این روزنامه آمریکایی ، نوشت: « لیدی گاگا در روز 12 ‍‍ژوئن در مراسم افتتاحیه بازی های اروپایی در باکو در مقابل ده دقیقه اجرای موسیقی «تصورکن» (Imagine) ، دومیلیون دلاراز دولت جمهوری آذربایجان دریافت کرد.»

واشنگتن پست افزوده است : « لیلا یونس 59 ساله ، مدافع حقوق بشر است و عارف یونس 60 ساله مورخ می باشد. آنها به فرار مالیاتی و خیانت به وطن متهم شده اند. هردو مریض می باشند و در زمان حبس معالجه نشده اند.»‌

واشنگتن پست با اشاره به شروع محاکمه آنها در دادگاه جرایم سنگین باکو و درخواست دادستان برای محکوم شدن لیلا یونس به 11 سال و عارف یونس به 9 سال زندان، دادگاه آنها را تقلید مسخره ای از محاکمه عادلانه توصیف کرده است. 

این روزنامه آمریکایی از اینکه همزمان با تشدید سرکوب منتقدان دولت در جمهوری آذربایجان، یک خواننده آمریکایی برای اجرا در مراسم افتتاحیه بازی های اروپایی در باکو دو میلیون دلار از مقامات جمهوری آذربایجان مزد دریافت کرده و اعضای کنگره آمریکا نیز به هزینه شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده و هدیه دریافت کرده اند، انتقاد کرده است. 

واشنگتن پست نوشته است : «جناب علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان چنان رفتار می کند که گویی آزادی بیان و حقوق بشر موضوعاتی میان تهی است. اما یک سوال باقی است؛ چه کسی بیرون از جمهوری آذربایجان برای این وضعیت شرایط فراهم کرده است؟ » 
 
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 7895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *