۰
نيويورک تايمز گزارش داد:

نگران سیامک نمازی

نیویورک تایمز نوشت: ادامه بازداشت سیامک نمازی به عنوان یک مشاور تجاری به خوش بینی ها درباره تسهیل فعالیت آمریکایی ها در بازار ایران لطمه زده است.
سیامک نمازی - عصر نفت
سیامک نمازی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت،مقامات ایران همواره بر این مسئله تصریح داشته اند که آمریکایی های ایرانی تبار با سابقه جمع آوری اخبار، آموزش نظامی و تبلیغات مسیحیت مظنون قلمداد می شوند. اکنون شور و مشورتهای تجاری را باید به این فهرست افزود.

در تبادل زندانی بین ایران و آمریکا در ماه گذشته همزمان با اعلام اجرایی شدن توافق هسته ای، چهار آمریکایی ایرانی تبار در ایران آزاد شدند اما یک مشاور برجسته تجاری که انتظار میرفت آزاد شود، در میان آنها نبود.

احمد کیارستمی مدیر اجرایی یک شرکت چند رسانه ای و نرم افزاری مستقر در کالیفرنیا که با نمازی سابقه آشنایی دارد،‌گفت: این وضعیت بسیار نگران کننده است، متاسفانه هچی خبری در خصوص پرونده وی در دست نیست.

دیگر آمریکایی های ایرانی تبار که برخی خواستند نامشان فاش نشود، گفتند تا آزادی نمازی یا حداقل تا روشن تر شدن وضعیت وی، سفرهای برنامه ریزی شده شان را به ایران به تعویق می اندازند یا لغو می کنند.

نمازی چهل و چهارساله قبل از دستگیری اش در اکتبر گذشته از پیوندهای خوبی در ایران و موقعیت خوبی در آمریکا برخوردار بود.

در این گزارش با اشاره اجمالی به سوابق فعالیتهای نمازی آمده است: وی، به گفته آشنایانش، در سفر به تهران  دستگیر شد. خانواده اش از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند و هیچ خبری درباره اتهامات وی منتشر نشده است.

پنج گروه حمایت از آمریکایی های ایرانی تبار روز دوشنبه متن نامه ای را منتشر کردند که روز جمعه برای جان کری وزیر خارجه آمریکا ارسال کرده و در آن خواستار مضاعف شدن تلاشها برای آزادی نمازی شده بودند.

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که بازداشت کنندگان نمازی ممکن است در صدد ارتباط دادن وی با یک رسوایی مالی باشند که غیرمستقیم به شرکت کرسنت پترلویوم مرتبط می شود. این شرکت درگیر مناقشه ای درازمدت با ایران بر سر یک قرارداد گازی محقق نشده است.
کرسنت در بیانیه ای گفت که نمازی در زمان دستگیری اش کارمند این شرکت نبوده است.




 
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۶
کد مطلب: 11976
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *