۰

کاهش 24 درصدی صدور مجوزهای حفاری در امریکا

شرکت دریلینگ اینفو از کاهش ٢٤ درصدی صدور مجوزهای جدید حفاری نفت و گاز در آمریکا در ماه ژانویه سال ٢٠١٥ میلادی خبر داد.
کاهش 24 درصدی صدور مجوزهای حفاری در امریکا
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، شرکت دریلینگ اینفو اعلام کرد که با افت بیش از ٥٠ درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن سال ٢٠١٤ میلادی و در پی آن پایین آمدن بودجه‌های تولیدکنندگان نفتی و تمرکز آنها بر روی مناطق پربازده، صدور مجوزهای حفاری نفت و گاز در سراسر آمریکا ٢٤ درصد کاهش یافت.

بنا بر این گزارش، شمار مجوزهای جدید حفاری نفت و گاز در آمریکا از چهار هزار و ٧٤٩ عدد در ماه دسامبر به سه هزار و ٥٨٦ مجوز در ماه ژانویه کاهش یافت.

رالف الکساندر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی انرژی ریوراستون هولدینگز، اعلام کرد که تولیدکنندگان تمرکز فعالیتهای خود را از چاههای کم‌سود به سمت چاههای پربازده منتقل می‌کنند.

در همین راستا، آلن گیلمر، مدیرعامل شرکت دریلینگ اینفو، گفت که این شاخص به منظور فراهم کردن اطلاعات بیشتر درباره روند تولید نفت و گاز در زمان نوسان در شمار دکلهای حفاری منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد که در دهه ١٩٨٠ میلادی برای هر چاه عمودی یک دکل حفاری وجود داشت؛ بنابراین کاهش شمار دکلهای حفاری به معنای کاهش تولید است.

گیلمر افزود که هم‌اکنون یک دکل حفاری می‌تواند چند چاه حفر کند و یا همزمان با حفاری عمودی، حفاری افقی نیز انجام دهد و به نفت بیشتری دسترسی پیدا کند.

این نقشه نشان می‌دهد که چاههای حفاری‌شده در ماه ژانویه بر مناطق تولیدی‌تری مانند ایگل فورد، حوزه‌های بزرگتری مانند حوزه پرمیان در ایالت تگزاس و نیومکزیکو، حوزه شیل باکن در شمال غرب ایالت داکوتای شمالی و مناطق دیگر در شمال ایالت اوکلاهما و شمال شرق کلورادو متمرکز شده است.

این گزارش همچنین مشخص می‌کند که با وجود کاهش حفاریها در ماه ژانویه، حفاریها در ٦ ماه اخیر در مناطق پربازده‌تر در شمال و شرق تگزاس، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، کانزاس و ویومینگ صورت گرفته است.

گیلمر در ادامه گفت که حفاری چاههای جدید در ماه ژانویه با ١٥ درصد کاهش نسبت به ماه دسامبر به یک هزار و ٨٨٨ عدد رسید اما قابلیت تولید این چاهها یا تولید پیش‌بینی شده آنها با توجه به مناطق حفاری با کاهش هفت درصدی همراه بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه (٢١ بهمن ماه) اعلام کرد که مجموع تولید نفت آمریکا ماه گذشته به ٩,٢ میلیون بشکه در روز رسید. این موسسه همچنین پیش‌بینی کرد که تولید این کشور در سال جاری به ٩.٣ میلیون بشکه در روز می‌رسد.
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 5207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *