۰
گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی

چینی ها پیشرو در انتشار گازهای گلخانه ای

تا سال ۲۰۳۲ چین به تنهایی نقش ۲۲ درصدی در انتشار گازهای گلخانه‌ای دنیا خواهد داشت، در این میان تاثیر نفت در انتشار گازها ۱۵ درصد کمتر می‌شود.
چینی ها پیشرو در انتشار گازهای گلخانه ای
به گزارش «ميزنفت»، آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش اعلام کرده است که در سال ۲۰۳۵ کشور چین به تنهایی ۲۱.۹ درصد از سهم انتشار گازهای گلخانه‌ای دنیا را خواهد داشت. در این میان مجموع کشورهای آسیایی سهم ۱۹.۸ درصد را خواهند داشت و بیشترین سهم انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۵ سهم کشورهای عضو سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی موسوم به OECD به میزان ۲۷.۳ درصد خواهد بود.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی خاورمیانه ۷.۵ درصد، کشورهای آفریقایی ۳.۶ درصد، کشورهای عضو سازمان توسعه همکاری‌های اقتصادی اروپا ۹.۳ درصد و کشورهای غیرعضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی آمریکا ۴.۷ درصد در انتشار گازهای گلخانه‌ای نقش خواهند داشت.

بر اساس همین گزارش، در بخش مصرف انرژی در سال ۲۰۳۵ بیشترین سهم برای بخش کشاورزی و ساختمان به میزان ۳۳.۴ درصد خواهد بود. بعد از آن صنعت سهم ۲۹.۸ درصد و بخش حمل‌ونقل ۲۵.۵ درصد را خواهد داشت و بخش استفاده‌های غیرانرژی سهم ۱۱.۳ درصد را دارا خواهد بود.

*سهم ۴۳.۹ درصدی ذغال سنگ در انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سا ل۲۰۳۲

همچنین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی حاکی است که در سال ۲۰۱۲ نفت ۳۵.۳ درصد در انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان نقش داشته است اما زغال سنگ سهم ۴۳.۹ درصدی را داشته و گازهای طبیعی تقریباً نصف این میزان یعنی ۲۰.۳ درصد در انتشار گازهای گلخانه‌ای مؤثر بوده است. سایر انرژی‌ها نیم درصد در انتشار گازهای گلخانه‌ای مؤثر بوده‌اند.

گزارش ‌آژانس انرژی اتمی نشان می‌دهد که طی سالهای گذشته از سال ۱۹۷۳ تاکنون نقش نفت در انتشار گازهای گلخانه‌ای ۱۵ درصد کاهش یافته اما تأثیر زغال سنگ رشد ۸ درصدی داشته و گاز طبیعی هم ۶ درصد در انتشار گازهای گلخانه‌ای نقش بیشتری پیدا کرده است.
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 6473
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *