به گزارش میز نفت، مصطفی نخعی عض. کمیسیون انرژی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری درباره تشکیل سازمان بهینه سازی مصرف انرژی گفت: با وجود تاکید بسیار برای تشکیل سازمان بهینه سازی مصرف انرژی به عنوان یکی از معاونت های دولت، اما مقاومت بسیاری وجود دارد. وزارت نفت و نیرو همه تمرکزشان روی تولید است و بخش مصرف رها شده است.
این عضو نفتی کمیسیون انرژی ادامه داد: اساسنامه ای که دوستان تهیه کردند نمی تواند به بهینه تر شدن مصرف کمک کند. در خوش بینانه ترین حالت، این اساسنامه همان کارهایی است که اداره انرژی سازمان برنامه و بودجه دارد.
به گفته نخعغی، آقای پزشکیان موافق نظر مجلس است ولی خب مجموعه دولت،کارشکنی می کند.
او در پایان اضافه کرد: باید سازمانی به وجود بیاید که نقش حکمرانی را به شکل جدی ایفا کند؛ تاکید ما روی جایگاه و اساسنامه این سازمان است. بخش انرژی سازمان برنامه و بودجه برای این تغییر بزرگ، مقاومت عجیبی می کند
.