۰

جهش 40 درصدی قیمت گاز در اروپا

میز نفت -در ساعات اولیه صبح امروز قیمت گاز در اروپا یک جهش باورنکردنی را به ثبت رساند و فقط در چند ساعت 40 درصد رشد کرد.
قیمت گاز در اروپا | میز نفت
قیمت گاز در اروپا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، قیمت گاز در اروپا در معاملات اولیه صبح امروز سر به فلک کشید و مردم این کشور حالا باید 3600 دلار به ازای هر هزار مترمکعب گاز پول بپردازند.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی بورس انرژی لندن در معاملات امروز هر هزار مترمکعب گاز برای تحویل در ماه آوریل در بورس انرژی هلند 3600 دلار قیمت خورده است.

دلیل این رشد قیمت گاز تداوم نگرانی‌ها نسبت به تبعات تحولات نظامی روسیه با اوکراین و احتمال بروز اختلال در چرخه تامین گاز اروپا بوده است.

البته امروز شرکت گازپروم روسیه که بازوی صادراتی گاز این کشور به شمار می‌رود اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا از طریق خط عبوری از اوکراین به شکل معمول در جریان است.

سرگئی کوپریانوف، نماینده رسمی گازپروم در این باره گفت که این شرکت به شکل معمول در حال انتقال گاز به اروپا از خاک اوکراین است و بر اساس درخواست مشتریان اروپایی امروز 109.6 میلیون مترمکعب گاز به اروپا ارسال خواهد کرد، اما همچنان این نگرانی در بازار وجود دارد که تداوم بحران اوکراین ممکن است به توقف صادرات گاز روسیه به اروپا به خاطر تحریم‌ها یا آسیب دیدن خط لوله منجر شود.



منبع : فارس
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 32655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *