۰

وزیر انرژی قطر هشدار داد

میز نفت - وزیر انرژی قطر در آستانه اجلاس کشورهای صادرکننده گاز در مصر هشدار داد تجارت نفت و گاز باید دور از سیاست نگه‌داشته شود.
سعد الکعبی | میز نفت
سعد الکعبی | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، سعد الکعبی رئیس شرکت دولتی «قطر انرژی» در روز دوشنبه گفت کل تجارت نفت و گاز باید دور از سیاست نگه‌داشته شود و سیاست‌گذاری‌ها به دور از تحریم‌ها و توافق‌های ضد بازار آزاد انجام شوند.

این اظهارات کعبی به عنوان وزیر انرژی قطر در آستانه اجلاس کشورهای صادرکننده گاز در مصر بیان‌شده و نشان‌دهنده نظر بسیاری از بازیگران صنعت است که می‌ترسند اقدام گروه 7 در تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه تجارت جهانی را فلج کند.

کعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد قطر از تمام دولت‌ها و مؤسسات چندملیتی می‌خواهد سیاست‌هایی اتخاذ کنند که طبق آن‌ها تجارت سوخت از سیاست دور شود.شرکت دولتی قطر انرژی که کعبی ریاست آن را برعهده دارد یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان است.

گروه هفت‌کشور صنعتی دنیا ماه گذشته در مورد تعیین سقف قیمت برای فروش نفت روسیه از پنجم ماه دسامبر به توافق رسیدند. کمیسیون اروپا هم هفته گذشته جدیدترین بسته‌ اقدامات اضطراری خود را برای مقابله با قیمت بالای انرژی اعلام، اما احتمال تعیین قریب‌الوقوع سقف قیمت برای گاز روسیه را رد کرد.

بیش‌از 15 کشور اتحادیه اروپا ازجمله ایتالیا، لهستان، یونان و بلژیک خواستار تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه هستند اما در مورد جزئیات این طرح اختلاف دارند. آلمان و هلند هشدار داده‌اند تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه باعث می‌شود برای خرید سوخت از بازارهای جهانی در فصل زمستان با مشکل مواجه شوند.

کعبی همچنین گفت دولت‌ها باید خرابکاری و حمله نظامی به زیرساخت‌های انرژی و شبکه‌های برق را محکوم کنند.


منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 34162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *