۲
۱
فوتونگار ميزنفت/

10 پمپ بنزين برتر دنيا در بخش طراحی

10 پمپ بنزين برتر دنيا در بخش طراحی - میز نفت
10 پمپ بنزين برتر دنيا در بخش طراحی - میز نفت
ميزنفت / طراحي نماي يك پمپ بنزين، از عوامل افزايش جايگاه اجتماعي آن و رضایت مشتریان محسوب مي شود. همچنين به دليل نياز روزانه رانندگان به استفاده از جايگاه های سوخت، نقش طراحي بهينه و کارا در آنها، مهم ارزيابي مي شود. در ادامه با 10 پمپ بنزين برتر در بخش طراحي در سال 2016 ميلادي كه در نقاط مختلف دنيا و از اوكلاهما تا اسلواكي و هلند قرار دارند، آشنا مي شويم.


1. پمپ بنزين پاپس آركاديا 66
مكان: اوكلاهما. ايالات متحده
معمار: راند اليوت و همكاران
سال ساخت: 2007 ميلادي
 

ساخت يك شيشه سودا به ارتفاع 66 پا در طراحي اين جايگاه از دلايل توقف رانندگان در اين پمپ بنزين به حساب مي آيد. اين سازه با بهره گيري از چراغ هاي ال اي دي، شب ها همانند يك فانوس دريايي از دور دست ها مي درخشد.
آقار راند اليوت در معماری اين سازه چشمگير تلاش نموده تا مفهوم آزادي در راهي بي پايان را برلی مخاطبان تجسم نمايد. اين جايگاه در زميني به مساحت 5500 فوت مربع ساخته شده و در آگوست سال 2007 ميلادي،کا خود را آغاز  نموده است. سازه فوقاني به صورت يكپارچه بر پمپ های عرضه سوخت سايه افكنده و از منظر زيبايي شناسانه، از طرحي جذاب و به یاد ماندنی برخوردار است.به یادداشته باشید که در طراحي قفسه ها و چيدمان فروشگاه هاي داخلي اين جايگاه از المان هاي معماري آمريكايي استفاده شده است.


2. پمپ بنزين اريوال
مكان: اوريوال. بلژيك
معمار: سامين و همكاران
سال ساخت: 2001 ميلادي
 
10 پمپ بنزين برتر دنيا در بخش طراحی

اين جايگاه عرضه بنزين با معماري جذاب خود  بر روي یک بزرگراه، سايه افكنده است. بدين  ترتيب، رانندگان هر دو مسير مي توانند از خدمات آن استفاده نمايند. در اين جايگاه علاوه بر پر كردن باك خودرو تلاش شده تا فضايي فرهنگي براي مسافران فراهم شود. در استراحتگاه هاي اين جايگاه كه در دل طبيعت قرار دارد، مي توان مسافراني نظير نقاشان و جوانان و مجسمه تراشان را مشاهده كرد. همچنین سازه فوقاني پمپ بنزین، 210 متر طول دارد.

 

3.  پمپ بنزين ويسول
 مکان: بزرگراه گوری. گرجستان
معمار: جی مایر اچ 
سال ساخت: ۲۰۰۹ میلادی
 
10 پمپ بنزين برتر دنيا در بخش طراحی
این پمپ بنزین در کنار یک بزرگراه برون شهری که کشورهای آذربایجان و ترکیه را به هم متصل می کند، ساخته شده است. در ساخت این پروژه از آهن و بتون استفاده شده است. مساحت این جایگاه ۲۰۰۰ متر مربع بوده و طراحی آن به گونه ای است که منظره کوهستانی و سبز آن سوی جایگاه، حفظ شده است.


4.  پمپ بنزين باتومي
مکان:گرجستان
معمار: جرج کامالادزه
سال ساخت: ۲۰۱۳ میلادی
10 پمپ بنزين برتر دنيا در بخش طراحی
این جایگاه با طراحی منحصر به فرد خود، دارای دو کاربری عرضه سوخت و رستوران است. طراحان این بنا تلاش نموده اند تا ترکیبی از کارایی خدمات و سبک زندگی را برای رانندگان پدید آورند. در ساخت این بنا، حداکثر فضا برای مشتریان رستوران فراهم شده است. کاربران با فضایی اجتماعی ساخته شده از شیشه روبرو می شوند که بر روی جایگاه عرضه بنزین سایه افکنده و روح  حرکت و تداوم را نشان می دهد. این جایگاه در سال ۲۰۱۳ میلادی راه اندازی گردیده و مساحت آن ۱۲۰۰ متر مربع است. ساخت یک استخر در مجاور جایگاه و انعکاس امواج آب بر روی نمای شیشه ای بنا، از دیگر ویژگی های این طرح است. 
 

5.  پمپ بنزين هوتن
 مکان: هلند
معمار: سامین و همکاران
سال ساخت: ۱۹۹۹ میلادی
 
10 پمپ بنزين برتر دنيا در بخش طراحی
طراحان این بنا با طراحی یک جایگاه مدرن و ساختارشکنانه ترکیبی از فروش بنزین و ارائه خدمات مورد نیاز کاربران را فراهم نموده اند. دیواره های منحنی ورودی برای متوقف نمودن جریان باد ساخته شده است.

 

6. پمپ بنزين اسوموبيل
 مکان: بیرستال ای ۶ . لیکسترشایر انگلستان
معمار: الیوت نویس
سال ساخت: ۱۹۷۸ میلادی
 

در این جایگاه از ترکیب رنگ های قرمز، آبی و سفید برای شناسایی سریع آن استفاده شده است. هرچند طراحی این جایگاه در نگاه اول غیرمعمول برای یک جایگاه عرضه بنزین به نظر می رسد، اما تاکنون در چند جایگاه دیگر نیز شاهد تقلید از این طراحی بوده ایم.   
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 14197
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


یکی
Iran, Islamic Republic of
جالب بود ممنون