۳
۱۳۵

جوابیه پتروپارس به یک گزارش

جوابیه پتروپارس به یک گزارش
پیرو انتشار گزارشی در پایگاه خبری - تحلیلی ميزنفت با عنوان «مدیران پتروپارس در سواحل شمال چه می کنند؟»٬  این شرکت با ارسال جوابیه ای٬ توضیحاتی را در باره محتوای گزارش به دفتر این پایگاه خبری - تحلیلی ارسال کرده است. ميزنفت این جوابیه را بر اساس قانون مطبوعات و اصل شفافیت منتشر کرده و توضیحات خود را فردا منتشر خواهد کرد. در این جوابیه آمده است:

بسمه تعالي
وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ﴿سوره عنکبوت، آیه ۶۹﴾
و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است.
 

ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان و تبریک اعیاد شعبانیه، بسیار خوشحال و خرسندیم که در اولین روز این ماه مبارک که متعلق به رسول رحمت است، توانستیم در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شناخته می شود، با نصب العین قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری، فاز 19 پارس جنوبی را به عنوان اولین پروژه 35 ماهه راه اندازی کرده و گاز شیرین استحصالی از این پروژه را به خط سراسری تزریق نماییم. همچنین در روزهای گذشته نیز موفق شدیم برای اولین بار در پارس جنوبی واحد گوگردزدایی فاز 12 پارس جنوبی را توسط مهندسان و متخصصان ایران اسلامی راه اندازی کنیم.
مدیران و کارکنان شرکت پتروپارس همواره با نصب العین قرار دادن آیه فوق، در سخت ترین شرایط تحریم و نبود شرکای خارجی، هرگز دست از تلاش و مجاهدت نکشیدند و در راستای اقتصاد مقاومتی و وظایف ملی خود، با تمام وجود برای توسعه میادین مشترک و دفاع از منافع ملی در خط مقدم جبهه اقتصادی جهاد کرده اند که حاصل آن افتتاح فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگترین پروزه تاریخ صنعت کشور و راه اندازی فاز 19 پارس جنوبی به عنوان پیشتاز پروژه های موسوم به 35 ماهه است.
شرکت پتروپارس صرف نظر از اینکه چه فردی مسئولیت آن را بر عهده دارد، یک سرمایه ملی است که توانسته است در سخت ترين تحریم های ظالمانه و رکود اقتصادی سهم کوچکی در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد و موجب رشد و توسعه پیمانکاران داخلی شود و دانش فنی را وارد کشور کند. مدیرعامل فعلي این شرکت نیز به عنوان جانباز 35 درصد جنگ تحمیلی عضو کوچکی از زحمتکشان و جهادگران صنعت نفت است که 32 سال پیش فعالیت خود را از رده کارشناسی در صنعت نفت آغاز کرده و با کسب تجارب ارزنده در مسئولیت های مختلف اجرایی در عرصه سازندگی نقش آفرین بوده و به این مرحله از خدمتگزاری رسیده است.
چه افتخاری برای مديران و خدمتگزاران گروه پتروپارس بزرگتر از آنکه تلاش آنها در فاز 12 پارس جنوبی با این سخن رهبری روبرو می شود: «فاز 12 پارس جنوبي يك طرح صنعتي بسيار بزرگ و پيچيده است كه مي تواند رشد اقتصادي و محصول تلاش عمومي كشور را به صورت محسوسي افزايش دهد. اينها را در طول سالهاي متمادي تحريم نیروهای مبتکر ما انجام داده اند.»
 
شرکت پتروپارس در سال های اخیر با پرهیز از ورود به حواشی و جنجال های رسانه ای، تمام هم و غم و عزم و اراده خود را صرف توسعه و آبادانی ایران اسلامی قرار داده است، اما انتشار خبر «مدیران پتروپارس در سواحل شمال چه می کنند؟» و اصرار سایت خبری ميزنفت بر انتشار اینگونه اخبار موجب شد تا این شرکت بر خلاف مشی خود، توضیحات زیر را ارائه نماید.
 
از بدو تاسیس شرکت پتروپارس تا کنون ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎي اﺟﺮاﯾﯽ در ﭘﺮوژه های مختلف، ﺣﻔﻆ ارتباطات ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﻫﻢ ﺑﺼﻮرت اﻓﻘﯽ در ﺑﯿﻦ واﺣﺪﻫﺎ و ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮔﺮوه و ﻫﻢ ﺑﺼﻮرت ﻋﻤﻮدي در ﺑﯿﻦ رده ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ضروری به نظر رسید، از این رو به منظور تقویت این ارتباطات در بین مدیران ارشد به عنوان بخش تصمیم گیر سازمان و مدیران میانی به عنوان موتور محرک فعالیت های سازمان تصمیم بر آن شد تا از سال 1389 باشگاه مدیران شرکت پتروپارس با حضور مدیران سطوح مختلف شرکت های گروه پتروپارس تشکیل شود. این باشگاه با هدف کنترل و نظارت مستمر بر پروژه ها و فعالیت های انجام شده و پیگیری برنامه ها، استراتژی ها و اقدامات آتی شرکت تشکیل شد و جلسات آن تا کنون به صورت منظم یک هفته در میان از ساعت 8 الی 9 صبح یکشنبه ها برگزار می شود و راه حل پذیرفته شده ای برای ممانعت از عملکرد جزیره ای واحد ها است.
بر اساس طراحی باشگاه مدیران، سالانه یک نشست ویژه با رویکرد team building و به منظور جمع بندی و ارائه گزارش های سالیانه و تدوین استراتژی و شناسایی چالش های پیش روی شرکت، در محیطی خارج از محیط سازمان تشکیل می شود تا فارغ از تنش هاي محيط کار، ضمن بیان مهمترین مشکلات سازمانی در هر مقطع زمانی و تبادل نظر در این خصوص روابط کاری در بین مدیران مختلف تسهیل و زمینه انتقال تجارب از این رهگذر فراهم شود که بر این اساس تا کنون 5 نشست ویژه به قرار زیر برگزار شده است:

نشست اول در شیراز با هدف آگاهي بيشتر مديران از دورنماي استراتژي شركت و فرآيند تدوين آن و همسويي واحدها در راستاي اهداف كلان شركت
نشست دوم در فشم با هدف تشریح فرآیند طی شده برای تهیه استراتژی های 2015 شرکت و چشم انداز شرکت در افق 2018
نشست سوم در کرمان با تمرکز بر منش مدیریت، برنامه ریزی مسیر شغلی و مدیریت منابع انسانی
نشست چهارم در سنندج با تمرکز بر درس آموخته های افتتاح پروژه فاز 12 پارس جنوبی و تضمین تعهدات مربوط به راه اندازی پروژه فاز 19
نشست پنجم در شمال با محور «آینده روشن، مدیران متعهد» که در حال برگزاری است و در آن نیز چالش های پیش رو به بحث گذاشته شده تا استراتژی های شرکت در سال پیش رو مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد. 
امید است با با عنایت به توضحیات ارائه شده، پاسخ سئوال «مدیران پتروپارس در سواحل شمال چه می کنند» داده شده باشد، اما اجازه دهید تنها یک سئوال از دست اندرکاران محترم آن سایت داشته باشیم تا ابهام افکار عمومی از شیوه اطلاع رسانی آن رسانه بر طرف شود:
 
با مرور آرشیو اخبار سایت ميزنفت، تنها اخبار منفی مرتبط با شرکت پتروپارس قابل مشاهده است، آیا خبر راه اندازی نخستین واحد گوگرد زدایی پارس جنوبی که هم نشان از عزت و توانمندی ایرانیان است و هم نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد به اندازه سفر دوره ای مدیران گروه پتروپارس اهمیت ندارد؟ یا خبر راه اندازی فاز 19 پارس جنوبی به عنوان اولین پروژه موسوم به 35 ماهه و تزریق گاز شیرین به خط سراسری توسط گروه پتروپارس، کم اهمیت تر از تغییرات مدیریتی در این شرکت است؟ لطفا برای افکار عمومی اهداف و ارزش های خبری مد نظر آن رسانه را شرح دهید؟
 
و من الله توفيق
 
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 13245
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
تا اونجایی که ما می دونیم نشست های قبلی همه با برنامه کاری و مشخص بوده اند اما این نشست طولانی مدت و محرمانه و همراه عشق و حال است
Iran, Islamic Republic of
مخصوصا آقای م.ج كه واقعا باعث تاسف و شرم صنعت حفاری کشور هست.
با اون حقوق های میلیونی که مدیر عامل پسکو میگیره باید هم بره لب دریا....
این م.ج هم خیلی ها رو از پسکو بیرون کرد..........
United States
دوره کوتوله ها بسر اومده بزار آخرین آبتنیشونو هم بکنند.
علي
Romania
سلام دوستان اكثر پيامها از طرف چند نَفَر خاص نوشته شده چون ادبيات انها مشترك است
درخصوص آقاي شمس عرض ميكنم كه ايشان يكي از مديران باسواد و كاربلد و دلسوز هستند كه از نظر مالي و اخلاقي سلامت كامل دارند كه أين در مديران نفت بسيار نادر است مطمئن باشيد اگر ايشان مشكلي داشتند تاكنون ايشان را رسوا ميكردند چون در نفت خيلي ها دنبال بركناري أين انسان شريف هستند و در حال برنامه ريزي برأي بركناري بخصوص در أين نغييرات جديد هستند قطعا هر مديري ضعف و قوت هايي دارند كه اينهم طبيعي است ولي فداكاري ايشان براي تكميل پروژه هاي پارس جنوبي را از نزديك ديدم و همه در نفت به ان اذعان دارند بله بعضي از زير مجموعه فاسد هستند ولي فشارهاي زيادي از طريق نفت براي جابجا نكردن بعضي از مديران به ايشان وارد ميشود
دوستان عزيز تهمت و توهين به أين فرد شريف و مؤمن جز گناه براي شما نخواهد داشت انتقاد خوب است ولي ناديده گرفتن حق ان صواب است و به سايت وزين عصر نفت هم خواهانم كه فقط موارد منفي را منعكس نكنيد زيرا باعث بي اعتمادي همكاران خواهد شد
Germany
الان هر کدوم از همکارا که این کامنت بخونن میدونن که شمس یا دور و بریاش اینو نوشتن چون حقیقت این نیست برادر .حناتون دیگه رنگی نداره آقایون ، دیگه باید جمع و جور کنید وسایلو که وقت رفتنه
یک پتروپارسی قدیمی
United States
روابط عمومی پتروپارس هنوز جواب سوال اصلی رو نداده؟
سوال - چرا در شرایطی که شرکت با کمبود بودجه مواجه هست و در حال تعلیق نیروهای قدیمیش هست، جلسه سالییانه مدیران رو جمع و جور تر و کم هزینه تر برگزار نکرده است؟؟؟؟
در سالهای پیش هم این جلسات برگزار شده و خیچ کس چه در داخل و چه در خارج شرکت صحبتی به میان نیاورده. ولی ابعاد برنامه امسال و شرایط خاص پولی کشور ه که همه رو و از جمله سایت عصر نفت رو به صدا درآورده.....
Germany
الان خبر جبهه ا ی بودن جناب شمس و این پاسخ ربطی چقدر ربط به موضوع داشت.؟چقدر سریع مدیران در کنار دریا به تکاپوی پاسخ افتادند! ایران با داشتن اینهمه منابع نفتی و از جایی که بیشترین درامدش از منابع نفتیست کارمندان خود را اخراج میکنه پس وای بحال سایر شغلها..تمام روزهای یکشنبه یکهفته درمیان کلاس اموزش مدیریتی گذاشتید تا اندکی مدیریت را بیاموزید ولی افسوس که چون همیشه همه چیز در اینجا شعاراست و شعار ..مدیریت صحیح کاهش هزینه هاست ..حتی کودکی دبستانی هم در لیست هزینه ها ی شرکت اولین گزینه سفری چند صد میلیونی شما را خط خواهد زد و مه کارمندان را..این جلسه و راهکارهای مدیریتی می توانست در فضایی بیرون از شرکت و در فضای سبز هم برگزار شود..بهتر بود در پاسخ به این مطلب سکوت می کردید چون توجیه نا صحیح شما مطلب را زشت تر جلوه داد
Iran, Islamic Republic of
خنده داره یکی از آمریکا نظر داده، دیگری از آلمان جوابشو داده.
اشپل رو دریاب مهندس در شمال
دانشمند از vpn استفاده کردند به خاطر وجود امثال شمس!
Iran, Islamic Republic of
كار تمام! :-)
Germany
استیو جابز عزیز!
اگه آقای شمس اینقدر جذبه داره که بخاطرش و ترس از شناسایی، مجبور به استفاده از وی پی ان هستی، برو فکری به حال بزدلی خودت بکن. اونوقت انتظار داری مدیرانش رو نبره، و امثال بزدلی مثل اینها رو ببره.
Iran, Islamic Republic of
شما چرا از وی پی ان استفاده مردی ؟ آلمان؟؟
يك پتروپارسي
Iran, Islamic Republic of
محمدجواد شمس، پتروپارس رو با بيست ميليارد دلار پروژه از دكتر منوچهري تحويل گرفت و با مديريت عصبي و احساسي و بعضا برخوردهاي توهين آميز با كارشناسان و مديران و همچنين مديريت مبتني بر اتهام زني و برخوردهاي پليسي و جاسوس بازي و دوربين گذاري و ... در نهايت داره الان با چندصدميليون دلار بدهي، شركت رو تحويل ميده! البته بهتره بگيم كه تحويل هم نميده!!

در اين وانفساي كمبود پول و پروژه، ايشون پنج تا پروژه بزرگ رو با مديريت غلط از دست داد و براي تلافي، دويست نفر از بهترين، سالم ترين، بادانش ترين و باسابقه ترين نيروهاي پتروپارس رو اخراج كرد و عده ديگه اي هم در شرف اخراجند. قبل از اون هم عده زيادي از نيروهاي خدماتي رو كه عموما" از بنيه مالي ضعيفي رنج ميبرن، دسته جمعي اخراج كرد.

سير سقوط و اضمحلال پتروپارس از يك شركت در حد استانداردهاي بين المللي به يك ويرانه ميتونه موضوع يك غمنامه طولاني و يك كتاب ماندگار و تاريخي بشه!

ما هم با اين كامنت رفتني شديم !!
Iran, Islamic Republic of
تا كي از جنگ وجانبازي ميخواهيد سواستفاده كنيد شايان ذكر است جناب صفدري در نامه به مديران فرمودند هيچ جلسه و نشستي نيست لباس اسپورت و لباس شنا همراه داشته باشيد

خدا ... كنه جناب صفدري و شمس كه چه به روز پتروپارس اورديد

دكتر منوچهري كجايي كه ببيني با پتروپارست چه كردند

Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس بسيجي و جانباز محمد جواد شمس اگر امثالي مثل محمد جواد شمس نبودن شما هم وجود نداشتي كه الان اينجوري عرض اندام كني اتفاقا طبق شواهد و قرائن مهندس شمس شبانه روزي در حال تلاش و كوشش در جهت منافع شركت و نظام جمهوري اسلامي هستن و اين را همه شما گزافه گو ها بدانيد كسي كه دنياي ناز و نعمت تحصيل و كار در امريكا را رها كرد و به صفوف رزمندگان اسلام پيوست هيچوقت اين وصله ها به ايشان نميچسبد درود بر رزمندگان اسلام
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اگر آقای شمس نبودن وجود نداشت؟؟؟ اون زمان که ما داشتیم پتروپارس کار میکردیم با مدیریت آقای منوچهری آقای شمس کجا بود؟؟؟ آخه خجالت نمیکشی مرد حسابی؟ یه لقمه نون ارزش اینهمه دروغ و دقل و داره؟؟
Romania
اگر رزمندگاني مثل ايشون نبودن كه در جبهه ها جان فشاني كنند سرنوشت امثالي مثله من و شما مشخص نبود درود بر رزمندگان و جانبازان
United States
همکار گرامی
1.آقای شمس هیچوقت بسیجی نبوده اند و هرگز رنگ خاکریزهای جبهه را هم ندیده اند چه رسد به آنکه در صفوف رزمندگان بوده باشند. ایشان ظاهرا اوایل کارشان در شرکت نفت وقتی که در جزیره لاوان بوده اند هنگام بمباران هواپیمای عراقی مجروح میشوند. اینکه این درصد جانبازی چگونه برایشان محسوب شده خدا بهتر میداند.
2. آقای شمس در هر مصاحبه یا معارفه ای به این قضیه جانباز بودن اشاره میکنند. شما این ویژگی را در بین چند نفر از جانبازان و رزمندگان وافعی که میشناسید سراغ دارید؟
3.ایشان ناز و نعمت خاصی را در ... رها نکردند. پسر یک تاجر فرش به لطف پول پدر بعد از دیپلم به آمریکا میرود یک لیسانس مهندسی میگیرد و بعد از خاتمه درسش به خانه پدری برمیگردد. بلافاصله در بهترین جای ممکن آن زمان (شرکت نفت) استخدام میشود و برخلاف فرمایش آقای صفدری در کوتاه ترین زمان ممکن به سمت ... منصوب میشوند.
4.راستی آیا میدانستید که پدر ... از تجار و بازاریان سرشناس شهر قم هستند؟ ....
5.آیا شما خبر دارید که ... کجا تحصیل کرده و الان کجاست؟
6. و در نهایت آیا از تعداد ....
Romania
فقط شعار .. عکس .. جلسه .. بازم شعار .. و در نهایت خروجی اینهمه شعار و بریز و بپاش و نشست و برخاست میشه تعلیق نیرو ..
خسته نباشن واقعا .
نشست آینده ومدیران متعهد
Iran, Islamic Republic of
فرمودید نشست "آینده روشن ومدیران متعهد "اکنون در شمال در حال برگزاری است لطفا اسامی این مدیران متعهدی که وخدماتی نابی که به این مرز وبوم کردند را منتشر کنید اگر افتخاری در ساخت و راه اندازی فازهای 12 و19 باشد متعلق به مهندسان وکارشنا سان شرکت پترو پارس می باشد وگرنه مدیران متعهد شما به غیر از دل وقلوه دادن با پیمانکار ها ونابلدی که سبب شده قیمت انجام پروژه ها به دوبرابر قیمت واقعی برسد چه افتخاری نصیب پتروپارس نموده اند در ذیل تنها به تعدادی از این مدیران ومفاخر ناب پتروپارس که مدیران متعهد نامیده شده اند اشاره می شود :
1- جناب آقای علیرضایی : ایشان که نماینده مجلس بود بعد از نمایندگی بعنوان مدیر پروژه وارد شرکت شد وبعد از مدتی مدیر عامل پتروپارس ایران شد . (لطفا سوابق کاری ایشان را که سبب شد این سمتها به عهده بگیرن بفرمایید.)
2- مدیر پروژه فاز 19 در بدو کار مهندس تبریزیان بودن که سابقه خوبی در پروژه های نفتی وگازی داشتن با آمدن مهندس شمس جایشان رابه آقای پیله چیان که مدیر برنامه ریزی بودن واصولا پروژه های نفت وگازی را فقط در کاغذ دنبال کرده بودن دادن -البته نباید از تخصص ایشان در دادن کارهای پروژه به .....عبور کرد و مهندس با وجدانی بودند در سایت که با دادن پولهای اضافه تحت عناوین
الکی موافقت نمی کردن ولی بجای قدر دانی با ناسزاها ودر نهایت اخراج توسط پیله چیان مواجه می شدن.
3- آقای ..... مدیر پروژه فاز ...
ایشان از اقوام آقای .... بود که ایشان هم پروژه ها با چند برابر قیمت به انجام می رسانید.
4- آقای ع.س : مدیر سابق فاز ...
تخصص اصلی ایشان دل وقلوه دادن به پیمانکار ها وانجام دادن کارها با چندین برابر قیمت بود وایشان اصلا مشهور به این بود که پیمانکار 70 درصد کار را انجام داده ولی 120 درصد پول را گرفته ویکی دیگر از تخصصهای ایشان این بود که ....
ومدیر فوق با اصرار چندین باره کارفرما اصلی بدلیل عدم کفایت فنی و... از کار خود بر کنار شد .
شما حتما می فرمایید که افزایش قیمتها به دلیل افزایش قیمت دلار و... بوده است ولی مگر تعداد زیادی از قراردادهای شما با پیمانکار ارزی نبوده است پس چرا بازهم پتروپارس قیمت یک پروژه را دوبرابر در می آورد آنهم از جیب شرکت نیکو که متعلق به صندوق بازنشستگان نفت است .
لطفا بفرمایید چه تعداد از ادعاهایی که پیمانکار نموده واز شما چندین برابر قیمت گرفته شما توانستید برای کارفرمای اصلی توجیه کنید ودرصدی از آن را بر گردانید.
ومن اله توفیق
Iran, Islamic Republic of
آقای علیرضایی
مهندس پیله چیان چه گلی زده بسر پترو پارس که شما در تهران خانه آنچنانی برای ایشان اجاره کردید ؟
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس پیله چیان به عنوان مدیر پروژه بهترین عملکرد را در بین پروژه های موسو م به 35 ماهه داشته اند. فاز 19 با فاصله زیادی از سایر فازها زودتر راه اندازی شده است . اجاره خانه کمترین کاری است که برای مدیرانی در این سطح باید انجام داد.
سعيد
بنده نه از شمس دلخوشي دارم نه از اون صفدري ...
ولي حق نيست در مورد مهندس پيله چيان كه تنها انتخاب صحيح اين ٦ سال تاريك پتروپارس بوده اينطور صحبت بشه، ايشون فرد بسيار دقيق بزرگوار مودب منظم باسواد و بافرهنگي هستن كه وجودشون براي فاز ١٩ غنيمت بوده
بنظر شما كداميك از مديران فازهاي ٣٥ ماهه عملكردي بهتر از ايشان داشته اند؟ كمي انصاف داشته باشيم حتي زماني كه دلمون از برخي انسانهاي كوچك پر هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هیچ خانه ای برای کسی اجاره نشده است - چرا شما که اطلاعاتی ندارید اخبار کذب می دهید - از خدا بترسید و از روز حساب
يك قديمي
Iran, Islamic Republic of
ذكر نكاتي چند در خصوص موضوع فوق:
مديران كاربلد، اونهايي كه به زور از شركت بيرون كرديد بالاخره بيكار نميمونن حتي تو اين شرايط سخت
مديران بزرگوار، همين امروز يه نظر سنجي مخفي بگيريد (كه مهندسان با ارزش شركت از ترس اخراج و توهين وتحقير تغيير راي ندهند) ببينيد كجاي كاريد
مديران خيلي ويژه، دستاورد ٦ ساله تون رو با دستاورد ٦ ساله دكتر منوچهري مقايسه كنيد
مديران استثنايي، مديران زمان دكتر رو با مديران فعلي مقايسه كنيد
مديران بزرگوار، خط مشي فعلي و آينده را ترسيم كنيد
مديران بينظير، مديريت پروژه ها را طي شش سال اخير ارزيابي فرماييد
پتروپارس بزرگترين و بالاترين برند تاريخ نفت و گاز ايران در حد يك مغازه و فروشگاه اجناس بنجل شد
تو را بهمان خدايي كه ميپرستيد دست برداريد، سفره تان را جاي ديگر و بهتري پهن كنيد
چقدر نارضايتي

اقاي محترم مدير منابع غير انساني، ناگفته ها را بگويم؟؟؟؟
یک پتروپارسی
Iran, Islamic Republic of
سرعت دادن مهندس شمس به پروژه ها به قیمت زیر پا گذاشتن کیفیت بوده، فاز 6،7،8 رو با 12 و 19 به هیچ وجه نمیشه مقایسه کرد. تجهیزات فاز 19 باید برای 25 سال کار کنه و متاسفانه با گذشت چند ماه از راه اندازی برخی از واحدها شاهد از کار افتادن تعداد زیادی از آنها هستیم. حالا این وسط منافع کشور ملاک بوده یا منافع افرادی خاص که خدا میدونه چه پورسانتهایی با خرید این تجهیزات بنجل به جیب زدن. لطفاً اسم این آقا رو کنار جانبازان و رزمندگان جانبرکفی که عاشق وطن بودن نگذارید.
Iran, Islamic Republic of
الان فاز 19 هنوز راه اندازی نشده کف مخازن میعانات پوسیده وزنگ زده بعد از دوسال از اتمام کار حال این مخازن چگونه باید 25 سال کار کنند .
اینه مدیران متعهد و آینده روشن
سعيد
Iran, Islamic Republic of
دقيقتر بايد گفت كه كف مخازن به دليل عملكردهاي غير علمي يكي از همين مديران به اصطلاح متعهد و وقتي هنوز بهره برداري از سايت شروع نشده بود پوسيد. چرا ؟ چون ايشان طي تصميم هاي كاملا مديريتي خود اصلا به مقوله حفاظت كاتديك توجه نكرد و فقط با تزريق پول به پيمانكار در عمل چند عدد بشكه ساخت نه مخزن. هنوز هم كه هنوز است قراردادهاي مختلفي تحت عناوين رفع پانچ اين مخازن و البته با تحميل هزينه بر بيت المال در حال اجراست در حالي كه پيمانكار اصلي كل پول خود را گرفته و رفته است . چه كسي پول را داد ؟ مدير يا كارشناس؟ طبعا مدير و حالا هم حق مدير است كه در سواحل شمالي به تفريح و خوشگذراني بپردازد و كارشناس دنبال كار باشد!!!!
سايت فاز 19
Iran, Islamic Republic of
ما كه پنج سال پتروپارس كار كرديم چيزي به عنوان مديريت نديديم . ساخته شدن فاز 12 و 19 حاصل تزريق بي حساب و كتاب پول به اين دو پروژه از محل دارايي هاي شركت نيكو بود كه الان هم به عنوان پول گم شده در اقتصاد ايران ازش ياد ميشه . اگر اينهمه از فاز 19 و 12 حرف ميزنيد بگيد با چه مبلغي ساخته شدند ؟!!
Iran, Islamic Republic of
فاز 19 در بین فازهای هم رده و رقیب بیشترین درصد پیشرفت فیزیکی و کمترین دریافت مبلغ از کارفرما را داشته است و به گفته مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس بهترین عملکرد مالی را داشته است. برخی از فازهای مجاور بیش از 120 درصد از مبلغ قرارداد پول دریافت نموده اند و هنوز 20-30 درصد تا اتمام کارشان باقی مانده است.
Iran, Islamic Republic of

گفتی که پترو پارس سرمایه ملی است
ولی نمی دانی که پتروپارس که بخودی خود سه ساختمان است سرمایه ملی کارشناسان ومهندسانی بودن که دی ماه با تجربه های 20و15 ساله بیکار شدن و لی نورچشمی های 1و2 سال سابقه کار ماندن .
برادرم دقت کن در حرفها ت
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر مهندس شمس و دكتر صفدري عزيز
Iran, Islamic Republic of
احتمالا شما جز اون دو نفر نيستيد كه دو تا خانوم همكار با سابقه رو اخراج كردن تا شما رو بي كميته استخدام بكنند كارشناس
خجالتم خوب چيزيه
United States
اینی که شما گفتی یه چیزی تو مایه های خدا رحمتشون بکنه بود 😂
Iran, Islamic Republic of
با مزه ای دایی . . .
Iran, Islamic Republic of
بیخیال / همه صنعت فهمیدن
استاد شمس برو ببین اونای که بیرون کردی العان کجان
خیال کردی برن بیکارمیشن به نون شب محتاج میشن میان زانو میزنن به پات میفتن
بعد وزیر میگه بیا بهت کار بدم
نه بابا با این کارا نمیشه کار تو این سطح گرفت
کف مخازنو بچسب که پوسیدن یه عده خوشهالن که خوب شد یه پول توش در بیارن
برو ببین این متریال بیکیفیت رو از کجا با 10 برابر قیمت به عنوان متریال موقت میفرستن توسایت 19 چرا همه رو از یکی میخرن ////؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعد یه استعلام بگیر ببین این متریال با برند اروپائی تو بازار قیمتش چنده
حد اقل یکی از این تجهیزات رو قیمت کن تو بازار بهت توصیه میکنم این کارو بکنی
بعد ببین تعلیق نیرو نیرو بهتره یا یه کم هواست به خریدای داخل باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یاد این جمله افتادم که می گفت:
برای رفاه حال کارکنان، به حقوق مدیران اضافه شد.
اخراجي 7
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمريكا
مرگ بر اسرائيل
براي نابودي اين دو كشور ما با جان و دل حاضريم مديران بالا سريمونو براشون بفرستيم..آنان عملا نابود خواهند شد.
و من الله التوفيق
با هزینه این سفر میشد حقوق شش ماه این بندگان خدا رو که قراردادشون تموم شده پرداخت کرد بدون اینکه حقوقهای چهل پنجاه ملیونی مدیران عزیزشون مشکلی براش پیش بیاد.
Germany
فیش حقوقی مدیران و پاداش های دریافتی شان را بررسی کنید.
شنیده ها حاکی از آن است که برخی مدیران ماهانه به بهانه های مختلف پاداش گرفته اند به خصوص در سال 93 و 94
Iran, Islamic Republic of
الان به سرپرست خارجی در صنعت نفت سالی حداقل 150 هزار دلار تو استرالیا می دن. مدیر بالای 200 هزار دلار درسال . بعد شما می خوای مدیر نفتی داشته باشی با حقوق 3 میلیون تومانی ؟!!!
مدیری که کارش رو بلد باشه که تو پتروپارس هم زیاد داریم باید حقوق خیلی خوبی بگیره ، مدیر اصلا نباید فکرش دنبال حقوق و ...باشه باید فکرش دنباش پیشرفت پروژه اش باشه
Germany
چیه ترسیدی؟
Germany
مدیرزادگان چمن زن ساحل نشین
Iran, Islamic Republic of
جوابی که با سواستفاد و تعبیر نا صحیح از ایه قرآن استفاده شود معلوم است جواب نیست مغلطه است جانباز مجوز ... دارد؟ بیشتر کارهای فاز ۱۲ و ۱۹ تقریبا در زمان آمدن ایشان انجام شده بود
این جلسات را می توان در شرکت برگزار کرد تیم بلدینک - بادی بلدینگ نیست که در شرکت نشود برگذار شود؟
ضمنا نبودن مدیران بالایی و میانی برای چند روز در محل کار نشانگر چیست ؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
لطفا انصاف داشته باشید ، زمان ورود آقای مهندس شمس فاز19 در مرحله عملیات خاکی بودو بساری از قراردادها هنوز منعقد نشده بود . فاز 12 هم از سال 89 تا سال 93 و راه اندازی شتاب گرفت و راه اندازی شد.
عمار
Iran, Islamic Republic of
با صرف چقدر پول ؟؟؟؟ از كدام خزانه ؟؟؟؟ از جيبشان خرج كردند ؟
Iran, Islamic Republic of
مگه بقیه از جیبشون خرج کردند ؟ مگه اصولا باید کسی از جیبش خرج کنه ؟ صنعت نفته یا خیرین مدرسه ساز؟ هرچی کار انجام شده ، صورت وضعیت شده و پولش خرج پروژه شده ، تازه مبلغ قابل توجهی بابت اضافه کاریها از کارفرما طلب داریم.
متاسفانه شما کوچکترین اطلاعی از وضعیت مالی پروژه فاز 19 ندارید ، یکی از بهترین عملکرد های مالی رو آقای مهندس علیرضایی در این پروژه داشته اند.
عمار
Romania
بقیه از جیبشون خرج نکردن اینهمه هم انجام وظیفشون رو تو بوق و کرنا نکردن. اگر وضع مالیتون خوبه و کلی طلب هم دارید چرا موقع اخراج نیرو از خرابی اوضاع مالی شکایت میکنید ؟ مدیرماهی ...میلیون حقوق گرفته آسته رفته آسته اومده حالا دیگه اینهمه منم منم برای چیه ؟ شما که اطلاع دارید بفرمایید فاز ۱۹ قرار بود با چه مبلغی ساخته بشه و تا الان که هنوز تحویل موقت نشده چقدر خرج شده ؟ لطفا دقیقش رو بگید با احتساب قراردادهای TFT و ضرر ناشی از اسکوپ اوت کردن پمپ های ال پی جی از قرارداد پناه ساز و ... میلیاردی که حالا اضافه تر گرفته و ساخت دوباره ی کف مخازن و .... راستی کارفرما هزینه ی rebottom تانکهای کاندنسیت رو قبول کرده یا پول این کار از صندوق نیکو برداشت میشه؟
درویش
Germany
گند فاز نوزده بزودی در خواهد امد. اون روز دیر نیست. پتروپارس نیازمند خانه تکانی اساسی است. بزرگترین برند صنعت نفت و.گاز ایران شده ویرانه. ... در صنعت حفاری که الانم رفته تاسیسات دریایی فراموش نشده. افتضاح در پروژه فرزاد الف و عدم کسب کوچکترین نتیجه از میلیونها دلار هزینه نتیجه عملکرد وحشتناک امثال شمس با مدیریت ... و چکشی است. دکتر منوچهری خدا نگهدارت باشه
Germany
دکتر صفدری رفیق و یار و مشاور مهندس شمس است و همه این را می دانند. البته گفته که برای زدن مخ مدیرعامل بعدی فقط 10 دقیق زمان لازم دارد.
Germany
شک نکنید بیشترین پیشرفت پروژه ها در زمان همین نشست ها بوده که مدیران نبوده اند
حسين
Iran, Islamic Republic of
البته پيشرفت پروژه!!!!!؟
ان هم با مايو و گردش در سرعين
اخراجی 9
Germany
اقای صفدری به جای همراهی با پرسنل فقط از خودتون تعریف کردید هر کس وارد اتاقتون میشد تا حرفشو بزنه با یه دنیا حرف در ماومد چون 90 درصد شما از خودتونو گذشتتون تعریف کرده بودید..یا با لبخند سر من کارمندو محکم به سقف کوبیده بودید..این روزها خواهد گذشت و شما بدر جای دیگر باز هم مدر خواهید ولی به جای لق لق زبان و از دین سخن گفتن و شعار به اون عمل کنید ..اینده این روزها رو بیاد بیارید که چند نفر به خاطر غم نان رفتارها و توهینهاتونو تحمل کردن..جناب شمس شاید اگر به پرسنل اجازه سخن گفتن میدادید و اینقدر محیط شرکتو امتیتی و حراستی نمیکردید امروز با یه مطلب در سایت این همه ابراز احساسو نمیشنیدید! برای یک عمر خاطره امروز پتروپارس از ذهن پتروپارسیها پاک نخواهد شد..اقایان لطفا در همون سفر تفریحی شمال به خودتون استراحت بدید تا کمی روحتونو پالایش بدید تا بعد از برگشتتون اسیب کمتری به پرسنل بزنید.تازه فهمیدم که معنای جمله خواب مومن عبادت است در خصوص شما چه مصداقی دارد!!!چرا که اگر شما خواب باشید بندگان خدا کمتر از دست زبان و کارهایتان در امان خواهند بود! نفرین اخراجیها بد گریبانتان را گرفت!!
Germany
خدا خودش قضاوت كند كه آقاي پيله چيان با اون همه ادعا با خانم هايي با سابقه عالي به صرف خانم بودن كار نكرده و موجبات اخراجشان را فراهم كرد و ...
رضا خوشنويس
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به مقاله مديران در سواحل شمال چه مي كنند چه ارتباطي با فعاليتهاي مجموعه و فاز ١٩ و تعداد تركشهاي جناب شمس در دوران دفاع مقدس داشت . اين فاز ١٩ كه مديران اينقدر مينازنند به آن حاصل زحمتهاي پرسنلي است كه يا بيكار شده اند و يا در شرف بيكاري هستند ، شانس هم نداشيم يه ميني ، تركشي چيزي بهمون اصابت كنه كه امروز بشنيم تو سواحل شمال جوجه بزنيم با نوشابه با موضوع آينده روشن و مديران مرتبط
Iran, Islamic Republic of
توکلی پسکو رو کجای دلمون بزاریم که آقای شمس ماهی ...بهش حقوق میداد و اون فقط میومد و می رفت
خان بابا
Iran, Islamic Republic of
منظور رضا تو
توكلي
Iran, Islamic Republic of
منظور ر.ض است اسطوره وزارت نقت
هميشه چرت ميز د
امیر
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یک مخاطب بیطرف، معتقدم برپایی چنین سفرهای در سطح شرکت اشکالی ندارد، اما اگر در شرایط مناسب باشد و شرکت در شرایط بد مالی قرار نداشته باشد و... از سوی دیگر فرض را هم بر آن بگیریم که این سفرها با محوریت بررسی همان موضوعاتی که مسئولان پتروپارس یادآوری کرده اند، بوده باشد، اما جای یک سوال باقیست که چه لزومی دارد که برپایی این جلسات قطعا مهم و کارگشا، در خارج از شرکت یا حتی خارج از تهران برگزار شود، اگر هدف برپایی جلسه کارشناسی است، چرا حتما باید در یک شهر توریستی و تفریحی باشد!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از سوی دیگر این نشست های سالانه را می توان در مناطق میزبان صنعت نفت و میزبان پروژه های شرکت مثل عسلویه برگزار کرد که در این صورت، قابل توجیه است و.... اما برپایی چنین نشست هایی در شهرهای همچون شیراز و کرمان و قشم و سنندج و رشت و... بسی تعجب برانگیز است
Iran, Islamic Republic of
مدیران عزیز لطفا هر جایی هستید همان جا بمانید، قول می دهیم در نبودتان امور بهتر پیش رود، امتحان کنید ضرر نخواهید کرد
بنده خدا
France
اصحاب شمال اگر میخواهید مورد عتاب آیه قرآن نشوید و تبدیل به اصحاب یمین شوید حق ماموریتها و هدایای گران قیمت تهیه شده برای این چند روز را قبول نکرده و به بیت المال برگردانید و همین امروز با برگشتن سر پستهای خود از این اسرافها در شرایط سخت شرکتتان تبری جویید. انشالله خدا همه ما را آدم کند.
ناشناس
Romania
بنده در پتروپارس کارمیکنم و نه هیچ زد و بندی با آقایان دارم اما به عنوان یک انسان مسلمان صادقانه عرض میکنم در این شرکت مدیر بازرگانی آقای ناصر ارسطو یکی از پاک دست ترین و سالم ترین مدیران هستندکه تحت هیچ شرایطی قوانین و مقررات و مهم تر از آن وجدان خودرا زیرپا نخواهندگذاشت
همکار
Germany
جهت استحضار جنابعدبی اطلاع
آقای ارسطو بیشتر از 5 ساله مدیر بازرگانی نیستن
ایشون سرپرست امور حقوقی هستن
Iran, Islamic Republic of
مدیر بازرگانی افای فرزاد فر هستند خیلی عقب رفتی سالها پیش اقای ارسطو مدیر بازرگانی بودن الان مدیر حقوقی هستند مسول دفترشونم در استانه تعدیل
Iran, Islamic Republic of
بس كنيد گزافه گويي ها را چون مهندس جلوي مفت خوري شما ها رو گرفته و محدودتون كرده از هي تهمتي به ايشان نميگذريد خداوند شاهد و ناظر بر اعمال شماست خجالت بكشيد
Iran, Islamic Republic of
آقای شفیعی شما ابن پیغام رو گذاشتی؟
Iran, Islamic Republic of
آقای مهدی کرباسیان از مدیران لایقی است که از مدیریت بازمانده
Iran, Islamic Republic of
احتمالا شما راننده مدير عامل هستي كه الان شمالي - به غير ايشون و صفدري در أين شركت كسي يه همچين نظري قطعا نمي دهد.
Iran, Islamic Republic of
به عنوان فردی بی طرف، لیاقت و کفایت جناب کرباسیان رو تایید میکنم. بدون شک بسیاری از نظام های منابع انسانی توسط ایشان پایه ریزی شده و به یادگار برای پتروپارس خواهد ماند. ای کاش ایشان در سطوح بالاتر به کار گرفته می شد.
Iran, Islamic Republic of
دروغ تا كجا.مرد حسابي افتضاح ترين آيين نامه ها و همچنين تمام اخراج ها توسط اين آقا انجام شده.شرف چيز خوبيست.
اضغر
Iran, Islamic Republic of
كاملا درسته ايشان فردي ترسوست و مجري اوامر اقاي ...
فغلا موضوع كرباسيان نيست بحت اقاي شمس و صفدري است
Iran, Islamic Republic of
نه بابا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علي
Iran, Islamic Republic of
اقاي كرباسيان هم مسوول امور اداري بتروپارس ايا در مورد تعديل ها كاري كرد؟
اضلا خوش نام نيست و فقط به فكر ميزش هست
Germany
منظور اون یکی کرباسیانه، معاون وزیر صنعت. راستی این یکی کرباسیان چطور اومد پتروپارس
Romania
آقای کرباسیان باید مدیر منابع انسانی PRE بشه
Iran, Islamic Republic of
در مورد رفتار و کردار آقای ارسطو مدیر سابق بازرگانی در مدیریت سابق تحقیق کنید بعد بفرمایید پاک ترین ایشاالله که چنین است . ضمنا آقای شمس در بدو ورود به پتروپارس میخواستند بیرون کنند بخاطر ارتباط های ایشان نتوانستند بیرون کنند تنها جابجا کردند.
احسان
Iran, Islamic Republic of
بنده با نظر ایشان که در مورد آقای ارسطو مدیرمحترم بازرگانی فرمودند کاملا موافقم چون بنده پیمانکار هستم و حتی یک مورد هم از ایشان رفتاری خارج از عرف ندیدم و ایشان مدیری معتقد و و لایتمدار هستند .
به به پیمانکار ! کسی که بتونه تو پتروپرس کار بگیره خودش زیر سواله
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف بی حساب می زنید . این همه مناقصه برگزار میشه چی زیر سواله ؟ خجالت بکشید از این بی حرمتی به مملکت و شرکت پتروپارس
Romania
روش برگزاری مناقصه هاتون رو هم دیدیم دیگه . مثلا پیمانکار TFT سایت از اون موارد جالب بود.
پتروپارس
Iran, Islamic Republic of
به نظرم توي هر شركتي به قد و قواره پتروپارس كه حداقل يك صندوق ارتباط با مدير عامل نداره .......دم از مديريت زدن، استراتژي، منش مدیریت، برنامه ریزی مسیر شغلی و مدیریت منابع انسانی ..... و برگزاري نشست در اين ارتباط همخواني ندارند!!!
Iran, Islamic Republic of
اخراج کارمند و کارشناس و ... اینها مفت خور بودند ؟!!!!! اگر مفت خور هم باشند چی را میخواستند بخورند ؟؟؟
مفت خور ها آنهایی هستند که چند سمت دارند تخصص ندارند مدارک من درآوردی و... دارند امکانات و امتیاز های خاص می گیرند و...
مفت خور ها می مانند و مانده اند داداش!!! چه اینجا و چه سازمیانهای دیگر مفت خورها همیشه می مانند بواسطه پاچه خواری و تملق گویی ها و ارتباطات و...
مفت
لیست تعدیل شده ها را ببینید و آنهایی که در سمت های ... غیر ضروری هستند که یک شرکت نفتی این سمت ها خنده دار است .
برادران این مشکلات در همه سازمانهای دولتی که با پول زیاد سروکار دارند هست تنها پتروپارس نیست حالا اینجا این شرکت مطرح شده همه دارند درد دلشان را بیرون میریزند چون گوش شنوایی نیست ضمنا بیشتر این افراد مفت خور از بیرون تحمیل می شود و مدیر عامل اگر قبول نکند نمی تواند در سمت اش بماند و دوام بیاورد حتی اجازه نمی دهند به این سمت برسد اما با این وجود می توانند عدالت را کمی تا قسمتی اعمال کنند زورشان فقط به بی کسان نرسد تا حدودی از بده بستان ها کم کنند بعضی ها بیمه دایم هستند هر کسی بیاید اینها هستند
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ روابط عمومى ، اين شركت كى سال ٨٩ سفرهاى استانى به راه انداخته بود؟
United States
بعضي ها هم بخاطر بهره وري بسياررررر بالا مادام العمر پتروپارس هستند و خواهند بود!!!
Iran, Islamic Republic of
صندوق پیشهاندات و انتقادات و ایمیل مستقیم در همه سازمانها از پتروپارس وجود دارد ولی مدیران توجهی نمیکنند و پاسخی نمیدهند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تمام نظرات صندوق مدیر عامل توسط شخص مدیر عامل خونده میشه و پیگیری میشه . من خودم چندین بار نظر گذاشتم تقریبا تمامشون پیگیری شد .
Germany
اره تو که راست میگی
Italy
آقای شمس شما باعث شدید شرکت پتروپارس یا این عظمت به این روز دچار شود!
هیچ کدام از کارکنان بجز اقوامی که به‌زور وارد شرکت کردید از بودن شما خوشحال نیستند!
چرا به دلیل نفع شخصی این شرکت را رها نمیکنید
United States
مهندس شمس ، بنده به شخصه شاهد بودم متخصصینی که تعدیل شدند ، در شرکت های یهتر در پست های بالاتر و حقوق های چندبرابر استخدام شدند و شما ماندید و این کشتی به گل نشسته و شرکت بدون پروژه .شما بانی ورشکستگی این شرکت هستید.قبل از اینکه خانه نشینتان کنند خودتان استعفا دهید و بدلیل اینکه مانند متخصصین نیستید که تخصصی داشته باشید به خانه روید! تخصص شما دوستی با هم قدانتان در دولت ثبل بود که این تخصص هم دیگر خریداری ندارد!
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
مي‌خواستم تشكر كنم از مسؤولين سايت عصر نفت كه تا ساعت 11 شب بيدار بودند و كامنت‌ها رو ويرايش و تاييد كردند. لطفاً تا شنبه كه آقايون از سفر برمي‌گردند اين زحمت رو ادامه بديد. البته اميدواريم برنگردند.
پتروپارسي
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزيز
خواهش ميكنم بياييم بعضي حرمتها را حفظ كنيم و از بردن نام افراد خودداري كنيم. قطعا دلائل بسيار زيادي براي اين موج نارضايتي وجود دارد كه بزرگترين آن، تبعيض هست. لطفا مشكلات سازماني را اينجور در فضاي مجازي در دسترس همگان قرار ندهيم.
فكر نميكنم اين فرمت نشان دادن نارضايتي، حتي بعد از مواجه با سو رفتارهاي فراوان اين پنج ساله، در شان ما باشد.
اخراجي
Iran, Islamic Republic of
مگه سازمان موقعي كه فوج فوج ما رو اخراج مي كرد رفتاري در شان ما با ما داشت ؟ يك دفعه يه نامه دادن دستمون كه آقا خدا حافظ . اين رفتار رو با كارگر هم نمي كنن چه برسه به مهندس .
احمد
Iran, Islamic Republic of
جناب شمس شما در صحبت هاي نوروزي خودتون فرموديد شما كارمندان برويد و كار بگيريد!!!!!!!؟؟
پس مدير عامل شركت چكاره است؟
ايا پرسنل ارتباطات مدير هامل وا با مجموعه نفت دارند؟
ايا مجموعه نفت پرسنل وا ميشناسن ؟
و هزاران سوال ديگر
United Kingdom
صحبتهای عید آقای شمس نشان داد که ایشون هدفی جز گذر عمر در پتروپارس و دریافت حقوق و پاداش ندارند و برایشان هیچ چیز مهم نیست!! حالا میفهمم چرا بجای صحبت از گرفتن پروژه ، صحبت از در و دیواری و جنگل دریا میکردند! میخاستن برن لب دریا آب تنی !
امجد
Iran, Islamic Republic of
من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق
مدیریت جدی و تلاشگرانه آقایان مهندس شمس و علیرضایی و پیله چیان و سعیدی و ... که در راس مدیریت پتروپارس هستند منجر به راه اندازی فاز نوزده شد و جالب این که بیشتر پرسنل این شرکت در سایت فقط از ترس این آقایون کار می کردند و اگر اینها نبودند معلوم نبود که الان فاز نوزده چه شرایط وخیمی داشت.
مدیریت هوشمندانه ایشان در دوران تحریم و تلاش پیمانکاران واقعا جای تشکر داره و البته اگر این سفر سه روزه حتی برای تفریح هم بوده باشه هیچ جای ایرادی نداره. مدیری که یکسال هفته ای سه روز در سایت و چهار روز در دفتر تهران حضور دارد و مسئولیت اجرای پروژه را هم پذیرفته است آیا نباید سه روز استحراحت کند؟
ظلم نکنیم
مهران
Iran, Islamic Republic of
معناي مديريت رو هم فهميديم . اگه كارشناسان از ترس مديرها كار كنن اون مديريت خوبه !!!!
هفته اي سه روز مي اومدن سايت حق ماموريت ميليوني مي گرفتن . مجاني كه نيومدن . ضمنا سه + چهار = هفت . يعني تمام مديران حاضر در اين به اصطلاح باشگاه مديران تمام هفته رو كار مي كردن ؟؟؟ جمعه هم استراحت نمي كردن ؟
Iran, Islamic Republic of
آیا مدیران توتال و بی پی در قطر و امارات 3 ماهی یکبار دور از خانه کار نمی کنند؟ فقط ما در ایران پروژه داریم؟ فقط مدیران ایرانی را باهم قیاس می کنید؟ همین پروژه اگر تحویل توتال بود تو 24 ماه تمام می کردند!!!!! برادر به خودت ظلم نکن ... مشکل ما در این کشور و خصوصا در صنعت نفت نوکیسه گری و انتصاب به جای انتخاب صحیح است. شما یکی از شاخصه های پایه مدیریتی را در دوستان مورد اشاره نام ببر: برنامه ریزی؟ هدایت ؟ رهبری ؟ کنترل ؟ پایش ؟ به خودت ظلم نکن .... چند شرکت و پیمانکار اصفهانی در فاز 19 مشغول هستند ؟ تا حالا شمردی ؟ به خودت ظلم نکن و از خالق خودت برای خلقت این مدیریت تشکر نکن
امچد
Iran, Islamic Republic of
مدیران بی پی و توتال با نیروی کار ایرانی اگر کار کردند و بدون پول و با وام و در اوج تحریم های تونستند که پروژه را تموم کنند جایزه نوبل دارند. برادر من چرا واقع بین نیستی؟
این پروژه پول نداشته و از اولویت هم خارج بود.
در مورد شاخصه های مدیریتی باید عرض کنم که گویا شما وظایف مدیران اصلی را با کارشناسان اشتباه گرفتید. مشکل پتروپارس در بی مسئولیتی برخی از پرسنلش بود که فکر می کردند در اداره دولتی کار می کنند نه در یک پروژه میدان مشترک.
شما هر مدیری را که بالای سر این افراد بزاری قطعا ول میکنه و میره یا بی خیال میشه و شرکت را به زمین میزنه ولی این اقایون با از جون گذشتگی پروژه را تموم کردند و الان هم بجای اینکه من و شما ازشون تشکر کنیم به دلیل هیجان زدگی از یک خبر، داریم همه را خراب می کنیم.
کارمند پتروپارس
Iran, Islamic Republic of
بردن نام مدیرانی نظیر مهندس سعیدی و مهندس شمس در کنار هم اشتباه است چراکه که مهندس سعیدی بسیار انسان وارسته و متینی است و در مسیر پیشبرد پروژه با دلسوزی و پشتکار در مقام خودش موفق بوده . بنده به مدت بیش از 10 سال از نزدیک شاهد زحمات ایشان بودم ولی مهندس شمس در جایگاه مدیر عاملی بیشتر از هر کسی در این جایگاه با سرنوشت یک شرکت به نفع جایگاهش قمار کرد . سپردن منابع انسانی شرکت به افراد نالایغ بیش تر از هر اقدامی باعث نارضایتی پرسنل بوده .در نهایت هر انسانی در جایگاه خودش قابل نقد است . متاسفانه مهندس شمس در این جایگاه ضعف بزرگ شرکت پتروپارس بوده و هست . امیدوارم در جایگاه بعدی انتخاب های هوشمندانه تری در تصمیمات و انتصاباتشان داشته باشند .
بوده
پوی
Iran, Islamic Republic of
نکته جالب اینه که دیروز در جلسه با حضور دکتر منوچهری و شعبانپور به علیرضایی گفتن که به احمدی بگه بره تهران از pogc سی میلیون دلار پول بگیره.حالا احمدی کجاست شمال لب دریا داره عشق و حال میکنه.پولم رفت تا شنبه
Iran, Islamic Republic of
منظور ایشون آقای «الف» بود نه پتروپارس . اخبار غلط نتشر نکنید . گفتند به آقای ... بگید پول پتروپارس هنوز واریز نشده ، پیگیری کنند.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
من سالها در پتروپارس بودم باآمدن شمس هرساله حقوق و مزایای بنده را کم می کردند به اقای مدیرمنابع انسانی مراجعه کردم تا علت را مطلع شوم پاسخگو نبودند در نهایت اومدم بیرون از دست این باندهای مخوف مدیران نجات پیدا کردم
m
Iran, Islamic Republic of
پسر .... توي كشور آمريكايي چرا تحصيل ميكنه؟
امجد
Iran, Islamic Republic of
عزیز من شما هم اگر آدم موفقی بشی پسرت را میفرستی جای خوب. الان شما مشکلت درس خوندن پسر مدیره؟ یا محل درس خوندن پسر مدیره؟
میخای اصلا درس نخونه؟
میخان اصلا بمیره؟
باباجون یکم فکر کنید و کامنت بنویسید. عقده گشایی نکنید
پتروپارسی
Romania
جناب آقای ...چرا این جلسات به اقتضای فصل انتخاب می شود .چرا آقایان مدیران در عسلویه گرمای 60 درجه جلسات به اصطلاح مدیران را برگزار نمی کنند تا لذت گرما را تجربه کنند آقا دست بردار هر چقدر بهم بزنی بدتر می شه قبول کنید که گاف دادید
Iran, Islamic Republic of
هر هفته در اوج تابستان هم این بازدید ها و جلسات هفتگی بود. همه هم خیس عرق می شدیم .لطفا مغرضانه نظر ندهید.
پیمانکار پتروپارس
Iran, Islamic Republic of
بچه های پتروپارس که اینقدر به اشتباه از مدیران زحمتکشتون انتقاد می کنید، یادتونه که انجام دادن وظایفتون که در اصل باعث تسریع در روند کار پیمانکاران می شد چقدر براتون زور داشت. یادتونه که به بهانه اینکه الان وقت ورزشمونه جلسه را ترک می کردید؟ یادتونه که به غذای درجه یک پتروپارس می گفتید : آشغال؟ یادتونه؟؟؟؟ یادتونه که هیچ درکی از کار کردن در میدان مشترک گازی نداشتید؟؟

شکر نعمت نکردید. وظیفتون را انجام ندادید و این شد حال و روزتون.
باز خدا پدر شمس و علیرضایی و پیله چیان و سعیدی و وحدت و شریعت و بقیه مدیران اصلی را بیامرزه که این شرکت را سرپا نگه داشتند و با هر زوری که شد فاز نوزده را به نتیجه رسوندند.
Iran, Islamic Republic of
دوستان اندك كه از طرف اقايان به شركت امده اند ببنيد چقدر در مقابل اين تعداد معترض كم هستيد

من خودم دوازده ساله پتروپارسم هميشه تا ديروقت سر كار بودم از مرخصي ام گذشتم كه كار كنم اون موقع ها بهترين موقع پتروپارس بود و دوران رونق و فضاي احترام حاكم بود

ازسال 89 متاسفانه روند نزولي شركت شروع شد تا امروز كه ديگه چيزي از اون شركت مثال زدني نمونده جز فك و فاميلاي اقاي شمس و صفدري كه با حقوق هاي چندميليوني وارد شركت شده اند و حسابي دارند كيف ميكنند و مهندسين و كارمنداي با سابقه اي كه تعدادي زيادي از دوستانمون را شامل ميشود به جاي تشكر و قدرداني براي زحماتشون با اخراج و تعديل مواجه شدند و فاميلاي اقايون كه حتي نميدونن صنعت نفت چيه بدون كميته استخدام وارد شركت شدند و ماندگار

خدا پدر اقاي منوچهري رو بيامرزه چه شركتي درست كرد چي تحويل دادند
United Kingdom
شما همون شرکتی نیستی که به م.پ ۶۰۰ میلیون گیفت دادی؟؟
Romania
بله شما درست گفتید مدیران پتروپارس برای پیمانکاران خیلی زحمت میکشن . چون پول اونجاست کارشناس که ارزش وقت گذاشتن نداره.
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر پول بیت المال رو بیامرزه که بی حساب کتاب افتاد دست این باند. وگرنه اینکه بری تو سایت بشینی رو زمین صورتجلسه بنویسی به عکاس روابط عمومی هم بگی از این حالت عکس بگیر که هنر نیس. کار که انجام نمیدن همش نمایشه برا گرفتن پول
.....
Iran, Islamic Republic of
لایک داشت حرف دوستی که نوشته بود شما همون شمال بمونید اوضاع شرکت بهتر اداره میشه.آقای شمس، شاید البته شاید از پس مدیریت ... بهتر بر بیاید.
Iran, Islamic Republic of
نبايد در قضاوت هايمان حب و بغض را دخالت دهيم. همگي ميدانيم كه در چه شرايط سختي فازهاي 12 و 19 به بهره برداري رسيد. زماني كه بسياري از شركت هاي غول كشور توان حركت و فعاليت نداشتند، با مديريت درست و ازخودگذشتگي و توان بالاي مهندسين و كارمندان پتروپارس توانستيم گام بزرگي در صنعت و پيشرفت كشور برداريم. جا دارد بجاي اينكه هميشه از همه چيز شاكي و طلبكار باشيم، قدر چيزهايي كه داريم را بدانيم و شكرگذار خداوند باشيم
سعید
Iran, Islamic Republic of
افرین به نشریه نفت که در ددل همه رو فاش کرد لطفا مراتب را به اطلاع وزیر محترم برسانیدو باز هم کمنتها را انتشار دهید که که هم مردم و هم جانبازها باخبر شوند که چطور جانباز35درصد به نام جانبازی چه کارها میکند
يك پتروپارسي قديمي
Iran, Islamic Republic of
دوستان معترض لطفا به چند سوال پاسخ بديد:
١-آيا پروژه ايي در كشور تعريف شده كه پتروپارس در جذب آن پروژه قصور كرده باشد؟
٢-آيا در شرايط تحريم (كه به لطف دوستان وطن پرست دولت قبل و تصميم گيرندگان آن زمان بر كشور تحميل شد) پولي وجود داشت كه بتوان با آن، پروژه ديگري را راه اندازي نمود؟
٣-آيا ما اعتقاد داريم كه بصورت مادام العمر بايد در استخدام شركت پتروپارس باشيم؟
٤-آيا ما اعتقاد قلبي داريم كه آقاي مهندس شمس مدير خوش گذراني هستند و براي ايشان و تيم مديران ايشان حتي (به فرض تفريخ و خوشگذراني) حق دو روز استراحت هم نبايد قايل باشيم؟
٥-آيا نبايد موفقيتهاي پتروپارس را در مقايسه با ساير شركتها ديد و اگر ميبينيم آيا نبايد لحظه ايي با انصاف و وجدان پاك،فقط لحظه اي،به نحوه مديريت آقايان شمس و عليرضايي ايمان بياوريم؟
٦-و در آخر آيا اين صحيح است كه وارد بازي و جوسازي اينگونه رسانه ها شده و با آبروي خانواده پتروپارس كه سالها بر سر سفره آن نشسته ايم بازي كنيم؟
حسین
آقا از پاداش مجمع کسی خبر داره؟
Germany
دوست عزیز وقتی رفتاری توسط عده زیادی تکرار بشه نشان از وجود مشکل نداره؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
مخاطبم شخصی است که فرموده در مورد سوابق قبلی آقای ارسطو تحقیق کنید همکار و دوست گرامی یقین بدانید که هم تحقیق کرده ام و هم کاملا نسبت به رفتار پاک و با شراقت همراه با پاک دستی و پاک چشمی مهندس ارسطو اطمینان کامل دارم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ایشان در سخت ترین شرایط انقلاب و زمانی که عده ای حتی می ترسیدند اسم کردستان و نیروهای ضد انقلاب در آنجا را بیاورند به عنوان استاندار مطرح و نزدیک به ده ماه تمام در بدترین شرایط با ضذ انقلاب جنگیدند .... چرا اینقدر تلخ در مورد دوستان و همکاران تان قضاوت می کنید ..... باور بفرمایید اینکه گفته اند دنیا اینقدر ارزش ندارد حرف کاملا درستی است .......
Germany
جناب ارسطو از توضیحاتتان برای سوابقتان تشکر می کنم
Romania
مدرک فوق لیسانسش از کجاست این بنده خدا؟
United States
فکر کردید کس دیگه ای حاضر نبود استاندار بشه. شغل به این مهمی رو هرکسی حاضره بگیره حتی اگر تو دهن شیر باشه. از همون مردم کردستان یکی رو میزاشتن و نیاز نبود از تهران یه نفر بره استاندار بشه. چرا به ما بیچاره ها از این شغل های مدیریتی نمیدن. حرف زدی والا.
عبدا...محسنی فر/پارس جنوبی
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم...مدیرعامل فعلی پتروپارس بسیار ناکارآمد هستد آقایان ص و یا پ و...بسیار افراد ضعیفی هستند واصلا لیاقت این سمتهایی را که در اختیار دارند،ندارند...خوب است وزیر نفت کمی در تغییر این افراد تسریع نماید
هرچند وضعیت در کارفرمای پروژه ها یعنی نفت وگاز پارس هم جالب نیست شعبانپور هم پیر شده وانرژی لازم برای اداره این شرکت را ندارد...والسلام
United States
مشکل بزرگ همین است که افراد بر اساس امتیاز ... و .. مدیر و مسئول میشوند و سالهای سال مدیر باقی میمانند بدون اینکه جوابگوی جایی باشند. چرا عملکرد ضعیف این گونه افراد زیر ذره بین قرار نمیگیرد؟
همین که همه پرسنل شرکت ناراضی هستند و کلی افراد خوب اخراج شدن دلیل کافی برای برکناری هرچه زودتر چنین مدیرانی نیست؟
Romania
تنها جای افسوس می ماند برای اشخاص ظاهر بین ...... بنده چندین با ر پشت سر آقای ارسطو در نمازخانه نماز خواندم ..... کاش همه اعمالمان صرفا دنیوی نبود ..... ظاهرا در شرکت پترو پارس قرعه بنام فقط آقای ارسطو افتاده و این بنده خدا گرفتار بد دفاع شدن گردیده ....... واقعا جای افسوس و تاسف دارد ......
همشهری بزرگان شرکت که اخراج شدم
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز سلام همانطور که نوشتم واقعیت داره منم نزدیک به یکسال است که اخراج یا تعدیل شدم فرقی نمیکند در اصل قضیه .خیلی فشار و درد را تحمل کردم در این یکسال ولی تحمل کردم داستان کار را به خدای بزرگ سپردم و سعی کردم که در پیش خودم دادگاهی برای کسانی که من شاید برایشان عزیز بودم ولی خوب از انجا که تسلیم بودم به رضای خدا همه مصیبتها را تحمل کردم پیش خودم میگفتم باید جای دیگری تلاش کنم و هیچوقت مدیران را که با من این کار را کردن ناسزا و غیبتشان و یا بدیشان را نگفتم چون معتقد به این شعر بودم هر عمل که از نیک وبد از ادمی سر میزند مزد ان عمل پشت در در میزند ..ولی الان که کامنتها را میخوانم میبینم واقعا بعضی ها به حق و خیلی هاش هم نا بحق و با غرض است چون من حدود 3 سال از نزدیک با این مدیران بودم و با خانواده اینها اشنا هستم واقعا خیلی از انها درست نیست مثالی را که مینویسم در کامنتی خواندم که پدر اقای شمس تاجر فرش است که این کاملا غلط است شغل پدر اقای شمس چیز دیگری بوده است و دوست دیگری در مورد اقای کرباسیان گفته بود و یا در مورد اقای ارسطو و یا در مورد برخوردهای اقای دکتر صفدری چرا ما فقط منفی ها را مبینیم ایا اینها هیچ مثبتی نداشتن اگر بگویم نداشتن بی انصافی است .به هر حال انسانها را اینطوری سلاخی نکنیم راه دیگری هم وجود دارد .
Germany
نظرات مغرضانه و تهوع آور زیادی ثبت شده. از منظر حکومت و نگاه ملی، بردار عملکرد پتروپارس کاملا مثبته، مطمئن باشید. این مطالب هم برای اینه که آقای شمس رو زمین بزنن.
پتروپارس با همین آقای شمس و اکبری و علیرضایی و جوادیان، توی ده سال گذشته بالاترین عملکرد رو در توسعه پارس جنوبی- این سرمایه ملی- داشتند. تو اوج تحریم ها فاز ۱۲ رو تونستن راه بندازن. اونها سرشون بالاست مطمئن باشید. در پیشگاه خدا و ملت هم سربلند هستند، اگه تلاشهای اونا نبود، باید تیتر میزدیم که روزانه چند ده میلیارد تومن پول وطن را قطر میخورد. مردم ایران و دلسوزان وطن، تلاشهای پتروپارس را از یاد نخواهد برد.
تعدیل شده های پتروپارس، در اغلب موارد- بیش از ۷۰ درصد- مستحق بودند ، و البته که همه ما در هر شرکت خصوصی مثل پتروپارس، سایه اخراج را در کنار خود میبینیم. فقط شرکت نفت گارانتی ابدی به نیروهاش میده که خوب یا بد حقوقشان را میگیرند.
در مورد پترپارسی های نظر دهنده هم باید گفت، اگر واقعا پتروپارسی هستید، شرم به شما زیر نظر نالایقان حاضر به ادامه حیات هستید. اگر مدیرانتان نالایقند و دزد، نمانید دوستان، راه بازست. مثل ترسوها اینجا نظر ندهید، مثل مرد نامه ای به سازمانهای بازرسی بزنید اگر دلیل موثق دارید.
United States
اولا انجام پروژه به چه قیمتی ؟ به قیمت ۲ برابر ضرر؟ همین پروژه اگر به یک شرکت مثل دانا داده شده بود مشاهده میکردید که انجام پروژه یعنی چه. درثانی عملکرد آقای شمس دیگر جای برای توجیح باقی نگذاشته است.ایشان در دولت قبل دستشان کاملا باز بود اما چه پروژه جدیدی گرفتند و به سرانجام رساندند؟؟ ثالثا شما که شجاع هستید و تخلفات آشکار در رابطه با پیمانکاران را میبینسد چرا اقدامی نکردید؟
کسانی که میفرمایید مستحق تعدیل بودند در ارزیابی ها بسیاری رتبه بالا داشتند ؟ مللک چچیست؟ملاک باند بازی و بدر کزدن رقیب نیست؟؟؟ دوست عزیز شما نگرانی.نگران آینده و با لفاظی هم به جایی نخواهی رسید. چیزی که عیان است ، چه حاجت به بیان است!موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
شرم بر تو باد كه اين اقاياني كه نام بردي پتروپارسو به نابودي كشوندن دهها نفر از بهترين كارمندا رو اخراج كردن كه فك وفاميلاي خودشون درشركت بمانند

اينجا شركت ماست نه اقاي شمس ايشون بايد از اينجا بره نه مايي كه اين همه زحمت كشيديم و شبانه روز واسه پتروپارس زحمت كشيديم

اميدوارم به زودي جشن رفتن ايشون و ... بگيريم

ومن الله توفيق
خانی
Romania
ببخشید مگر آقای ارسطو کارشناسی ارشد نداره /؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
آقایان شمس صفدری شفیعی کرباسیان حسه زاده جوادیان سروش خداحافظ
هادی
Iran, Islamic Republic of
آقای مشهود بعد از رفتن آقای صفدری چه کار میکنی؟ !!!؟؟؟
اخبار پوسکو را به کی میدهی؟؟
Iran, Islamic Republic of
این سوال کردن داره؟ به مدیر منابع انسانی بعدی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه روز مهميه
روز جشن رفتن اقايان شمس و صفدري و .....

خدايا شكرت روزهاي سياه داره تموم ميشه

اقاي ميرزايي خوش امدي
دوازده سال در پتروپارس
Australia
متاسفانه ضعف مدیریت آقای شمس و مدیران منصوبش (باشگاه به اصطلاح مدیرانش) باعث شد تا بسیاری از کارشناسان باسواد و با تجربه از پتروپارس برن.
حیف اون همه متخصص که علی رغم میل باطنی خودشون بعد از سالها کار مخلصانه فقط بخاطر ضعف مدیریت و عدم شایسته سالاری رفتن.
یه سوال از اونایی که میگن هر کس که راضی نیست بره.
الان از پرسنل مهندسی پروژه های فازهای 6-7-8 و فاز 12 چند نفر در پتروپارس مشغول بکار هستن؟
میدونین الان کجا هستن؟
حیف اون سرمایه انسانی که رفت