۰
۱
اشاره اژه ای به پرونده های نفتی:

اینها آفتابه دزدها بودند؟

در رسیدگی مجدد به کرسنت، افراد محکوم شدند.
محسنی اژه ای - عصر نفت
محسنی اژه ای - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» معاون اول قوه قضاییه و سخنگوی این قوه امشب با حضور در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» گفت: شما پرونده های نفتی را نگاه کنید چه کسانی هستند؟ اینها آفتابه دزدها بودند؟ حتی فرزندان مسئولین بودند یک زمانی فردی که مسئولیت بالایی در کشور داشت همزمان دو تا از بچه هاش در زندان بودند.


*بابک زنجانی
سخنگوی قوه قضاییه درباره متهم نفتی و پرونده وی گفت: در پرونده متهم نفتی یک بار دیگر هم گفتم که مشکلی برای بردن نام این فرد نیست و می‌توانید بگویید بابک زنجانی، زیرا در قانون قبلی منعی داشتیم برای بیان مشخصات فرد اما در حال حاضر به واسطه قانون جدید این منع برداشته شده است.

وی افزود: بابک زنجانی تاکنون مبلغ بدهی اش را نپرداخته است و چیزی را برنگردانده است. وی قبل از برجام می‌گفت که تحریم هستم. این فرد آمد و از دادگاه مهلتی یک ماهه گرفت تا پول را برگرداند اما با توجه به تأخیر به وجود آمد مهلت یک ماهه وی تمدید شد که بعید است دیگر این مهلت تمدید شود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: این فرد 2.5 میلیون یورو یعنی نزدیک 9 هزار میلیارد تومان بدهکاری دارد و اموالی که از او شناسایی شده کفاف همه بدهی‌اش را نمی‌دهد.

وی افزود: در هر صورت دادگاه بعد از اتمام فرصت مجددا تشکیل خواهد شد و حکم مربوط به این پرونده صادر خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این که اموال بابک زنجانی چقدر قیمت گذاری شده است را کارشناسان رسمی دادگستری باید پاسخگو باشند البته اینها درست است که اسمشان کارمند دادگستری است اما عضو قوه قضاییه نیستند و وقتی نظرشان را دادند و طرفین اعتراض کنند هیأتی سه نفره کار کارشناسی را انجام می‌دهند.

محسنی اژه ای گفت: تاکنون وزارت نفت به نحوه قیمت گذاری اعتراضی نداشته است و تنها آقای زنجانی به این موضوع اعتراض داشته است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: این افرادی که ادعا می‌کنند با بابک زنجانی مماشات شده اگر حجم پرونده و تحقیقات را می‌دیدند آن زمان دیگر اینگونه سخن نمی‌گفتند. افراد زیادی در این پرونده مورد تحقیق قرار گرفتند. پولهای زیادی ردیابی شد. زیرا در این پرونده بابک زنجانی حتی صحت قول هم نداشت. در این پرونده سفرهای متعددی به خارج کشور انجام شد.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: در یک قلم فرض کنید که آن ساختمانی که گرفته بود قبل بازداشت کارشناسی می‌کند به رقمی حدود 750 میلیارد تومان بعد از اعتراض و کارشناسی مجدد گفت 1700 میلیارد تومان. بعد آمدند براساس یک کاری که انجام داده بودند 8 هزار میلیارد تومان سند رسمی داده بودند به آن شرکت نفتی.

معاون اول قوه قضاییه درباره رفتار زنجانی در دادگاه گفت: اینجا شاکی خصوصی نبود که زنجانی را دستگیر کرد بلکه دادستانی رفت و دستگیرش کرد.از آن زمان تا امروز یک روز هم پرونده معطل نبوده است و توقفی نداشته است و نکته سوم اینکه قوه عزمش جزم است که هر حکمی صادر شد را بدون ملاحظه اجرا کند.


*کرسنت
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش‌ پایانی سخنانش در خصوص پرونده موسوم به کرسنت گفت: حکمی در این خصوص صادر شد و به آن اعتراض شد.

وی افزود: بعد از اعتراض پرونده به دیوان عالی کشور رفت، آنجا گفتند مشمول مرور زمان شده و دیگر اظهار نظر نشد، اینجا درخواست فوق‌العاده رسیدگی شد و رأی شعبه 20 را شکست و رای قبلی دادگاه به قوت خود باقی ماند. اما الان مجدد درخواست کردند برای رسیدگی فوق العاده که برخی افراد محکوم شدند.


*قراردادهای جدید نفتی
معاون اول قوه قضاییه در خصوص قراردادهای جدید نفتی و ورود دیوان عدالت اداری به این قراردادها گفت: طبق قانون هیئتی داریم باید در مورد این قراردادها نظر دهند و نمایندگان قوای سه گانه در آن حضور دارند از سوی دیگر مجلس خودش بررسی می کند سازمان بازرسی هم ورود کرده بنابراین به نظرم می رسد با توجه به وجود این هیئت ها ضرورتی برای ورود دستگاه قضایی غیر از بازرسی کل کشور نمی بینیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی از افراد به طولانی بودن مدت اجرای قراردادها اعتراض دارند که باید بگویم صرف طولانی بودن نقص قرارداد ها نیست.

 
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۵
کد مطلب: 11920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسنی
Iran, Islamic Republic of
در تمام پرونده هایی که به پرونده های نفتی معروف میشود.و در انها اتهام فساد وجود دارد هیچ یک از کارکنان و مدیران اصیل نفت که ریشه انها نفتی باشد دخیل نبوده اند و همه متهمین از وارداتی ها به نفت بوده اند لطفا به این موضوع توجه شود .و اگر ممکن باشد سایت عصر نفت در این مورد رسیدگی و تحلیل ریشه ای بنماید . تا نفتی های ریشه دار مورد اتهام و ابهام قرار نگیرند.