۰

خودکفایی در تولید بنزین؟

پالایشگاه ستاره خلیج فارس توانایی تولید روزانه سی و هفت میلیون لیتر بنزین دارد.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس - عصر نفت
پالایشگاه ستاره خلیج فارس - عصر نفت
به گزارش ميزنفت  ،پالایشگاه ستاره خلیج فارس که با همت و تلاش جهادی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته شده ٥٥میلیون لیتر فرآورده های اصلی مورد نیاز کشور را تأمین می کند و به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گازمایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس است. 
این پالایشگاه 3 فاز با ظرفیت پالایش 120 هزار بشکه میعانات گازی در روز دارد که در مجموع 360 هزار بشکه در روز می شود  .

خوراک میعانات گازی آن از میدان مشترک پارس جنوبی تأمین خواهد شد و به این ترتیب تا اندازهای از خام فروشی این سوخت با ارزش جلوگیری می کند. 

هر فاز این پالایشگاه 12 میلیون لیتر در روز بنزین  با عدد اکتان 95 و مطابق با استاندارد یورو 4 که بالاترین سطح کیفی بنزین در ایران و بسیاری از کشورهای جهان است  تولید خواهد داشت .فاز نخست این پالایشگاه ایران را در تأمین بنزین مصرفی خودکفا کرده و با بهره برداری از فاز دوم آن ایران وارد باشگاه صادرکنندگان بنزین خواهد شد. 
 
بنزین با کیفیت «ستاره خلیج فارس» در داخل مصرف می شود و بنزین صادراتی تلفیقی از استاندارد یورو 2 و یورو3 خواهد بود  .

با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس علاوه بر 35.7 میلیون لیتر بنزین روزانه 14 میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده های نفتی کشور بدون تولید نفت کوره اضافه می شود؛ تولید روزانه 4میلیون لیتر ال پی جی (گازمایع)، 3 میلیون لیتر سوخت جت و 130 تن گوگرد از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی است. ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی این پالایشگاه هم در حدود 11 میلیون بشکه است .


منبع : صدا و سیما
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 17439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *