۰
چند نکته مهم درباره صنعت نفت کانادا

رابطه نفتی آمریکا و کانادا

طی دهه‌های گذشته دولت‌های ایالتی در کانادا از هر گونه مداخله در تولید نفت این کشور خودداری کردند.
صنعت نفت کانادا | میز نفت
صنعت نفت کانادا | میز نفت
به گزارش میز نفت، با ذخایر 167 میلیارد بشکه‌ای خود سومین کشور بزرگ نفتی پس از عربستان و روسیه از نظر حجم ذخایر است که حدود 5.3 میلیون بشکه ظرفیت تولید دارد.
 
*حدود ۶۳ درصد از تولید نفت کانادا در سال ۲۰۱۷ میلادی از منابع نفت ماسه‌ای بوده است. روزانه ۱.۳ میلیون بشکه از نفت تولیدی در کانادا با فناوری‌های نوظهور بهینه‌سازی شده به دست می‌آید.
 
*کانادا برای فروش این نفت فقط یک بازار دارد و آن آمریکاست. 96 درصد صادرات نفت کانادا به پالایشگاه‌های آمریکایی می‌رود و دو درصد آن راهی اروپا می‌شود. در سال 2018 حدود 48 درصد نفت وارداتی آمریکا از سوی کانادا تامین شد.
 
میزان صادرات نفت کانادا به آمریکا

*شرکت‌های کانادایی به دلیل محدودیت خط لوله صادراتی کانادا به آمریکا، مجبور هستند از سود خود کاسته و تخفیف‌های 50 درصدی به پالایشگاه‌های آمریکایی بدهند. هزینه انتقال یک بشکه نفت به آمریکا از طریق نفتکش جاده پیما یا خط ریلی معادل 20 دلار در هر بشکه است.
 
*زمانی که قیمت نفت 55 دلار بود، نفت آلبرتا با قیمت 15 دلار صادر می‌شد. مشکل ایالت آلبرتا این است که تمام مخازن ذخیره نفت این منطقه بسرعت پر شده و ظرفیت خط لوله انتقال نفت این منطقه به دیگر مناطق نیز تکمیل است لذا شرکت‌های کانادایی مجبورند نفت خود را تنها به آمریکایی‌ها بفروشند.
 
*طی دهه‌های گذشته دولت‌های ایالتی در کانادا از هر گونه مداخله در تولید نفت این کشور خودداری کردند.
 
*طی حدود ده سال گذشته تلاش‌ها برای ساخت خط لوله انتقال نفت از کانادا به آمریکا با مشکل جدی روبرو بود چرا که فعالان محیط زیست و همچنین برخی قبایل سرخپوستی در دوران دولت اوباما جلوی ساخت آن را گرفتند و علیرغم اینکه ترامپ پس از ورود به کاخ سفید برای ساخت این خط لوله چراغ سبز داده است اما پیشرفت بسیار کمی در اجرای این طرح اتفاق افتاده است.
 
*سه میلیون بشکه از صادرات نفت کانادا معادل 86 درصد صادرات آن در سال 2018 از طریق خط لوله و خطوط راه آهن صورت گرفته است.
 
 
 
 
 
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 26796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *