۰
تبعات مناقشه ایران و عربستان

شرکت نفت ژاپنی قربانی یک اختلاف

بلومبرگ نوشت: مناقشه میان دو تامین کننده اصلی نفت خاور میانه [غرب آسیا] یعنی ایران و عربستان سعودی به بروز اختلاف میان موسسان یکی از بزرگترین پالایشگاه های ژاپن و هیئت رئیسه آن منجر شده است.
شرکت نفت ژاپنی قربانی یک اختلاف
به گزارش ميزنفت ٬ شرکت ایدمیتسو کوسان، ژوئیه گذشته با خرید 33/3 درصد از سهام شرکت شووا شل سکیو کی کی از رویال داچ شل به ارزش 169 میلیارد ین معادل 1/64 میلیارد دلار، موافقت کرد. 

اما به گفته یکی از وکلای خانواده موسس ایدمیتسو، این شرکت رابطه نزدیکی با ایران دارد و نباید با شرکت شوا شل که شرکت نفتی دولتی عربستان سعودی در آن سهم دارد، شراکت کند.  

از آنجائیکه ایران و عربستان هر دو به دنبال افزایش نفوذ منطقه ای خود و رقابت برای جذب مشتریان بیشتر در بازار جهانی اند، تنش ها میان این دو تولید کننده بزرگ نفت جهان در خاور میانه افزایش یافته است.  

اختلاف علنی میان خانواده ایدمیتسو و هیئت رئیسه شرکت، درحالی بالا گرفت که ژاپن در قوانین مربوط به شرکت ها و سرمایه گذاران تغییراتی ایجاد کرد. 

تاکوجیرو هامادا، وکیل 74 ساله خانواده ایدمیتسو در مصاحبه ای در توکیو گفت: ما نمی گوییم این شرکت تنها باید با ایران معامله کند. اما مشخص نیست پس از آن که عربستان سعودی رابطه خود را با ایران قطع کرد، روابط در خاور میانه [غرب آسیا] چگونه پیش خواهد رفت. از این رو ادغام با شوا شل که به عربستان سعودی وابسته است، به منزله ورود به میدان مین است.
 
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 13839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *