۱
۱۳
پایان کار مدیران بازنشسته

ژنرال هایی که برکنار می شوند+تصاویر

ژنرال هایی که برکنار می شوند+تصاویر
با اصلاح مصوبه اخیر مجلس در خصوص  طرح اصلاح ماده (95) قانون مديريت خدمات كشوری و در صورت تصویب آن در شورای نگهبان تعدادی از مدیران ارشد شرکت ملی نفت از کار برکنار می شوند.

به گزارش ميزنفت ٬ شهریور سال جاری بود که مجلس تصمیم گرفت طرح دو فوریتی درباره ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و بازخریدشدگان در دستگاه های اجرایی را مصوب کند که با رای بالایی به تصویب رسید.

شورای نگهبان نی در جلسه 31 شهریور ماه نیز با بررسی مصوبه مجلس اعلام کرد: اطلاق ممنوعیت به کار گیری افراد بازنشسته و پرداخت به آنها مغایر بند 8 سیاست های کلی نظام اداری و مخالف اصل 110 قانون اساسی است.

شورای نگهبان تاکید کرد: ممنوعیت هرگونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان در خصوص دستگاه هایی که به نحوی از انحا از بودجه کل کشور استفاده می کنند، ابهام دارد. پس از بازگشت دوباره این مصوبه به مجلس٬ اصلاحاتی در نظر گرفته شده که بر اساس آن٬ در ماده واحده این طرح از تاریخ ابلاغ این قانون به کار گیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند در دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهرماه 1386 و تمامی دستگاه هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند، ممنوع است.

طبق مواردی از این اصلاحیه، حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از بازنشستگان، یک سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است و حق الزحمه این افراد متناسب با ساعات کاری آنها حداکثر معادل یک سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می شود.

مجلسی ها در تبصره 3 دستگاه های مشمول را نیز مکلف کردند ظرف مدت 60 روز از تاریخ ابلاغ این قانون، آن دسته از افرادی که برخلاف مفاد این قانون به کار گرفته شده اند را از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند. افراد مذکور نیز باید ظرف مهلت قانونی مقرر سمت و پست خود را ترک کنند. همچنین پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیر قانونی در اموال دولتی است.

پس از این اصلاخات٬ مصوبه مجلس یکبار دیگر به شورای نگهبان رفت اما این شورا بازهم اشکال دیگری به آن گرفت و اعلام کرد : در تبصره يك ماده واحده، منحصر نمودن اجازات خاصه به اجازات خاصه ناشي از اصل 110 قانون اساسي، مغاير اصل 57 قانون اساسي شناخته شد؛ بايد اجازات خاصه به نحو مطلق ذكر گردد.

با بازگشت این مصوبه به مجلس٬ روز گذشته مجلسی ها با حذف این تبصره آن را اصلاح کرده و به شورای نگهبان ارسال کرد که با توجه به دو فوریتی بودن آن٬ بنظر می رسد تا پایان سال جاری این مصوبه به تاییدیه شورای نگهبان رسیده و به سال آینده به دولت ابلاغ خواهد شد.

بر اساس این قانون٬ بکارگیری نیروهای بازنشسته در سمت هایی پایین تر از معاونت وزیر ممنوع بوده و در صورت مصوبه هیات دولت نیز امکان حضور بازنشسته ها در سمت ها وجود ندارد مگر در استثناهایی که قانون به آن اشاره کرده است. با این قانون باید در انتظار خانه تکانی وسیعی در شرکت ملی نفت و سایر شرکت ها بود.

در صورت اجرای این قانون مدیران زیر باید ظرف مدت 60 روز محل کار خود را ترک کنند مگر آنکه اتفاق خاصی رخ دهد و یا تفسیرهای مختلفی از این قانون٬ مانع از برکناری مدیران شود!


* نصرت رحیمی، رئیس هیئت رئیسه صندوق های بازنشستگان، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت




* حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در هیات عامل اوپک



* علی اکبر شعیانپور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس



* سید مهدی حسینی، رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی



* حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری



* عبدالرضا حاجی حسین نژاد، مدیرعامل متن



* بیژن عالیپور ، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب



* سید مجید هدایت زاده ، معاون بین الملل شرکت ملی نفت



* سید اصغر هندی، عضو علی البدل هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران



*محمد حسن پیوندی، معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی



عبدالحسين ثمری ميبدی معاون عملیات شرکت ملی گاز٬ سهراب بهلول قشقايي جانشين شعبانپور در طرح‌هاي زيربنايي،تكميلي و پشتيباني و تعدادی دیگر از مدیران نفت باید از نفت خداحافظی کنند. همچنین با توجه به بازنشستگی مهدی عسلی در فرودین سال 95 وی نیز از جمله بازماندگان نفتی در دولت یازدهم است.
 
 
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 12493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علوی
Iran, Islamic Republic of
دکتر زین الدین عضو هیات مدیره صندوقها هم همینطور
Iran, Islamic Republic of
هنوز ۱۲۰سالشون که نشده..........جوسازی نکنین
عسلویه
Iran, Islamic Republic of
مگر شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به داد صنعت نفت برسند !!! مدیری بازنشسته ریوسواری که انگیزه ای برای کار کردن در توسعه طرح ها ندارد و همه چیز رو قفل زده است برای اقتصاد مقاومتی نه تنها مناسب نیست بلکه مضر هم هست !!!
شرکت ملی نفت
Iran, Islamic Republic of
حکومت پیره مردها در صنعت نفت حال تمام شدن است !!! آفرین بر مجلس !!!
Iran, Islamic Republic of
مشکلی که این عزیزان دارند (حداقل اونایی که در شرکت مناطق نفت خیز با اونها سر و کار داریم )این است که از آنجایی که این سروران گرانقدر از سازمان بازنشست شده اند و با لطف و منت مدیران بالایی، دوباره به خدمت گمارده شده اند و از اینرو در صورت ساز مخالف زدن برکناری آنها برای مدیران بالایی قدری راحتتر است، سعی می کننددر موضوعات مختلف کاری ، با چشم پوشی و بی اعتنایی و... خودشان را با بالایی ها درگیر نکنند تا چند صباحی بیشتر روی این پستها بمانند.نتیجه ؟سازمان شده بنگاه معاملات و بده بستون.اهداف و خط مشی ونیروی انسانی و مشکلات آنها پششششششششششششششم
سخیراوی
Iran, Islamic Republic of
آقا پدر بزرگ منم هست... البته ایشون خونه میشینه ولی میشه بازنشست بشه؟
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم کی میخان مدیرای پیر رو بردارن. باید حتما کارشون به تنفس دهن به دهن برسه خدایی نکرده.
آقای زنگنه قرار نیست کاری کنید برادر من!!!
روشنگر
Iran, Islamic Republic of
والا آقای زنگنه و منصوبانشون تاکلیه چاهها و میداین نفتی و معادن و سرمایه انسانی و ... رو بازنشسته نکنند ول کن نیستند.
این آقایون مدیران هم بندگان خدا دل دارند و تازه تحریم ها برطرف شده
بزارید یه خورده جوونی کنند و لندن و سوییس رو ببینند و ...بگیرند؛ به کجای این دنیا برمیخوره!!!
بعداز 37 سال از انقلاب متاسفیم که صنعت نفت وابسته به حضور کارمندان بازنشسته شده است !!!
Iran, Islamic Republic of
چهار سال وزارت در حال اتمام است و حرکت خاصی در صنعت نفت مشاهده نشد. جز اینکه کارمندان بازنشسته به روی کار امدند و یک خانم محترم مدیرعامل پتروشیمی شد و متهمین کرسنت شرکت ملی نفت رو در دست گرفتند و پروژه ها تعطیل و افرادی که صلاحیت احراز سمت ها رو نداشتند بر روی کار امدند. با ید قبول کنیم که این زنگنه با زنگنه اول تفاوت زیادی دارد . هم بعنوان رئیس یک باشگاه سیاسی و مسئول تسویه حسابهای یک جریان خاص و مدیر باشگاه سیاسی در دولت و هم وزیر نفت فعالیت کرده است و به همین دلیل منافع ملی را فدای منافع باندی و گردهی کرده است. امیدی به توسعه وزارت نفت با حضور ایشان نیست البته زمانی هم دیگر برای این کار ندارد.
علی
Germany
آقای زنگنه واقعا ژنرال شما در شرکت نفت و گاز پارس، در حد گروهبان هم نبود.
حسن
Iran, Islamic Republic of
این جماعت مدیرانی که من می بینم شده با ذره بین هم میگردن یه تبصره ای، عبارتی،جمله ای و یا حتی کلمه ای تو مصوبه مجلس پیدا می کنند خودشون رو دوباره نگه می دارن تو وزارت نفت حالا ببینید کی گفتم.
محمد
Romania
اگر به رفتن از خود وزیر نفت باید شروع بشه دلیل هم داره آنهم عدم نگاه به آینده وزارت نفت و تربیت نیروی انسانی کارآمد و به تبع آن مدیران لایق آقای زنگنه خود چندین بار وزیر نفت بودید و این ضعف ابتدا از حضرتعالی باید بررسی بشه ضمنا اینها همه در حد باکنک هستن پر باد و مدعا و نالایق