۰
پیامدهای یک سفر تفریحی

پشت پرده حمایت یک دمکرات از صنعت نفت ایران

یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پس از شرکت در یک سفر تفریحی با حمایت مالی شرکت های فعال در بخش انرژی، از معاف شدن پروژه های گاز طبیعی تحت حمایت ایران از تحریم های آمریکا حمایت کرده است.
پشت پرده حمایت یک دمکرات از صنعت نفت ایران
به گزارش «ميزنفت» به نقل از نیویورک پست، جورجی میکس، یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پس از شرکت در یک سفر تفریحی با حمایت مالی شرکت های فعال در بخش انرژی، از معاف شدن پروژه های گاز طبیعی تحت حمایت ایران از تحریم های آمریکا حمایت کرده است.

جورجی میکس و یوت کلارک، ۲ تن از ۱۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا بودند که در سال گذشته در کنفرانسی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان شرکت کردند.

در حالی که انجمن غیرانتفاعی شورای ترک های آمریکایی اعلام کرده بود که هزینه سفر میکس و کلارک به آذربایجان را تقبل نموده است، اطلاعات جدیدی منتشر شده است که نشان می دهد، حامیان مالی واقعی سفر این دو نماینده آمریکایی شرکت های بی پی، کونوکو فیلیپس، هانی ول و سوکار جمهوری آذربایجان بوده اند.

موضوعات انرژی و از جمله گفت و گو در مورد یک پروژه گازی که بخشی از آن تحت حمایت ایران قرار دارد، یکی از موضوعات اصلی این کنفرانس بوده است.

کن بوهم، رئیس مرکز حقوقی و سیاستگذاری ملی در این باره گفت: «سفر سال ۲۰۱۳ میکس به باکو با حمایت مالی شرکت هایی صورت گرفته که با کنگره لابی می کنند و این خلاف مقررات اخلاقی مجلس نمایندگان است. وی مدت کوتاهی پس از بازگشت از این سفر، از تصویب طرحی که به درخواست برخی از این شرکت ها تنظیم شده بود، حمایت کرد.»

بر اساس این گزارش، سناتور سابق، ریچارد لوگر با سخنرانی در کنفرانسی از کنگره آمریکا خواست تا این پروژه ۲۸ میلیارد دلاری گازی را از تحریم های اقتصادی علیه ایران معاف نماید.

در سپتامبر ۲۰۱۳، میکس طرحی پشتیبانی کرد که از یک پروژه گازی که شرکت ملی نفت ایران نیز در آن مشارکت داشت، حمایت می نمود.

سخنگوی جورجی میکس گفت، وی تا پیش از انتشار این اطلاعات در ماه گذشته، هیچ اطلاعی از موضوعات مربوط به مقررات اخلاقی مجلس نمایندگان آمریکا نداشته است.

«ما هیچ اطلاعی در مورد ادعاهای مربوط به عدم مطابقت این سفر با مقررات مجلس نمایندگان نداشتیم.»
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 1528
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *