به گزارش
میز نفت، علی احمدی مدیرعامل فعلی
شرکت ملی نفتکش سال گذشته پس از بالا گرفتن اختلاف جواد اوجی (وزیر سابق نفت) و صولت مرتضوی (وزیر سابق کار) جایگزین حسین شیوا در این شرکت شد.
در آن دوره، اوجی بر حفظ شیوا تأکید داشت و مرتضوی بهعنوان متولی وزارتخانهای که سهامدار اصلی نفتکش بود، بر موضع خود برای انتصاب
علی احمدی اصرار میکرد.
درنهایت، علی احمدی در تاریخ 18 آبان 1402 بدون هیچ تجربه دریایی و نفتی، مدیرعامل نفتکش شد. او طی یک سال گذشته عملکرد فاجعهبار و البته پرحاشیهای به بار آورد بهطوریکه گزارشهای عجیبی از این شرکت به دست مقامات ارشد کشور ر سیده است.
بازرسی و حراست، بهشدت به دنبال تشکیل پرونده و ارسال آن به محاکم قضایی است اما در این مسیر، اختلافاتی میان وزارت نفت و وزارت کار، روند تحقق هدف مهم دو وزارتخانه را کند کرده است.
وزارت نفت که به دنبال بازگرداندن سهام اصلی نفتکش به خود است، فعلاً با وزارت کار در حال رایزنی است و بر همین اساس، هنوز تصمیمی برای برکناری علی احمدی صورت نگرفته است.
ماحصل این اختلاف و تعیین مدیرعامل جدید، ادامه مدیریت علی احمدی است که ممکن است طی هفتههای آینده، خسارت سنگینتری به کشور وارد کند.
برخی افراد مؤثر دراینباره، به دو وزارتخانه پیشنهاد دادهاند تا زمان انتخاب مدیرعامل، علی احمدی برکنار شده و با انتصاب سرپرستی فنی، کارها فعلاً توسط او انجام شود اما این پیشنهاد، فعلاً مورد اجماع طرفین قرار نگرفته است.
گفتنی است، علی احمدی پدر همسر مهرداد بذرپاش وزیر سابق راه و شهرسازی و از چهره های تند اصولگرایی است.
مگه دیگه نفتکشی باقی مانده؟؟؟؟
سالها حضور سیاسیون و غیر متخصص در نفتکش باعث از بین رفتن و نابودی نفتکش شده و از شرکتی که یک زمانی بزرگترین شرکت کشتیرانی خاورمیانه بود فقط شرکتی به اسم نفتکش باقی مانده.
وضعیت اسفناک پرسنل مخصوصا پرسنل رسمی شرکت ملی نفت که بالغ بر ۵۰۰ نفر هستند و شرکت نفت و صندوقی که فراموش کرده این ۵۰۰ نفر وجود دارند.
ا