۰
برنامه وزارت نفت برای مهندسی اخبار دوحه

فریب رسانه ای اجلاس دوحه کلید خورد

مهدی عسلی - عصر نفت
مهدی عسلی - عصر نفت
ميزنفت/ مهندسی خبرهای نشست دوحه کلید خورد؛ روابط عمومی وزارت نفت برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات استراتژیک این وزارتخانه در حوزه بین الملل و دیپلماسی انرژی برنامه ای را در مرحله اجرا گذاشته است که بر اساس آن، قصد دارد با مهندسی خبرهای دوحه فضای عمومی را به سمت کارآیی سیاست های نفت در حوزه سیاست خارجی سوق دهد.

روز پنچ شنبه بود که تعداد محدودی از خبرنگاران در یکی از باشگاه های وزارت نفت با مهدی عسلی مدير كل امور اوپك و روابط با مجامع انرژي دیدار کردند. این جلسه که به دعوت وزارت نفت انجام شده بود از صبح پنج شنبه تا ظهر به درازا کشید که طی آن، عسلی با ارائه گزارشی درباره اجلاس دوحه، خط مشی وزارت نفت را تشریح کرد و رسانه ها را به استمداد طلبید.

عسلی که طی چند هفته اخیر از رسانه ها دوری کرده است و دیگر در هیچ رسانه ای دیده نمی شود نقش مهمی را در مهندسی اخبار و تحلیل های این نشست از سوی برخی رسانه های ایرانی بر عهده دارد. تمامی این تلاش ها به این دلیل است که وزارت نفت دوست ندارد رسانه ها از ضعف این وزارتخانه در دیپلماسی انرژی رونمایی کنند لذا مهندسی اخبار دوحه را در پیش گرفتند.

کلید این برنامه نیز روز جمعه زده شد، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به طور رسمی اعلام کرد حسین کاظم پور اردبیلی راهی دوحه می شود. این خبر برای نخستین بار توسط ميزنفت مطرح شد. این خبر روز جمعه در خروجی سایت خبری وزارت نفت قرار گرفت و  از رسانه ها درخواست شد تا این خبر را پوشش دهند.

روزنامه های آفتاب یزد، ابرار اقتصادی، جهان اقتصاد، روزان و ... که اغلب روزنامه های همسو با دولت هستند نیز این خبر را در صفحه یک خود منعکس کردند. وزارت نفت بر این باور است که طرح فریز نفتی و اجلاس دوحه یک طرح ضد ایرانی است و همواره نسبت به آن بدبین بوده است بطوری که بیژن نامدار زنگنه این طرح را طرحی «مسخره» خوانده بود در حالی که این طرح یک طرح جهانی و متحدانه برای حفظ منافع کشورهای تولید کننده نفت است.

 
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۸
کد مطلب: 12859
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *