۰

عراق وعده داد

وزیر نفت عراق اعلام کرد کشورش تولید نفت خود را ۴۰۰ هزار بشکه دیگر در ماه‌های اوت و سپتامبر پایین می‌آورد تا جبران مازاد تولید آن در سه ماه گذشته شود.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، عراق اعلام کرد تولید نفت خود را در ماه‌های اوت و سپتامبر 400 هزار بشکه دیگر پایین می‌آورد تا جبران مازاد تولید آن در سه ماه گذشته شود.

 احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق طی بیانیه مشترکی با عبدالعزیز بن سلمان، همتای سعودی خود اعلام کرد این کاهش تولید علاوه بر 850 هزار بشکه در روزی است که عراق باید طبق قرارداد اوپک‌پلاس در ماه‌های اوت و سپتامبر از تولید خود کم کند. کل کاهش تولید عراق در هر کدام از این دو ماه برابر با 1.25 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

وزرای نفت عراق و عربستان بر تعهد کامل خود به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس تاکید کردند.

 عبدالجبار با تایید تعهد کامل به این قرارداد اضافه کرد عراق از اول ماه اوت صد در صد به قرارداد اوپک پلاس پایبند بوده است.

 این دو وزیر طی یک مکالمه تلفنی درمورد آخرین تحولات بازارهای نفت، ادامه بهبود تقاضای جهانی و پیشرفت اجرای قرارداد اوپک ‌پلاس گفتگو کردند.

 سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس از ماه مه تولید خود را پایین آوردند تا قیمت نفت را تقویت کنند. همه گیری ویروس کرونا باعث سقوط قیمت نفت شده است.

اوپک و متحدانش به رهبری روسیه از اول ماه مه 9.7 میلیون بشکه در روز تولید خود را پایین آوردند که معادل 10 درصد از عرضه جهانی نفت می‌شود. این کاهش تولید از اول ماه اوت به 7.7 میلیون بشکه رسیده است.

اوپک در ماه جولای 5.743 میلیون بشکه در روز تولید خود را پایین آورد و 94 درصد به قرارداد اوپک پلاس پایبند بود.

 عراق توافق کرده بود طبق این قرارداد 1.06 میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهد.

 وزرای نفت عراق و عربستان اعلام کردند تلاش کشورهای عضو اوپک پلاس باعث افزایش ثبات بازارهای نفت می شود.

 تولید نفت اوپک بیش از یک میلیون بشکه در روز در جولای افزایش یافت چون عربستان و سایر تولیدکنندگان حاشیه خلیج فارس به کاهش تولید داوطلبانه خود بیشتر از سهمیه شان طبق قرارداد پایان دادند و پایبندی سایر اعضا هم پیشرفت کمی داشت.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 28148
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *