۰
رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی:

ادعای عربستان در حد حرف است

میز نفت - بحث‌هایی مطرح می‌شود که کویت و عربستان شرکتی تاسیس کرده‌اند ولی اگر کاری روی زمین و هر گونه اقدامی در زمینه حفاری صورت گیرد احتمالا هم دستگاه دیپلماسی و هم وزارت نفت مداخله خواهند کرد.
میدان گازی آرش - میز نفت
میدان گازی آرش - میز نفت
به گزارش میز نفت رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی درباره سرانجام توسعه میدان گازی آرش اظهار داشت: ما در گذشته توافقاتی در زمینه مرز با کشورهای عربستان و کویت داشتیم. اگر تعیین حدود اتفاق نیفتد عمدتا بعید است کشورهایی مثل کویت و عربستان به صورت یکجانبه بتوانند میدان را توسعه دهند.

وی افزود: احتمالا ما باید با توافق به سمت اینکه به صورت مشترک میدان را توسعه دهیم، برویم.
رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی گفت: مثلا ممکن است در مورد میدان نفتی و گازی خزر هم ادعاهایی وجود داشته باشد اما واقعیت اینکه تا زمانی که بین تمامی کشورهای مدعی توافق حاصل نشود هیچ کار توسعه‌ای در میدان انجام نخواهد شد.
 

استقلال عربستان و کویت بر روی میدان گازی آرش


وی تاکید کرد: قطعا این اتفاق نمی‌افتد که دو کشور عربستان و کویت بتوانند به صورت مستقل میدان را توسعه دهند و ما ساکت بمانیم، ترندهای ژئوپلیتیک منطقه هم این را نشان نمی‌دهد.

جوکار بیان داشت: بحث‌هایی مطرح می‌شود که کویت و عربستان شرکتی تاسیس کرده‌اند ولی اگر کاری روی زمین و هر گونه اقدامی در زمینه حفاری صورت گیرد احتمالا هم دستگاه دیپلماسی و هم وزارت نفت مداخله خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: فعلا کشورهای عراق و عربستان حرف‌هایی اما بعید است که بدون توافق پلیتیکال کاری روی میدان انجام شود.
منبع:ایلنا
 
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 37936
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *