۰

جایگزین جدید ایتالیا برای گاز روسیه

میز نفت - الجزایر در توافق جدیدی که قرار است روز دوشنبه امضا شود، صادرات گاز طبیعی به ایتالیا را تقریبا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.
گاز روسیه | میز نفت
گاز روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، این افزایش صادرات احتمالا کمک می کند الجزایر جای روسیه را به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز برای ایتالیا بگیرد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: این کشور شمال آفریقا تا پایان سال ۲۰۲۲، صادراتش به ایتالیا را به میزان ۹ تا ۱۰ میلیارد متر مکعب در سال افزایش می‌دهد.

ایتالیا در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز از الجزایر در مقایسه با واردات ۲۹ میلیارد متر مکعب از روسیه، دریافت کرد.

الجزایر دومین تامین کننده بزرگ گاز ایتالیاست و خط لوله ترانس‌مد از سال ۱۹۸۳ گاز الجزایر را به سواحل ایتالیا منتقل می کند و ظرفیت روزانه بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب دارد اما در حال حاضر کمتر از ۶۰ میلیون متر مکعب منتقل می‌کند.

افزایش مصرف داخلی، سرمایه‌گذاری اندک و بی‌ثباتی سیاسی از جمله تعطیلی یک خط لوله به اسپانیا بر سر اختلاف با مراکش، صادرات الجزایر را محدود کرده است. اما واردات ایتالیا سال گذشته ۷۶ درصد رشد کرد و به ۲۱.۲ میلیارد متر مکعب رسید.

این قرارداد در سفر ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا به الجزایر و دیدار با عبدالماجد تبون، رئیس جمهور الجزایر امضا خواهد شد و شامل افزایش واردات گاز از الجزایر و سرمایه‌گذاریهای مشترک در تجدیدپذیرها خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ایتالیا که برای حدود ۴۰ درصد از مصرف گاز خود به واردات روسیه متکی است، همزمان با ادامه جنگ در اوکراین و بررسی تدابیر تنبیهی شدیدتر علیه مسکو در اتحادیه اروپا، به دنبال منابع تامین جایگزین است. ایتالیا اعلام کرده است اگر اتحادیه اروپا در خصوص ممنوعیت واردات گاز روسیه متحد شود، از این ممنوعیت حمایت خواهد کرد.

منبع : ایسنا
 
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 32807
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *