۰

روسیه از هند درهم امارات خواست

میز نفت - روسیه برای دوری از دلار آمریکا و کاهش تأثی تحریم‌های غربی از هند خواسته پول صادرات نفت به این کشور را با درهم امارات پرداخت کند.
روسیه و هند | میز نفت
روسیه و هند | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، روسیه از برخی مشتریان هندی خواسته پول صادرات نفت به این کشور را با درهم امارات پرداخت کنند. مسکو تلاش می‌کند جهت حفاظت در برابر تأثیرات تحریم‌های غربی از دلار آمریکا دور شود.

آمریکا و متحدانش پس‌از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه تحریم‌های سختی علیه این کشور وضع کرده‌اند.

صورت‌حساب عرضه گاز به یکی از پالایشگاه‌های هندی که رویترز مشاهده کرده به دلار بوده اما پرداخت آن به درهم صورت می‌گیرد.

شرکت بزرگ رزنفت روسیه صادرات نفت به‌هند را از طریق شرکت‌های اورست انرژی و کورال انرژی انجام می‌دهد. هند در حال حاضر دومین خریدار بزرگ نفت روسیه پس‌از چین است.

تحریم‌های غربی تمایل بسیاری از واردکنندگان نفت را نسبت‌به نفت روسیه پایین آورده و باعث کاهش شدید قیمت آن نسبت‌به سایر درجات نفتی شده‌است. به‌این‌ترتیب، پالایشگاه‌های هند که به‌ندرت نفت روسیه را به‌خاطر هزینه بالای حمل‌ونقل آن خریداری می‌کردند، حالا فرصتی برای خرید ارزان‌قیمت نفت این کشور نسبت‌به نفت برنت و خاورمیانه بدست آورده‌اند.

مسکو در ماه ژوئن برای دومین ماه پیاپی عربستان را پشت سر گذاشت و پس‌از عراق، دومین عرضه‌کننده بزرگ نفت به هند شد.

حداقل دو پالایشگاه هندی تا حالا پرداخت‌های خود را با درهم انجام داده‌اند.این پرداخت‌ها از طریق مشرق بانک دوبی به گازپروم بانک روسیه انجام می‌شود.

امارات تلاش می‌کند نقش بی‌طرفی داشته باشد. بنابراین هیچ تحریمی علیه مسکو وضع نکرده‌است. پرداخت از طریق بانک امارات باعث ناظر نارضایتی بسیاری در غرب شده که عقیده دارند موضع امارات غیرقابل‌توجیه بوده و به سمت روسیه گرایش دارد.

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش تلاش می‌کند استفاده از ارزهای غیرغربی را برای تجارت با کشورهایی مانند هند افزایش دهد.

وزیر دارایی روسیه هم ماه گذشته اعلام کرده بود مسکو احتمالاً خرید ارز کشورهای دوست را آغاز می‌کند و از این دارایی‌ها برای تحت تاثیر دادن نرخ تبادل دلار و یورو استفاده خواهد کرد تا مانع بالا رفتن ارزش آنها در برابر روبل شود.

به‌نظر می‌رسد دبی به‌عنوان مرکز مالی و تجاری خلیج‌فارس به پناهگاهی برای ثروت روسیه تبدیل‌شده است.

بانک مرکزی هند هفته گذشته یک مکانیزم جدید برای پرداخت‌های بین‌المللی به روپیه معرفی کرد که احتمالاً راهی خواهد بود برای گسترش تجارت با کشورهای تحت تحریم‌های غربی مثل روسیه و ایران.

منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب: 33464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *