۰
پیک روزانه برق دوباره کاهش یافت

افت مصرف برق پس از 74 روز

میز نفت - آخرین روزی که در تابستان پیک روزانه مصرف برق زیر ۶۰ هزار مگاوات بود به روز پانزدهم تیرماه بازمی‌گردد؛ روز گذشته بعد از گذشت ۷۴ روز، دوباره پیک روزانه مصرف برق به زیر ۶۰ هزار مگاوات بازگشت.
کاهش مصرف برق | میز نفت
کاهش مصرف برق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، روزهای پایانی تابستان 1404 را پشت سر می‌گذاریم؛ تابستانی که در میزان و ماندگاری و گستردگی گرما یک تابستان کم‌نظیر در تاریخ ایران بود؛ از سوی دیگر تابستانی با خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده و برنامه‌ریزی نشده فراوان؛ آن‌هم در تمامی بخش‌های مصرفی.

در تابستان امسال، گرمای هوا نه‌از شروع تیرماه بلکه از میانه فروردین‌ماه شروع شد و به‌نوعی می‌توان گفت تابستان امسال نه سه‌ماه بلکه 6 ماه بود و برای نخستین بار کولرها در برخی شهرهای کشور از میانه فروردین وارد مدار شدند.

آخرین باری که پیک مصرف برق زیر 60 هزار مگاوات بود به روز پانزدهم تیرماه بازمی‌گردد که یک‌روز تعطیل رسمی (عاشورای حسینی) بود و بخش‌های پرمصرف اداری و حتی تجاری در مدار مصرف برق کشور نبودند.

اما بعد از پانزدهم تیرماه تا روز گذشته، همواره پیک لحظه‌ای مصرف برق در تمامی این 74 روز، بالاتر از 60 هزار مگاوات به‌ثبت رسید تا اینکه در روز گذشته، دوباره پیک مصرف به زیر 60 هزار مگاوات رسید. البته در روز گذشته (28 شهریورماه) هم به‌دلیل تعطیلی جمعه، شبکه برق از مصارف بی‌امان بخش اداری در امان بود.
منبع : تسنیم
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۴ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 44752
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *