۰

اختلاف «فسیلی» در پاریس

مذاکره کنندگان در نشست بین المللی آب و هوا کمتر از دو روز برای دستیابی به توافق زمان دارند.
اختلاف «فسیلی» در پاریس
به گزارش ميزنفت ، فرانس 24 نوشت:

کمتر از 48 به پایان نشست بین المللی آب و هو در پاریس باقی مانده است تا مذاکره کنندگان در این نشست بتوانند به توافقی قطعی برای کاهش گرم شدن آب و هوایی زمین تا دو درجه دست یابند. روز چهارشنبه پیش نویس جدید توافق از سوی لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و رییس نشست به هیئت های حاضر تحویل داده شد اما هنوز موارد اختلاف نظر وجود دارد.

از دیدگاه لوران فابیوس پیش نویس جدید در مقایسه با موارد پیشین پیشرفت هایی دارد. فابیوس در این باره گفت این پیش نویس در مقایسه با پیش نویس های قبلی بسیار کوتاه تر و مختصر تر است. این مسئله بسیار خوبی است. در واقع به جای توافق 43 صفحه ای پیشین این توافق 29 صفحه است.

با وجود مختصر شدن متن توافق نامه هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد. نخستین مسئله مورد اختلاف میزان کمک مالی به کشورهای جنوبی و نحوه آن است که اصلی ترین قربانیان گرم شدن آب و هوای زمین هستند.

یکی از شرکت کنندگان در نشست می گوید هیچ ضمانتی وجود ندارد که از سال 2020 و اجرایی شدن توافق کمک های مالی برای کمک به افراد آسیب پذیر جمع شود. همچنین ضمانتی در مورد بازنگری پنج ساله بر تعهدات دولت ها وجود ندارد. ما مطمئن نیستیم که دولت ها میزان تعهدات خود را افزایش دهند.

به علاوه کشورهای توسعه یافته، نوظهور و در حال توسعه هیچ یک در مورد میزان مسئولیت خود در گرم شدن آب و هوای زمین توافق ندارند. سومین عامل اختلاف نیز کنار گذاشتن روز افزون انرژی های فسیلی است.
این در حالی است که از دیدگاه صلح سبز پایان دادن به عصر انرژی های فسیلی غیر ممکن است.
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 10879
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *