۰
انتقال گاز از میدان مشترک آغاز شد

خط لوله فاز 16 به پالایشگاه رسید

میز نفت - بخش خشکی خط لوله جدید ۳۲ اینچ فاز ۱۶ پارس جنوبی با هدف پایداری انتقال گاز غنی و کمک به مدیریت ناترازی جریان گاز کشور به بهره‌برداری رسید.
خط لوله | میز نفت
خط لوله | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نعمت‌الله شهرویی سرپرست پروژه احداث خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی درباره مشخصات کلی این پروژه گفت: این خط لوله به طول ۱۱۵ کیلومتر شامل ۱۱۰ کیلومتر مسیر دریایی و پنج کیلومتر مسیر خشکی است که سکوی SPD۱۶ میدان مشترک پارس جنوبی را به پالایشگاه ششم متصل می‌کند.

وی با یادآوری اینکه لوله‌گذاری بخش دریایی این خط لوله به طول ۱۱۰ کیلومتر پیش‌تر اجرا شده بود، تصریح کرد: احداث خط لوله بخش خشکی این پروژه نیز به طول پنج کیلومتر به‌تازگی به پایان رسیده است.

سرپرست پروژه احداث خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی افزود: مجموع بخش خشکی و دریایی این خط لوله جدید، دارای ظرفیت انتقال روزانه ۲۸.۳ میلیون مترمکعب گاز غنی از مخزن میدان مشترک پارس جنوبی است و برای اجرای آن افزون بر ۱۵۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

شهرویی از همکاری شرکت تأسیسات دریایی ایران و مجتمع گاز پارس جنوبی در اجرای این پروژه قدردانی کرد و گفت: این پروژه با تکیه بر دانش و توان داخلی و ازسوی پیمانکاران ایرانی به اجرا درآمده است.
منبع : بازار 
شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 44351
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *