۰

بحران کارگری در نفت نیجریه

اتحادیه های کارگری صنعت نفت نیجریه در اعتراض به طرح دولت برای تغییر ساختار در شرکت ملی نفت اعتصاب کردند.
کارگران نفت نیجریه - عصر نفت
کارگران نفت نیجریه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتصاب کارگران شرکت ملی نفت نیجریه ممکن است تامین سوخت کشورهای افریقایی را به خطر بیاندازد.

بر اساس این گزارش، باباتونده اوکه، از مسئولان اتحادیه «انجمن نفت و گاز طبیعی نیجریه» اعلام کرد فعالیت های داخلی شرکت ملی نفت نیجریه روز چهارشنبه متوقف شد.

هدف از اعتصابی که از روز چهارشنبه و به دعوت این اتحادیه کارگری آغاز شد، اعتراض به تصمیم یکجانبه ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه بود. وی که ریاست شرکت ملی نفت نیجریه را نیز به عده دارد، هفته گذشته طرحی را ارائه کرد که بر اساس آن، این شرکت به 30 شرکت کوچک تر و مستقل تبدیل می شود تا سودآوری بیشتری داشته باشد.

اما به گفته رئیس انجمن نفت و گاز طبیعی نیجریه، اتحادیه کارگری بخش نفت نگران آنند که طرح وزیر نفت پیامدهایی منفی برای کارگران به همراه داشته باشد. وی از کارکنان شرکت ملی نفت نیجریه خواست است تا زمانی که وزیر نفت به زیان‌بار بودن طرح خود برای کارگران پی نبرد، دست از کار بکشند.

در حالی که در دو هفته گذشته، صف های بلندی مقابل مراکز پمپ بنزین نیجریه بسته شده است، اعتصاب کارکنان صنعت نفت این کشور می تواند انتقال سوخت را به جایگاه های عرضه آن در سراسر کشور به مخاطره بیاندازد.
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 12444
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *