۰
۲
در جال گرفتن تخفیف هستند

احکام کرسنت در شرف ابلاغ؟

گاف های اعضای دولت یکی پس از دیگری در حال رونمایی است؛ پس از انتشار آخرین اخبار از وضعیت پرونده کرسنت در دیوان لاهه توسط وزاری صنعت و فرهنگ٬ حالا وزیر دادگستری اعتراف کرده است حکم تعدادی از مدیران نفتی صادر شده است و وزیر نفت و دولتی ها در حال مذاکره با قوه قضائیه برای گرفتن تخفیف از دستگاه قضا هستند.
احکام کرسنت در شرف ابلاغ؟
به گزارش ميزنفت٬ سال گذشته بود که خبرهای غیررسمی اما موثق از وضعیت متهمان پرونده کرسنت به بیرون درز کرد که بر اساس آن جریمه های چند صد میلیونی و چند سال انفصال از خدمت برای متهمان در نظرگرفته شده بود. خبرگزاری فارس هم خبری را در همین باره منتشر کرد و نوشت که این احکام در شرف صادر شدن است.

پس از این خبرها بود که یکی از متهمان و یا بهتر بگوییم محکومان در جلسه ای خصوصی تهدید کرد که در صورت صدور این حکم٬ وی همه چیز را برملا خواهد کرد و خواهد گفت مبلغ اخذ شده در اختیار چه حزب و گروهی قرار گرفته است.

پیچیده تر شدن فضا٬ وضعیت بغرنجی را برای وزارت نفت ایجاد کرد بطوری که جلسات فشرده در این باره تشکیل شد و حتی وزرای پیشین نفت هم به این جلسات دعوت شدند تا راهکاری در این باره اندیشیده شود.

در همان روزها شنیده شد که رایزنی هایی با مقامات قوه قضائیه از سوی وزارت نفت در حال انجام است تا این پرونده مجدد بررسی شود. در نهایت دولتی ها به دنبال گرفتن تخفیف در مجازات رفتند که پورمحمدی آنرا تایید کرد:«  افراد مرتبط با این پرونده محکوم شده اند اما مهمتر از پرونده قضایی، پرونده ادعایی و خسارت های نجومی مطرح شده در آن است.»

در صورت ابلاغ شدن احکام محکومان کرسنت هئیت مدیره شرکت ملی نفت دچار زلزله شده و علی کاردر نیز به عنوان یکی از متهمان این پرونده باید از سمت خود خداحافظی کند. چندی پیش روزنامه وطن امروز در باره انتصاب او به سمت مدیرعامل شرکت ملی نفت نوشت: «کاردر یکی از نقش های اصلی در این پرونده را ایفا کرده و از محکومان آن است.»

المانیتور هم گزارش داده است: مدیر جدید شرکت ملی نفت ایران یعنی علی کاردر نیز متهم به نقش داشتن در قرارداد کرسنت است. کاردر یکی از 15 نفری است که از سوی قوه قضائیه به دست داشتن در این رسوایی متهم شده است.

از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر احضار یکی از متهمان کرسنت طی روزهای اخیر شنیده شده است و البته برخی دیگر آنرا بازداشت نامیدند. حالا کرسنت وارد فاز جدی تری شده است و همگان منتظر هستند تا ببینند در یکی از مهم ترین پرونده های اقتصادی کشور٬ چه کسانی با چه کیفیتی محکوم شده اند.
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 13784
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا سر اژدها یعنی ....رو دسگیر نمی کنند چون همه این مشکلات زیر سر بی کفایت این ...هست!!!!!!
یک نفتی
Iran, Islamic Republic of
اگر قوه قضاییه بخواهد به این محکومان تخفیف بدهد باید اعطای عدالت و قضاوت را در جمهوری اسلامی ایران را به فرراموشی سپرد وقتی در حکومت غیر اسلامس متهو ومحکوم ان با بالاترین درجه مسئولیت مثل برونسکونی در ایتالیا به یک سال رفتگری محکوم و حکم اجرا میشود در ایران اسلامس محکوم دنبال تخفیف است و هنوز هم در حال ریاست کردن