۰

دورخیز لویدز برای نفت ایران

میز نفت 0 بیمه لویدز با توجه به چشم انداز روشن برجام در حال تدارک برنامه ای برای بیمه محموله های نفتی ایران است.

به گزارش میز نفت ، بیمه لویدز فعالیت خود را از قهوه خانه ای ساده که توسط یک مرد اداره می شد، آغاز و به سرعت رشد کرد. چراکه در قرن هفدهم میلادی  قهوه خانه های لندن پاتوق بسیاری از اندیشمندان روشنفکران و تجار بود و در هر قهوه خانه افراد خاصی با طبقه اجتماعی و فرهنگی مخصوص بخود مراودت داشتند. در قهوه خانه ادوارد لویدز نیز تجار، دلالان، بیمه گران، صرافان و از این طیف حضور داشتند و این محل کانون اخبار بیمه و تجارت بود.

سپس لویدز با انتشار روزنامه تخصصی بیمه ای ابتکار عمل جالبی را به خرج داد تا بیمه گران در جریان انتشار آخرین اخبار و وقایع تجارت و بیمه قرار بگیرند. پس از آن قهوه خانه لویدز اعتبار صد چندانی پیدا کرد، به نحوی که بعدها با انتقال به ساختمان مخصوصی به همان نام رسما به مرکز بورس بیمه ای تبدیل شد؛ اعتباری که تا به امروز ادامه دارد.

 از ماه فوریه سال 1688 میلادی، توجه رسانه ها به فعالیت لویدز جلب شد. در این سال روزنامه "گازته" لندن، نخستین خبر خود را درباره این محل منتشر کرد؛ قهوه خانه ای که برای اسب دزدیده شده جایزه تعیین می کرد. این روزنامه خواننده های خود را تشویق می کرد که هر گونه اطلاعی درباره اسب دزدیده شده دارند را در اختیار لویدز بگذارند. 

طبق گزارش های منتشر شده، در آن زمان بیش از 80 قهوه خانه مختلف در لندن وجود داشت که تمامی آنان تنها مکانی برای صرف نوشیدنی های داغ بودند اما افراد بیشتر خواهان حضور در مکانی بودند که بتوانند به تجارت های دلخواه خود نیز بپردازند.

اکنون فعالیت اقتصادی و تاثیرات این شرکت بر اقتصاد بریتانیا آنقدر حیاتی است، که "وریس جانسون، درباره لویدز می گوید که بازار بیمه لویدز هم در بخش دولتی و هم در بخش خارجی نقش مهمی را ایفا می کند. این شرکت مسئول درآمد 40 میلیارد دلاری است و نمی توان موفقیتی را که برای لندن به ارمغان آورده است را نادیده گرفت.

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۵۵
کد مطلب: 29759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *