به گزارش میز نفت، وزیر انرژی ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: «روند جدیدی را آغاز کردهایم که همکاری عمیق و چندوجهی بین ترکیه و ایالات متحده را در زمینه انرژی هستهای تعمیق خواهد بخشید. در حضور رهبران و پس از نشست، ما با مارکو روبیو و وزیر امور خارجه ایالات متحده، یادداشت تفاهمی را در مورد همکاری هستهای غیرنظامی استراتژیک امضا کردیم.»
این توافق میتواند زمینهساز توسعه فناوریهای هستهای صلحآمیز در ترکیه باشد و نقش این کشور را در تولید انرژی پاک تقویت کند.
پیش از این توافق هستهای، ترکیه قرارداد عظیمی برای واردات گاز طبیعی مایع (LNG) به ارزش ۷۵.۸ میلیارد مترمکعب امضا کرده بود. در این قرارداد، شرکت دولتی بوتان با شرکت سوئیسی مرکوری و شرکت استرالیایی "ورودیاید انرژی" همکاری خواهد داشت. این قرارداد نشاندهنده تلاش ترکیه برای تنوعبخشی به منابع انرژی و کاهش وابستگی به تأمینکنندگان سنتی است
.