۰

نشت خط لوله نفتی دروژبای روسیه در لهستان

میز نفت - مقامات لهستان سرگرم تحقیقات درباره نشتی هستند که جریان نفت از طریق بخشی از خط لوله دروژبا به آلمان را متوقف کرده است.
خط لوله نفتی دروژبای | میز نفت
خط لوله نفتی دروژبای | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت PERN‌ لهستان، نشتی در یک خط لوله در سیستم دروژبا شناسایی کرده که نفت را از روسیه به اروپا منتقل می کند. این اتفاق پس از حادثه نشت گاز از خطوط لوله نورد استریم روسیه، به نگرانیها نسبت به امنیت انرژی اروپا اضافه می کند.

کشف این نشت، که شرکت PERN‌ اعلام کرد بعدازظهر سه شنبه شناسایی شد، در حالی روی می دهد که اروپا پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین و کاهش تدریجی عرضه گاز از سوی مسکو، با کمبود شدید انرژی مواجه است.

شرکت PERN‌ اعلام کرد دلیل این نشت، در مقطع فعلی نامعلوم است و در بخشی از خط لوله شناسایی شده که در حدود ۷۰ کیلومتری شهر پوتسک قرار دارد.

خط لوله دروژبا که نامش به روسی به معنای دوستی است، یکی از بزرگترین خطوط لوله جهان است که نفت روسیه را به اکثر نقاط مرکز اروپا از جمله آلمان، لهستان، بلاروس، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک و اتریش منتقل می کند.

دومین خط لوله و بخشهای دیگر زیرساخت شرکت PERN طبق معمول کار می کنند.

سخنگوی اپراتور خط لوله چک (MERO) اعلام کرد تغییری در جریان نفت به جمهوری چک ندیده است.

بر اساس گزارش رویترز، غرب و روسیه، خرابکاری را عامل نشت گاز در خطوط لوله زیردریایی نورد استریم ۱ و ۲  اعلام کرده اند. هنوز اندازه نشت در خط لوله دروژبا معلوم نیست.


منبع : ایسنا
 
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 34045
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *