۰

کارخانه‌های انگلیس در انتظار بدترین زمستان

میز نفت - خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: افزایش قیمت برق و گاز در حال قربانی کردن صنایع و کارخانه‌ها در سراسر انگلیس است.
زمستان در انگلیس | میز نفت
زمستان در انگلیس | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بخش تولید انگلیس با بدترین زمستان پنجاه سال گذشته روبرو است؛ چراکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی به قطعی برق و تعطیلی آنها منجر خواهد شد.

در این گزارش آمده است که شاخص خرید مدیران در انگلیس بدترین افت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بیش از دو سال گذشته به ثبت رسانده است.

بر اساس گزارش دو موسسه S&P گلوبال و موسسه تدارکات و تامین چارترد انگلیس، شرکت‌ها در این کشور با کاهش شدید سفارش مواجه شده، چراکه تقاضا در داخل و خارج از این کشور برای کالاهای تولیدی آنها به میزان قابل توجهی پایین آمده است.

بلومبرگ می‌گوید: این نگرانی وجود دارد که در سایه روبرو شدن دولت انگلیس با کمبود انرژی شاهد خاموشی‌های گسترده در این کشور به خصوص برای صنایع و کارخانه‌ها باشیم.

مدیرعامل کنفدراسیون سرامیک انگلیس به نام راب فللو، طی مصاحبه‌ای گفته که هر گونه قطعی برق خطری جدی برای صنایعی که به مصرف دائمی برق وابسته هستند، خواهد بود.

دیو دالتون، مدیرعامل بریتیش گلس، هشدار داده که امکان خاموش کردن کوره‌های تولید شیشه وجود ندارد و خسارت وارده ناشی از قطع شدن گاز فقط برای چند ساعت، به از دست رفتن کامل کوره‌ها منجر خواهد شد.

در گزارش بلومبرگ آمده که حمایت‌های دولت این کشور نسبت به قیمت بالای برق و گاز فقط مشمول خانوارهاست و شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی هیچ پناهی در برابر قیمت سر به فلک کشیده برق و گاز در این کشور ندارند.

برخی شرکت‌ها همین حالا هم هشدار داده‌اند که به دنبال اخراج کارمندان خود هستند.

منبع : فارس
 
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 33801
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *