۰
۴
وزارت نفت در بی مهری نمایشگاهی

چرا هیچ مقام ارشدی به نمایشگاه نفت نیامد؟

میز نفت – بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت تهران در حالی امروز به کار خود خاتمه می دهد که از سوی مقامات ارشد نظام مورد استقبال واقع نشد که یک اتفاق تلخ برای وزارت نفت تلقی می شود.
افتتاح نمایشگاه نفت | میز نفت
افتتاح نمایشگاه نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، نخستین نمایشگاه نفت دولت سیزدهم در سال 1401 برگزار شد که محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از سران سه قوه آن را افتتاح کرد. در نمایشگاه بیست و هفتم که سال گذشته برگزار شد، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور حضور داشت اما در سال 1403 و نمایشگاه بیست و هشتم، هیچ مقام ارشد کشوری حضور نداشت.

نه خبری از رئیس مجلس بود و معاون اول، و نه نشانی از مدیران ارشد نظام که اصولا در یکی از روزهای نمایشگاه از دستاوردهای صنعت نفت بازدید می کردند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که وزارت نفت طی چند ماه گذشته، با دستاوردسازی از فعالیت های خود و مانورهای رسانه ای، سعی داشته خود را یکی از دستگاه های موفق دولتی معرفی کند. وزارت نفتی که با ارائه آمارهای عجیب از فعالیت های خود و البته آمارسازی های بزرگ، به دنبال قهرمان سازی از خود بود، با عدم استقبال سران نظام مواجه شد.
 

قهر مقامات با نمایشگاه نفت؟


کار به جایی رسید که وزیر نفت بر خلاف سال های گذشته، فقط یکبار در نمایشگاه حاضر شد و همین موضوع، حاشیه های فراوانی را ایجاد کرد.

به نظر می رسد بی رغبتی مقامات عالی کشور و دولت به نمایشگاه بین المللی نفت که برای نخستین بار طی چند دهه گذشته رخ داده، نشانه روشنی از میزان اعتماد بدنه ارشد نظام به وزارت نفت و دستاوردهای این وزارتخانه است.
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب: 37900
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بی توجهی به حقوق ومزایای کارکنان خدوم صنعت نفت وسیاسی بازی بهترازاین نمیشود
عملکرد
کدام دستاورد!؟ کدام سرمایه‌گذاری جدی یا پروژه فعال؟ کدام پروژه بزرگ جدید در این دولت کلید خورده است؟ به غیر از شوآف‌های تبلیغاتی و بیان درصدهای نامعلوم و امضای تفاهم‌نامه‌های بی‌ارزش و حمله به دولت قبل؟ کدام پالایشگاه جدید؟ پالایشگاه شهید سلیمانی چه شد؟ ردیف چهارم ستاره خلیج؟ توسعه پالایشگاه اصفهان؟ در بنزین که صادر کننده بودیم وارد کننده شدیم و همان سطح تولید را نتوانستند حفظ کنند! کدام میدان نفتی بزرگ به تولید یا افزایش تولید رسید؟ آزادگان و یادآوران و...چه شد؟ تولید نفتی که در سال ۹۷ به ۴ میلیون بشکه رسیده بود و در سالهای ۹۸ تا ۹۹ به دلیل شدت تحریم ترامپ و کرونا کاهش تکلیفی داشت را الان در تولید ۳.۴ جشن میگیرند و دستاورد میدانند! کدام پروژه گازی جدید کلید خورد یا تکمیل شد؟ کیش و فرزاد و پارس شمالی و بلال و ساخت سکوی دوم فاز۱۱ وفشارافزایی چه شد؟ تولید گاز ۷۰۰ میلیون مترمکعبی پارس جنوبی هم که همان است. به جز امضای متعدد و موازی تفاهم نامه و مطالعات و... چه فعالیت عملی و روی زمینی انجام میشود؟ بالاخره هر میزانی از هوش هم که در بالاسریها وجود داشته باشد نهایتا خلاصه و نتیجه عملکرد کوتوله‌ها و فرق تبلیغ و واقعیت را خواهند فهمید.
امیر
Iran, Islamic Republic of
شاید در 50 سال پیش این هزینه کردها ثمره ای داشت ولی از سه دهه گذشته با وجود پیشرفت های الکترونیک و اینترنت , عملا برگزاری چنین همایش هایی فقط حیف و میل دارایی های مملکت است.
حسين
Iran, Islamic Republic of
نمايشگاه بيشتر شده بود رفيق بازي و ميهماني , تا زمانيكه شركت هاي بزرگ بين لمللي ورود نكنند اين نمايشگاه ها وقت تلف كردن و گفتار درماني هست الان ما نياز به دانش فني و سرمايه گذاري و همچنين مديران متخصص كه متاسفانه اصلا نداريم و اجازه ورود نميدن مديران نالايق چندين جا هيت مديره هستند و بيشتر شبيه املاكي ها منافع خودشان را مبيننند و بفكر آينده ايران نيستند خصوصا پتروشيمي ها داريم ,