۰
پشت پرده تجلیل اوحی از معاونان خود

بازی خجسته مهر با اقتدار اوجی

میز نفت - درحالی‌که وزیر نفت چهار معاون کلیدی خود را به‌عنوان مدیر نمونه صنعت نفت معرفی کرده است، فقط حکم خجسته مهر رسانه‌ای شد؛ آن‌هم از سوی خود شرکت ملی نفت و روابط عمومی این شرکت!
شاه میرزایی، خجسته مهر و اوجی | میز نفت
شاه میرزایی، خجسته مهر و اوجی | میز نفت
به گزارش میز نفت، 17 آبان 1401 بود که وزیر نفت، برگه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن، مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز به‌عنوان مدیر نمونه صنعت نفت در سال 1400 انتخاب شده بود. وی در نامه‌ای که خطاب به چگنی نوشته بود، او را به‌عنوان مدیر نمونه درون دستگاهی صنعت نفت در سال گذشته معرفی کرده بود.
در متن این حکم آمده است: خداوند متعال را شاکر و سپاسگزارم که تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج) در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مزین است به نام تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین، جنابعالی به‌عنوان مدیر نمونه درون دستگاهی صنعت نفت در سال 1400 انتخاب‌شده‌اید.بدون شک تلاش‌های ارزشمند جنابعالی در کنار سایر همکاران خدوم صنعت نفت باعث ارتقا شأن و جایگاه رفیع این صنعت عظیم خواهد بود. ضمن تبریک این موفقیت، توفیقات روزافزون شما و خانواده محترمتان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»
پس‌ازاین حکم، برخی معاونان وزیر نفت نسبت به این انتخاب حساس شدند؛ میز نفت در همان روزها به این موضوع پرداخت و نوشت: تنگ‌نظری‌ها به حدی پیش رفته است که یکی از معاونان اوجی، در یک جلسه خصوصی طی روزهای گذشته گفته اوجی با این انتخاب در حد وزارت نیست و به‌زودی از سمت خود استعفا می‌دهد که البته با توجه به علاقه وی به صندلی خود، بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.
باوجود گذشت بیش از یک ماه از چنین اتفاق عجیبی، اوجی در همایش مدیران صنعت نفت که روز پنج‌شنبه برگزار شد، عین همین حکم را به محسن خجسته مهر، مرتضی شاه میرزایی و جلیل سالاری به‌عنوان مدیران عامل شرکت‌های ملی نفت، ملی پتروشیمی و ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی داد اما در این فقط حکم خجسته مهر رسانه‌ای شد.
از موضوع معرفی مدیران نمونه، هیچ خبر رسمی بیرون نیامد جز تصویر حکم خجسته مهر که به‌سرعت در کانال‌های تلگرامی نفتی و خبری منتشر شد تا این‌گونه القا شود که وزیر نفت در برابر مدیرعامل شرکت ملی نفت زانوی ادب و احترام زده است.
هدف از انتشار این خبر که البته در سایت وزارت نفت هم سانسور شده است، به این معناست که شرکت ملی نفت از طریق ابزارهایی که در اختیار دارد، خبری که توسط وزارت نفت منتشر نشده را رسانه‌ای کرد و با موج‌سواری بر آن، وزیر نفت و اقتدار او را در چشم کارکنان نفت به زیر کشاند.
درحالی‌که اختلاف اوجی و خجسته مهر از کفر ابلیس هم مشهورتر است، بازتاب چنین حکمی و سانسور حکم سالاری و شاه میرزایی که عیناً همان حکم را گرفته بودند، نشان می‌دهد خجسته مهر و تیمش با فضاسازی رسانه‌ای قصد دارند عرصه را بر وزیر نفت تنگ کنند تا مبادا حکم برکناری را امضا کند؛ چراکه در این صورت، افکار عمومی از وی سؤال خواهند کرد چرا کسی که به‌عنوان مدیر نمونه انتخاب شده، چند روز بعد برکنار می‌شود!
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 34490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *