۰

کدام قاچاق سوخت؟

میز نفت - امید عبدالملکی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی، هرگونه قاچاق سوخت از سوی نیروگاه ها را تککذیب کرد.
مخازن سوخت نیروگاه | میز نفت
مخازن سوخت نیروگاه | میز نفت
به گزارش میز نفت، امید عبدالملکی به ایلنا گفته است:

ما در زمینه جلوگیری از قاچاق سوخت هم کنترل کمی و هم کیفی داریم، از سال 93 تفاهمنامه‌ای سه‌جانبه با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا برای جلوگیری از قاچاق سوخت منعقد کردیم و باتوجه به اینکه نیروگاه‌های کشور بیشترین حجم سوخت را دریافت می‌کنند به تجهیزات کنترل کمی و کیفی سوخت مایع یعنی باسکول، دوربین پلاک خوان و تجهیزات هیدرومتری مجهز شدند و تمامی اطلاعات مخازن و سوخت دریافتی به شرکت برق حرارتی و شرکت ملی پخش فرآورده ارسال می‌شود، همچنین سامانه آنلاین ارسال و رسید سوخت مایع داریم یعنی مشخص است که چه میزان، چه ساعتی کدام تانکر و با چه مشخصات و وزنی سوخت را از مبدا انبارهای شرکت پخش تا درب نیروگاه ارسال می‌کند، تمامی مراحل رصد می‌شود و هر گونه انحراف کنترل کمی و کیفی در فرآورده در سامانه مشخص است و در صورت عدم تائید به لحاظ کمی و کیفی در سامانه؛ سوخت به تانکر داده نمی‌شود و بعبارت دیگر بلاک می‌شود.

سال گذشته 10 میلیارد لیتر گازوئیل تحویل گرفتیم چون عمده‌ترین مصرف کننده هستیم و به تبع انحرافاتی که توسط تانکرها صورت می‌گیرد نسبت به دیگر صنایع بیشتر خواهد بود.

بنده با قاطعیت اعلام می‌کنم به هیچ‌وجه سوختی که وارد نیروگاه شود امکان قاچاق شدن ندارد، یعنی تکنولوژی مخازن سوخت به شکلی است که فقط سوخت وارد واحد تولید برق می‌شود و امکان برگشت ندارد. یعنی طراحی مخازن ذخیره سوخت به شکلی است که سوخت به محضی که وارد تانکر می‌شود امکان خروج ندارد.| ایلنا 
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۱۸
کد مطلب: 34112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *