۱
۳۳

50 تغییر اتوبوسی در مهم ترین نهاد پژوهشی نفت

نگاهی به میزان انتصابات صورت گرفته در پژوهشگاه صنعت نفت نشان می دهد که حمیدرضا کاتوزیان، رئیس این نهاد پژوهشی طی دو سال و نیم اخیر حدود 50 حکم مدیریتی برای زیر مجموعه های ارشد پژوهشگاه صنعت نفت صادر کرده است. تقریبا هر 13 روز یک حکم مدیریت!
50 تغییر اتوبوسی در مهم ترین نهاد پژوهشی نفت
به گزارش ميزنفت ، آبان ماه 92 بودکه بیژن نامدار زنگنه حکم مدیریت پژوهشگاه صنعت نفت را برای کاتوزیان صادر کرد؛ رئیس اسبق کمیسیون انرژی که بیشتر فعالیتش در حوزه خودرو و صنعت بوده است و تقریبا با نفت بیگانه بود اما به او اطمینان شد و وی پس از حضور در پژوهشگاه صنعت نفت، همه چیز را عوض کرد.

او به محض ورود به پژوهشگاه دکتر همتی را از سمت معاونت فناوری و روابط بین الملل خلع کرد و امیرعباس حسینی - فعال خودرویی- را به جای وی منصوب کرد. با ورود کاتوزیان به پژوهشگاه تعداد قابل توجهی از منصوبان از بیرون پژوهشگاه وارد این نهاد شدند اما با این وجود پس از چند ماه فعالیت توسط کاتوزیان از کار برکنار شدند که در نوع خود جالب است.

البته این تغییرات، تغییرات در مدیریت های ارشد پژوهشگاه است چرا که عمق این تغییرات به 760 سمت سازمانی این نهاد نیز رسیده است که از پرداختن به آن صرف نظر می شود. به بیان دیگر کاتوزیان طی دو سال و نیم روز کاری خود هر 13 روز یکبار حکم انتصاب صادر کرده است که مبهم ترین آن معاونت پشتیبانی است. جایی که او به انتخاب چهارم رسیده است و مشخص هم نیست که انتخاب چهارم برکنار نشود یا خیر.

فهرستی از تغییر و تحولات در 23 سمت مدیریتی در ادامه می آید. اسامی که با خط زیر متمایز شده اند، افرادی هستند که توسط کاتوزیان از بیرون سازمان به پژوهشگاه وارد شدند.

1- معاونت فناوری و روابط بین الملل: دکتر همتی / امیر عباس حسینی ضمنا قائم مقام دکتر کاتوزیان نیز میباشد
2-معاونت برنامه ریزی: عباسعلی قدیریان / توسلی مهر/ خانم عاکفیان/ ایجازی
3- معاونت پشتیبانی: وهابی/ حاجی نایبی/ محبی(موقت برای 2 ماه)/ خضرایی/ حجار
4- پردیس بالادستی:  هندی/  محمد رضاکمالی
5-پردیس پایین دستی: تیموری/  بزمی
6- رییس دفتر حوزه ریاست: ایمان رضایی/ حاجی نایبی/ مددیان/ حسین رضایی
7- رییس پژوهشکده پلیمر: خانبابایی/همتی/ مهدیارفر/ خانبابایی
8-رییس پژوهشکده شیمی پتروشیمی:  ناصر احمدی/  مهدیارفر/ خانبابایی

*پژوهشکده های ردیف 7و8 با تصمیم کاتوزیان اخیرا در هم ادغام شده اند.
9- رییس پژوهشکده مطالعات مخازن: مطهری/ کرامتی
10- رییس پژوهشکده مهندسی توسعه فرآیندهای شیمیایی: احمدی مروست/ خاکپور
11- رییس پژوهشکده پالایش: بزمی/  صدرایی/ نظربیگی
12- رییس پژوهشکده گاز:صدرایی/ زمانیان
13- رییس امور مالی: مردانه/ دمیرچی/ محمداسماعیل
14- رییس برنامه ریزی و کنترل پروژه : م. حسین قدیریان/شهریوری/ سلیمان زاده
15- رییس حراست: بیک زاد/ شریعت
16- رییس مهندسی و خدمات فنی:  رشیدی/ مهدوی
17- رییس فناوری اطلاعات:  فریبرز کمالی/  شریفی پناه / ایجازی ( با حفظ سمت معاونت)
18- رییس واحد کامپیوتر: امیدوار/  ایجازی ( با حفظ سمت معاونت)
19- رییس آموزش و تحصیلات تکمیلی: عباس خلیل آبادی/ صوفی فرد
20- رییس امور هیئت علمی : اصیلی/  ادیبی/ جعفری
21- رییس ایمنی و بهداشت : طاووسی/  فرمهینی فراهانی/ جلیلی
22- رییس طراحی سیستمها: فرهادی /  افخمی/  اصیلی
23- رییس مطالعه وبرنامه ریزی نیروی انسانی : افخمی/  اصیلی/  توانا
24- رییس روابط عمومی: خصالی /  راد
25- رییس تدوین و برنامه ریزی کلان: شوال پور / میقانی نژاد /  افخمی
26- رییس تدارکات : بالاخانیان / دمیرچلی/ موسوی
27- رییس امور حقوقی وقراردادها: امیدی / گایینی
28 - امام جماعت مسجد: آقای صادقی / آقای مقدم




 
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 13016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا پدرت را بيامرزد.كجاي كاري؟
50 تا كجاست . بگو 150 تا؟ حالا اگر اين تغييرات ،‌منجر به كارآيي بهتر ميشد خوب بود. هر كدام بدتر از قبلي؟؟
Germany
با سلام
مدیر محترم سایت
خیلی جا انداختید. چرا مرکز اطلاعات علمی،رییس گروه نرم افزار،رییس پشتیبانی کامپیوتر و .... را نگفتید
Germany
واقعا باید به زنگنه تبریک گفت با این انتصابش،انگار خاک مرده ریختن روی سر پژوهشگاه. احسنت بشما که اینقدر با دقت مراکز نفتی را رصد میکنید. و اینقدر به وظایف رسانه ای خود که نشر صحیح اطلاعات است. عمل میکنید
Iran, Islamic Republic of
آقای وکیلی بعد از پژوهشگاه به مدیریت شرکت معظم نفت و گاز پارس منصوب شد، ولی خداییش کسی جرات داره کوچکترین شرکت تولید نفت کشور رو دست کاتوزیان بده؟
Germany
خیلی جالبه، این معاون محترم برنامه ریزی، زیر کارهای خودش مونده . حالا اومده همه رییس واحدها را یکی یکی حذف میکنه و خودش سرپرستی آنها را قبول میکنه. میدونی مثل چی شده؟؟
سرمربی تیم فوتبال وقتی میبینه نتیجه نمیگی ره. همه بازیکنان را بکشه بیرون. و خودش وابسته وسط میدان. و تازه بخواد گل هم به تیم مقابل بزنه. مثال همون مارادونا و مرادعلی خودمونه. تازه رفته یک معاون پشتیبانی هم آورده.
Germany
به مطلب خوبی اشاره کردید. کاتوزیان با افرادی که خودش آورده هم مشکل داره. ایشان با شعار بر هم زدن باندهای شهری وارد پژوهشگاه شد. ولی تیمی که با خودش آورده باند نیستند؟؟؟؟
این یعنی یک بام و دو هوا
یک نفتی
Iran, Islamic Republic of
یک زمانی الکی اعلام می کردند که در دولت دهم 250 نفر را عوض کردند خودتان ملاحظه کنید یک پژوهشگاه تاکنون حدود 100 نفر را این اقای رییس سابق کمیسیون انرژی مجلس در دولت تدبیر و امید با داس و تبر عوض کرده است!!!!!!!!!!!!!! چه تدبیر کارسازی اقایان کار گروهبانی هم بلد نیستند چه برسد به ژنرالی
Germany
برخی خدمات کاتوزیان در پژوهشگاه :
شکستن رکورد انتصاب مدیر در سازمان های کشور
حل مشکل کمبود بودجه با قطع و کاهش اضافه کاری پژوهشگران
حل مشکل اشتغال مدیران بی کار در ایران خودرو
شکستن رکورد ایراد سخنرانی در کشور
کسب رتبه اول کشور در برگزاری همایش و سمینار،
حل مشکل قحط الرجال مدیران نفت از طریق واردات مدیر از صنعت خودرو
Germany
چند سال دیگر آیندگان به ما خرده خواهند گرفت
مدیری که حتی توانایی اداره سازمان خودش رو نداره، چطور می خواد تکنولوژی های نفت و گاز رو توسعه بده
Romania
همکار محترم باور بفرمایید آقای کاتوزیان خودش هم نمی دونه داره چکار میکنه و تحت تاثیر اطرافیان و اطلاعات غلط تصمیم می گیره
برکناری این حجم مدیر نشانه عدم ثبات رای و عقیده و تزلزل رای و دهن بین بودن است
Iran, Islamic Republic of
روسای قدیم و جدید پژوهشکده کاتالیست آقایان رشیدزاده و قاسمی هم از قلم افتاده اند و البته آقای دکتر رشیدی،رییس مرکز تحقیقات نانو که از دوباره گروه مستقل شدند
Iran, Islamic Republic of
گزارش جالبی است لیکن مواردی از قلم افتاده، مثلا در امور مالی بعد از آقای مردانه، آقایان ولی زاده / دمیرچی و محمداسماعیل در این مدت رییس بوده اند. پژوهشکده کاتالیست هم تغییرات داشته. آقای دکتر رشیدزاده حذف شدند و آقای دکتر قاسمی جایگزین شده. در رده دوم مدیریت در پژوهشکده ها و پردیس ها یعنی رییس گروههای تخصصی بیش از 25 تغییر داشته ایم.
البته تغییر مدیران مالی و معاونین پشتیبانی تا حدودی درست بوده است. چون هیچ رییسی علاقه ندارد کسی از تراکنشهای مالی اش سر در بیاورد. لذا تغییر پنج معاون پشتیبانی و چهار مدیر مالی در این مدت بنظر من منطقی است.
Iran, Islamic Republic of
همین بس که امروز در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرده که تغییرات فقط ده نفر بوده که سایت نفت ما آنرا پخش کرده، چرا کسی به این گزارش متقن شما که با نام اعلام فرموده اید توجهی نمیکند؟؟؟؟؟؟؟
Romania
اگر آقای کاتوزیان میخواست می تونست کارمند امور اداری فناوری پتروشیمی را بزاره معاون پشتیبانی.
خوب در پژوهشگاه که می تونست 700 تا معاون انتخاب کنه
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده اگر ايشان هر چه زودتر اينجا را ترك كنند به نفع ايشان ميباشد چون كار اجرايي نكرده و داره سيستم را نابود ميكنه و ديگه نميشه درستش كرد چون تمام مديران خوب رفتند و يا كنارگذاشتند و ديگر روحيه كار كردن را ندارند.
Iran, Islamic Republic of
داره سیستم نابود میشه؟ ؟؟؟؟؟؟؟کدام سیستم؟ ایشان دست ... را از پشت بسته. واقعا آقای احمدی نژاد پاشو برداشته و ایشان گذاشته. واقعا رفتارهایش عینهو احمدی نژاد است
Iran, Islamic Republic of
من به نوبت خودم از مدیران سایت عصرنفت تشکر میکنم. که به وظیفه و رسالت خویش که ایجاد شفافیت در انتشار اخبار و اطلاعات دقیق است اقدام میکنند. و تا کنون مسئول ... نتوانسته شما را بخرد. چون یکی از تخصصهای ایشان پاک کردن اشتباهات کاتوزیان است. خدا خیرتان بدهد.
چون تاکنون سایتها و روزنامه های متعددی عملکرد ایشان را نقد کرده اند. ولی به محض انتشار، توسط آقای ... پاک شده است
Iran, Islamic Republic of
شما فکر می کنید نابودی سیستم برای کسی اهمیتی داره؟
برای هیچکس مهم نیست چه بلایی به سر پژوهشگاه بیاد عزیز من
Iran, Islamic Republic of
وقتي مديري توان مديريت نداشته باشد و فقط به دنبال ماندن و سواستفاده از موقعيت سازماني خودش باشه ، بايد مديران كاربلد رو در ابتداي ورودش عوض كنه و بعد دايم مديران رو تغيير بده و سازمان رو در بلاتكليفي نگه‌داره و يك يار همراه نيز با خوش بياره. كه كاتوزيان و حسيني (معاون فناوري) با توجه به تجربياتشان در خودروسازي اين كار رو خيلي خوب بلدند.
Germany
این قافله از قافله سالار خراب است...
اگر همین امروز هم بهترین مدیر اجرایی کشور، رییس پژوهشگاه شود، زخم هایی که آقای کاتوزیان و حسینی بر پیکره نحیف پژوهشگاه وارد کردند، تا سال ها باقی خواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
دوستان واقعا انتظاراتتان خیلی زیاد است. از فردی که 8 سال سابقه قانونگذاری و چند سالی هم سابقه تدریس بیومکانیک در دانشگاه دارد. را چه انتظاراتی دارید؟ سابقه نفتی که ندارد. سابقه اجرایی هم که ندارد/ پس چی میخواهید؟ متاسفانه دستیارانی(معاونین) که با خودش در این مدت آورده از خودش ضعیف ترند. پس چه دستیاری؟؟؟؟
آقای حسینی ٬ آقای ایجازی هم که ا... آقای عمادی است. آقای حجار هم که کارمند اداری فناوری پتروشیمی بوده. پس بهتر است بجای شورای معاونین/ گفته شود شورای ا...
Belgium
چرا آقای مردانه ، رییس امور مالی که زبانزد به اخلاق و کارآمدی بود ناگهان مغضوب آقای کاتوزیان شد و آقای دمیر چی جایگزین ایشان؟؟؟؟
بعد چند ماه همین آقای دمیرچی که معتمد و منتخب کاتوزیان بود و از شرکت متن آمده بودند از کار برکنار شدند و یک پژوهشگاهی جایگزین
براستی این تغییرات عجیب و سردرگم چه اهدافی را دنبال می کند؟
عارفی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش در مورد تعدیل نیروی پیمانکاری هم اشاره می شد، اخراج نیروی ارزشی و انقلابی که قصد همدردی و تسلیت داشته و چون از قوانین بی خبر بوده، نه تذکر شفاهی، نه کتبی، یه راست اخراج، البته با وعده و امید دادن به برگشت به کار، بعد از دو ماه که زمان بیمه بیکاری هم میگذره و بعد اعلام میکنن بدلیل غیبت، ترک کار، دل شکستن، از نظر خدا پنهان نمی ماند.
اکبرخواه
Iran, Islamic Republic of
اقای کاتوزیان اخیرا صبحت از رشت5.3برابری تعداد پروژه ها راودرامد 3برابر مبلغ سال94 نسبت به سال92 وتدوین وابلاغ راهبردها را در سال 94 را مطرح نمودند.
اولا:تعداد پروژه های مصوب در شورای پژوهشی سال92تا94 بترتیب132_96_55وتعداد پروژه های جاری289_244_193می باشد.که جمع مبلغ این پروژه ها نیز روند کاهشی داشته است.
ثانیا:راهبرد ها در زمان مدیریت قبلی طی چند پروژه توسط معاونت برنامه ریزی پژوهشگاه تدوین گردید.ولی تصویب ان در مدیریت جدید در هیئت امناء انجام وابلاغ گردید.
ثالثا:ایشان درابتدای سال در جلسه عمومی صبحت از رشت درامد پژوهشگاه را مطرح نمودند ولی ارقام موجود درامور مالی پژوهشگاه موید این موضوع نمی باشد.
بهر حال ورود به این مباحث را برای پژوهشگاه مضرر دانسته وناچارا به جهت پیشگیری از طرح مطالب نادرست توسط مدیریت ارشد مجبور به طرح این چند مطلب اخیر ایشان شدم.
انشالله گوش شنوایی پیدا شود وپژوهشگاه را از این وضعیت اسف بار نجات دهد.
Romania
کاتوزیان اون روزی که احمدی‌نژاد رو به دلیل افتتاح نمایشی و سی پنج ماهه پارس جنوبی مورد انتقاد قرار می داد، فکر نمی کرد خودش با اقدامات .... روی احمدی‌نژاد و سفید می کنه
Germany
خوشم میاد که این آقای کاتوزیان اصلا هم از رو نمیره، تا یه انتقادی میشه بلافاصله کنفرانس خبری و همایش ترتیب میده و به منتقدان دلسوز انگ تخریب و حاشیه سازی میزنه و از همه بدتر کلا تکذیب میکنه
اونم چی، تکذیب احکام صادره با امضای خودش که همش رو شبکه داخلی اینترانت گذاشته شده و همه ملت دیدن
Iran, Islamic Republic of
کجاشو دیدید؟ این آقای کاتوزیان که هشت سال قانونگذار بوده، آنقدر تا کنون ...ی کرده که فقط خدا میدونه؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
لطفا در خصوص سوابق و رزومه افرادی که به همراه کاتوزیان به پژوهشگاه آمدند نیز مطلب بنویسید
مثلا اینکه چقدر سوابق علمی، پژوهشی ، تالیف مقاله و کتاب ، ترجمه، ثبت اختراع ، مدیریت فناوری و سایر مباحث مرتبط با ماموریت های پژوهشگاه در کارنامه دارند؟
با تشکر
رشیدی
Iran, Islamic Republic of
سلام انتقال اینجانب از مسئولیت خدمات فنی به درخواست خودم و میل شخصی بوده و ارتباطی با تحولات پژوهشگاه نداشته است لطفا اصلاح فرمائید رشیدی
تغییر
Iran, Islamic Republic of
چه حرفا میزنی آقا رشیدی پس همه ما هم بگیم به خواست خودمون بوده یا عزل شدیم خخخخ
بیکاره ها
Iran, Islamic Republic of
از عزل آقای نوری نژاد هم بگید
والا
رشیدی
Iran, Islamic Republic of
سلام اینجانب اطلاعی از وضعیت کنونی پژوهشگاه ندارم لکن به اطلاع می رسانم انتقال من به در خواست شخصی بوده و ارتباطی با هیچ شخص و موضوعی ندارد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، پرسنلی که از آقای دکتر کاتوزیان انتقاد و او را ترور می کنند ، یا از پرسنل جدید پژوهشگاه و از روسای باندی گذشته چیزی نمی دانند و یا از افرادی هستند که چون در فضای مجازی ناشناس می مانند ، حرفهای اینچنینی می زنند تا جو پژوهشگاه را بهم ریخته تا " شاید " وزیر نفت فردی را جایگزین رئیس پژوهشگاه کنند و بمانند باند از هم پاشیده گذشته ( باند شاه عبدالعظیمی ها ) تشکیلات جدیدی را بپا و با چاپلوسی و ... سمتها را درو و مثل گذشته هر کاری دلشان خواست کرده و با ظلم و فساد حکومت نمایند.
در گذشته باندها چگونه ارتقاء سمت ، ارتقاء تحصیلی ، اشغال سمتهای کلیدی ، هیئت علمی ، برخورداری از پاداشهای آنچنانی ، وامهای کم بهره و ... برخوردار می شدند ؟ چرا آن زمان حرفی نمی زدید؟!!! آنهایی که چیزی عایدشان نمیشد و می دانستند و اعتراض نکردند ، خود نیز در گناه آنان شریکند.
آنانیکه ( قراگوزلو ، کارمند نمونه و فردی کوشا در بخش سفارشات منابع علمی در مرکز اطلاعات علمی که با توطئه مجموعه مسولین و برخی از پرسنل آن مرکز او را از آن واحد فراری و در واحد بازاریابی و فروش بعلت بدخلقی و بدجنسی و گزارشات غیر واقع کزازی رئیس واحد ، فریادش درآمد) هم داد و فریاد براه انداخته و اعتراض به رفتارها ، ظلمها ، مال خود نمودن مزایاها ، بی لیاقتی ها ، قراردادهای مشکوک و ... کرد ، چند سال از مزایا محروم و با توطئه سعی بر سیاسی جلوه دادن حرکتش نمودند و چون توخالی و پر از خطا بودند ، در شکایت به هیئت بررسی تخلفات اداری کارکنان ، خود روسای باندی محکوم و ایشان تبرئه و چون از پژوهشگاه آزرده بود ، ادامه بکار را قبول ننمود و با پیشنهاد هیئت بازنشسته با نظر کارفرما و از شر باندی ها خلاص شد.
بخود آئید..............................