۰

میزان وابستگی نفتی اروپا به دریای سرخ

میز نفت - با افزایش حملات یمنی‌ها به کشتی‌های نفتی و تجاری، برخی شرکت‌های کشتیرانی با تغییر مسیر خود به فکر دور زدن کانال سوئز هستند.
در این میان اگرچه چین با اقدامات نیروهای انصارالله چندان موافق نیست، اما نه تنها از پیوستن به ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده امریکا برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ امتناع کرده بلکه حملات‌ نظامی امریکا و انگلیس علیه یمن را نیز محکوم کرده است.

پکن همچنین به قطعنامه 2722  شواری امنیت درباره یمن رای ممتنع داد و اعلام کرد که شورای امنیت و این قطعنامه هرگز به هیچ کشوری اجازه استفاده از زور علیه یمن را نمی‌دهد.

به نظر می‌رسد که چین با اقداماتی از این دست تلاش می‌کند روابط خوب خود با کشورهای عربی را حفظ کرده و تمایلی ندارد تا به عضویت ائتلافی درآید که از سوی کشورهای عربی طرد شده است.

بنابراین، به نظر می‌رسد پکن همزمان با این که مخالفت خود را با حملات ائتلاف امریکا و انگلیس به مواضع انصارالله یمن ابراز کرده است، موضع خود در خصوص نارضایتی از اقدامات انصارالله را نیز اعلام و خواستار عمل به مفاد این قطعنامه، توقف ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های غیرنظامی و احترام به آزادی دریانوردی همه کشورها در دریای سرخ و خلیج عدن شده است.

میزان وابستگی نفتی اروپا به دریای سرخ- میز نفت
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 36650
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *