۰
وزیر پیشین انرژی قطر، مأمور عبور از بحران‌های تحریمی شد

وزیر قطری دوباره در رأس روس‌نفت

میز نفت -بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه اعلام کرد محمد بن صالح السدا، وزیر انرژی سابق قطر، به عنوان رئیس روس‌نفت، مجددا انتخاب شد.
روس نفت | میز نفت
روس نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، یکی از وظایف اصلی السدا که نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۲۳ انتخاب شد، گذراندن روس‌نفت از جدیدترین تحریم‌های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا است.

روس‌نفت، این تحریم‌ها را که پالایشگاه «نایارا انرژی» هند را هم هدف قرار می‌دهد، غیرقابل توجیه و غیرقانونی خوانده است. گفته می‌شود اقدام اتحادیه اروپا علیه «نایارا انرژی» که روس‌نفت در آن سهامدار است، امنیت انرژی هند را تهدید می‌کند. روس‌نفت اعلام کرد که کمتر از ۵۰ درصد سهام نایارا را در اختیار دارد و این شرکت را که توسط یک هیئت مدیره مستقل اداره می‌شود، کنترل نمی‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، السدا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸، وزیر انرژی و صنعت قطر و رئیس هیات مدیره شرکت «قطر انرژی» (قطر پترولیوم سابق) بود.

انتهای پیام
سه شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 43737
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *